..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Slovensko (celé)


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
27.04.2011 (23:30)  
Chio, ja nemám rád, keď sa povie A a nepovie sa B. Preto som už alergický na vyjadrenie, že RJ bude jazdiť o 16 % lacnejšie, pretože to vyznieva, že dostane o 16 % menej a on dostane o 60 % viac ako má teraz ZSSK. :-)

Opakujem tá "úspora" nie je žiadna "spása", ale len logický dôsledok toho, že marginálne náklady na vlkm nerastú konštantne, ale nepriamo úmerne. Práve preto, ak dnešný GVD na 131 mal voziť RJ, tak náklady by neboli 5,8 € ale možno 9 € na vlkm. Preto tvrdím, že ZSSK by pri podobnom kroku - prudké zvýšenie počtu vlakov mohla ušetriť na vlkm cca 30 % nákladov (a dostať sa tak na úroveň ČD). Lenže zahmlené videnie, ktoré prebíja tá "akože úspora" ja oči neotvorím.

Presne na tomto probléme dôjde o chvíľu aj v CZ k vytriezveniu od myšlienky, že liberalizácia dopravy spasí kultúru cestovania pri rovnakých cenách. No nespasí (väčšinou), lebo odpisovať nové vozidlo a 30 ročný odpísaný črep je nebe a dudy. A aby niekto potom nebol prekvapený, že podmienka zvýšenia kvality je možná len za vyššiu cenu aká sa dnes platí ČD (viď črepovoz ČD za 4,5 €/vlkm a moderný štandard RJ za 5,8 €/vlkm).

Záver k SVK - cieľom MD by nemalo byť šaškovanie s tým, že RJ je spása a ušetrí ťažké prachy, ale zvyšovanie produktivity GVD, ktorý dotuje (tj. zavádzanie taktu a min. prestojov vozidiel a personálu). Snažte sa to pochopiť a nie sa nechať opíjať rohlíkom.
Registered user tarten 
27.04.2011 (22:51)  
Karel Kovářík:
Radiožurnál. Předpokládám, že v archívu to mít budou.
Jak píše pepas87.
(Ano, uznávám, že je to tu trochu OT a za formu zasloužím mínusy, ale možná ne tak moc OT, bratia. A pro upřesnění, má se jednat o jeho české vyjetí.)
27.04.2011 (22:45)  
ReActor: a Veolie nepatří mezi nejlevnější a nejvstříčnější společnosti (ve vodě i v dopravě) ...
S tím rozhodně nesouhlasím, naopak Veolii považuji za vcelku kvalitního dopravce. Kvalitní vozový park a jízdné nepatří k nejdražším, takže ode mě palec nahoru.
27.04.2011 (22:42)  
Opět klasická diskuse. Vlastníci modrých mozků a šotoušci tradičně dští síru a oheň...:-)
27.04.2011 (22:13)  
Jančura si zapůjčil cizí jednotky,hodí na všechny ramena ...jednotky byly uvnitř počmárány neměckými čmáranicemi a ani se neobtěžoval to umýt ... opět jen spousta velkohubých prohlášení a skutek utek ... spíše se těším až u nás vyjede paštikář,ten má aspoň férový přístup
Registered user chio 
27.04.2011 (21:52)  
že keby sa podobnou spásou reorganizovala celá ZoDS, tak na Slovensku by jazdili vlaky na východ maximálne po BB a ZA
Onedlho tak dopadneme aj bez toho.

Ja nemám rád, keď sa povie A a nepovie sa B. Preto som už alergický na vyjadrenie, že RJ dostane o 60 %, pretože to vyznieva, že dostane o 60 % viac za rovnaký objem výkonov, ako má teraz ZSSK. Či je navýšenie dobré, alebo nie, to už nechám na každého posúdení.
27.04.2011 (21:21)  
chio, mne o ZSSK nemusíte rozprávať, ja o nich mám svoju mienku o nie lichotivú a Vy to musíte z mojich diskusných príspevkov, blogov a článkov vedieť.
Demagógiu si vyprosím, pretože mňa tu na rozdiel o niekoho iného nikto opíjať rožkom o skvelých službách za nižšiu cenu nemusí a v konečnom dôsledku vedzte, že keby sa podobnou spásou reorganizovala celá ZoDS, tak na Slovensku by jazdili vlaky na východ maximálne po BB a ZA (lebo limit 30 mil. vlkm a spása s 1h taktom "úspornými" talentmi)...
Registered user ufo 
27.04.2011 (21:16)  
A ešte k tomu 100% nárastu výkonov - ono Ministerstvo už nariadilo ZSSK znížiť výkony presne o to, o čo sa zvýšia na trati 131, prirátajme ešte k tomu derevitalizáciu, vďaka ktorej aj tak nedošlo k poklesu výkonov o želané vlkm a bude ich treba znížiť v ďaľších gvd, takže môžme začať tipovať, ktoré ďaľšie trate skončia nastupom GVD 2012, prípadne kde sa ešte zavedie polskobalkánsky GVD (2páry vlakov za deň) - vďaka nákladovej jednotke ministerstva - vlkm.
27.04.2011 (21:14)  
Registered user Kakov 
27.04.2011 (21:11)  
tarten: a jaký je zdroj toho data prosím?? rád bych se na něj mrknul děkuji
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko