Praha/Dunajská Streda/Rajka — Dopravce a operátor intermodální dopravy METRANS se stal prvním českým vlastníkem lokomotiv Siemens Eurorunner řady ER20 Cargo, známé z Rakouska pod jménem Hercules. Tři kusy ve verzi se zvýšenou kapacitou palivových nádrží si společnost objednala na sklonku léta minulého roku. V současnosti jsou všechny tři exempláře dodány do ČR a registrovány jako řada 761. Ve čtvrtek 12. května absolvoval třetí ze série technicko–bezpečnostní zkoušku pro provoz v České republice. Den předtím podstoupily první dva stroje schvalovací jízdy v Maďarsku. Zkušební jízdy třetího stroje v zahraničí jsou plánovány v nejbližších týdnech. METRANS chce lokomotivy EuroRunner nasadit na kontejnerové expresy především mezi terminály Praha–Uhříněves a Dunajská Streda, objevit by se však mohly i v terminálu v Budapešti nebo Lípě nad Dřevnicí. Vůbec první jízdu lokomotivy EuroRunner s nákladním vlakem v ČR zajistil v roce 2008 dopravce Railtransport mezi Prahou a Dunajskou Stredou strojem pronajatým z poolu MRCE Dispolok.
Zdroj: Siemens, Railtrains.sk, Railcolor.net, ŽelPage; foto: Jan Vagala
Skoro se zdá, že naprostá většina tlaků na úsporu paliva má na druhé straně velké náklady na životnost (takže finanční úspora je často záporná).
To já taky ne. TRAXX DE má přenos výkonu elektrický, takže pouze do meziobvodu přijde méně šťávy.
V podobnem duchu si rikam, co bude delat diesel, pokud hodinu pobezi a pul hodiny ne ... stihne vychladnout? I kdyz bude vyhrivan odpadovym teplem z ostatnich motoru, porad to pro nej urcity tepelny sok bude.
Naopak bych si v dnesni dobe pocitacem rizeneho vstrikovani motoru a elektronickeho rizeni elektrickeho prenosu vykonu nedelal obavy o regulaci vykonu ... ted z hlavy nevim, zda ten traxx ma elektriku nebo hydrauliku, takze tam by to mohlo byt slozitejsi ... ale i tak bych v tom moc problemu nehledal.
Až to bude na světě, tak mě to určitě bude zajímat taky. Ale nedělám si moc velké iluze. U traťových lokomotiv na pravidelných výkonech je využití výkonu dost vysoké. Nevím, jak bude řešeno připojování a hlavně odpojování výkonu dieselů za chodu pod výkonem. Z technického hlediska by se mi moc nelíbilo stopování motoru okamžitě po poklesu výkonu a pokud by to vrčelo ještě nějakou rozumnou dobu (5 minut), tak by to asi již mělo sporný efekt. Já teda nestudoval ceny malých automobilových dieselů, ale tam by to efekt mít mohlo (že by cena 4 dieselů automobilních mohla být nižší než jeden velký lokomotivní) a samozřejmě efekt by to mohlo mít v případě poruch (přeci jen na tři motory se někam ještě dohrabeme). Ale až bude mašina k mání, určitě budu chtít jí někde porovnat s ER20.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.