..: Sedm revitalizovaných vozů pro Vysočinu je již v provozu :..

Osobní vlak se zrakostruovaným vozem Bdmteeo, foto: Vojtěch Beran Jihlava — Cestující na Vysočině se mohou v současné době setkat s nově modernizovanými vozy s označením Bdmteeo294. Vozy vyrobené německou vagonkou VEB Wagonbau Görlitz v roce 1976 prošly nemalou změnou. Poté, co opustily dílny ŽOS České Velenice, byly opatřeny novým korporátním nátěrem dopravce. Modernizován byl i interiér – sedačky dostaly nové potahy, došlo k přetěsnění oken a ve spodní části vozu vznikl prostor pro jízdní kola. Samozřejmostí je modernizace toalet. V neposlední řadě cestující ocení i ovládání dveří tlačítkem. Cena rekonstrukce jednoho vozu vyjde na čtyři miliony korun. Tyto vozy jsou pro svou velkou kapacitu a velikost nástupního prostoru řazeny spolu s vozy BDs na osobních vlacích, jenž jezdí po hlavních tratích kraje. První takto rekonstruovaný vůz byl uveden do provozu 7. prosince 2010. V provozu je zatím nasazeno sedm kusů, během června by měly být dodány další dva.

Zdroj: České dráhy


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 30.4.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.05.2011 (13:03)  
V článku na idnes.cz byl v doprovodných snímcích i jeden s detailem boků, přišlo mi, že ty plechy jsou podivně zvlněné - nebylo to jen přetřením rezavého???
02.05.2011 (11:09)  
SYN: Přesně jak píšete: "spíš prostě tam ty vozy někdo moudře předisponoval tak tam holt jezdí..." Když se na Vysočinu dostaly, museli je vyřezat z křoví motorovkou protože už mezi nimi rostly břízy jak noha. Ze začátku provozu to byl životu nebezpečný šrot.
Bohužel je 242+Bmto+BDs jediná souprava schopná brázdit celou zadrátovanou Vysočinu a přežije bez úhony (=bez tlumičů a s prasklou polovinou vypružení) stav tratě.
Jediné pozitivum vidím v tom, že 3MW lokomotiva dodá soupravě velmi slušnou akceleraci... ...a do místního blábolníku se napíše že na Jihlavsku lítají nové moderní nízkopodlažní soupravy s rozšířenou přepravou pro kola, kočárky, vozíčkáře, lyže a dále filmy do biografu, slepice, králíky, kozy, středoškoláky a jiný dobytek.
01.05.2011 (21:56)  
Pazzy: a vůbec tam nebylo místo na zavazadla :-(
Ono tam není místo na větší zavazadla ani v původní verzi. A ani rekonstruovaná polská verze Bmnopux nemá mnoho místo pro objemná zavazadla.
01.05.2011 (19:23)  
Tak jsme se na ten zázrak jeli se synem na Vysočinu podívat. V deset jel z Brodu starý vůz a tak jsem si zpočítal,že pokuď chci mít šanci tak musím podle oběhu z Jihlavy ještě o dvě hodiny později.Na jihlavském nádraží tou dobou stály tři odstavené. V 15:22 jsme se dočkali onoho zázraku. Na první pohled je to slušné, ale na ten druhý je to horší. Nad Jihlavou tou dobou zrovna zuřila bouřka a dost silně pršelo. V patře i přes zavřená okna silně zatékalo a bylo jasně vidět,že se jich rekonstrukce nedotkla. Sedadla pěkně a příjemně potažena,ovšem člověk zhruba od 180 cm výšky si hlavu neopře. Také dost zbytečně dlouhý interval pípání před uzavřením dveří se nepovedl. No,ale aspoň něco :-))
01.05.2011 (15:46)  
to je něco, dráhy opraví vagon (což by měla být samozřejmost) a někteří z toho mají Vánoce :-))))
01.05.2011 (13:22)  
EC 102 Polonia:
SYN:No to dává smysl,nízkopodlažní nástup,neznám místní podmínky,ale na první pohled mi to přišlo divný.
Elefant už papá střídavinu,ale Litevská verze,takový lehký slon,motor.+řídící by tam pasoval.splnil by kapacitu i pohodlný nástup,no ale v dnešní době to nikdo nepořídí
01.05.2011 (13:09)  
Stralis:
Tohle řazení je z toho důvodu, protože je na vysočině (údajně) velmi málo peronů, tak aby se lidem do toho lépe lezlo. A protože tam je velmi málo peronů tak se vybírá co nejmenší možná souprava...
Tak to alespoň říkal kdosi od ČD v rádii....
registrovaný uživatel Pazzy 
01.05.2011 (12:27)  
To by mě nenapadlo, že se svezu zrovna čerstvou reko :-) Jel jsem s ním o Velikonocích. Interiér vypadá pěkně, ale ta siréna u dveří je šílená, okna nefungovala zrovna zlehka, vůbec se mi nějak nezdála, přišla mi taková špinavá oproti zbytku. a vůbec tam nebylo místo na zavazadla :-( Ten druhý vagon měl úschovu během přepravy...
registrovaný uživatel SYN 
01.05.2011 (11:49)  
stralis: no též mi to není úplně jasné, počítám že by to mohlo být třeba kvůli krátký peronům, ale asi spíš prostě tam ty vozy někdo moudře předisponoval tak tam holt jezdí, ne?
Jinak souprava je to fakt prapodivná, těžká el. loko a dva vozejky, nějakých 200 tun, to je podle mě jednoznačně zralé na soupravu, ale ty holt nejsou (aspoň vhodné, slon tam je jednak velkej, druhak pořád ještě nepapá střídavinu)...
registrovaný uživatel aron 
01.05.2011 (10:04)  
miropiro: Klimu to samozřejmě nemá, tak jako skoro nic rekonstruovaného, do těchto vozů by to bylo i zbytečné, tak jako celá dílčí oprava.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko