..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
28.04.2011 (11:53)  
Honza P.: To je bohužel pro české uvažování dost typické. Všechno nové je automaticky podezřelé, a když je to ještě financováno ze soukromých peněz, tak podezřelost nabývá obrovských rozměrů. A to se netýká jen vlaků a spojených záležitostí.

Tuto malost je třeba překonat a mít potěšení z toho, co člověk osobně nebo někdo jiný usilovnou prací dokázal.
28.04.2011 (11:41)  
Někdy nevěřím vlastním očím a je mi docela smutno... :-(
Ale to je jedno. Kdyby někdo náhodou chtěl, tak dneska odpoledne to pojede zpátky z Kútú přes Brno, Tišnov, Havl. Brod, KH, Kolín, Prahu Libeň, Holešovice, Kralupy, Děčín... Ale prosím, omlouváme se, je to jednotka půjčená z běžného německého provozu, tak tam možná budou nějaké šmouhy....
28.04.2011 (11:33)  
Pre večných kritikov a negativistov porovanie vlakov ZSSK a RegioJet na trati 131 ŽSR:

http://www.vlaky.net/upload/images/reports/003955/regiojet10.jpg
registrovaný uživatel M 
28.04.2011 (10:37)  
Když se na jedné trati dvojnásobně zahustí intervaly a zvýší kvalita, zatímco ostatní tratě zůstávají, je to divné.
Vlak je jediny dopravni prostredek?
registrovaný uživatel Zamcan 
28.04.2011 (10:27)  
žiadne výberové konanie nebolo....využila sa len výzva ktorú predkladalo minulé vedenie na celú sieť.......

pravdou je že štát zaplatí omnoho viac za dopravu Regiojetu v absolutných číslach lacnejšie to vyjde len na prepočet na 1 km.Potom nastáva otázka či navýšenie vlkm o 2/3 je skutočne potrebné.....odporúčam otvoriť CP a zistíte že v skutočnosti ZSK aj teraz má špičky pokryté dosť dobre takže stačilo pridať pár Zr vlakov ráno do Ba a podvečer späť takže nebolo potrebné vôbec navyšovať o 2/3.Je len iluziou že sa skutočne podarí naplniť predstavy o ohromnom náraste počtu cestujúcich a aj úvahy o modernizácii tejto trate sú skôr nerealne ako realne. Ak toto mal byť podla MD vzorový pilotný projekt tak môže lehko stroskotať a skončiť ako Potemkinovská dedina.
28.04.2011 (10:27)  
Klasická diskuse včetně srovnávání cen rohlíků (ještě chybí obvyklý příměr Škodovka versus Audi).

Já vidím hlavní problém v tom, že regionální doprava skutečně nemá žádnou koncepci, jak tu někteří píší. Když se na jedné trati dvojnásobně zahustí intervaly a zvýší kvalita, zatímco ostatní tratě zůstávají, je to divné. Jízdní řád, kde se každý rok šoupou vlaky o 10 minut dopředu dozadu, a občas se něco zruší, aby vyzbyly vlakokilometry na opačném konci země, je tragédie. Někdo se tady dokonce pozastavoval nad tím, jestli je na této trati hodinový interval potřeba - ve vyspělé Evropě je pro příměstskou dopravu (nejen u měst velikosti BA) hodináč nutné minimum, jinak ta doprava prostě nefunguje (v ČR to je víceméně také, akorát Budějovice a Jihlava jsou nenormální). Ve 21. století už nebudou lidé cestovat vlakem jen tehdy, kdy dráha nařídí.

Někteří tady pořád kritizují Jančuru za velkohubost. Ona ale v tržním světě je ta velká huba docela obvyklá a potřebná věc (pokud z ní nelezou absurdní prohlášení). To akorát ZSSK totálně prdí na marketing a čas od času vydají tiskovku s názvem "Vlaky opäť meškali", "Menej vlakov na Ukrajinu", "Zdraženie cestovného od 12. decembra" apod. Stejně tak půjčování a předvádění cizích jednotek, za což je tady RJ kritizován (loni dělaly ČD s Regioshuttlem od Erfurter Bahn totéž), je snad také normální. Na fungující železnici jezdí spousta dopravců s vozidly, které jim nepatří, dokonce i v Polsku je toho čím dál víc, a umožňuje to snazší obnovu vozového parku. To jen u nás se trvá na tom, že peníze na vozidla se budou lít přímo dopravcům, a pokud jich bude málo, ty koženky ještě sto let vydrží.
28.04.2011 (10:22)  
AD Jarath:
Pokud máte pravdu a já ji nezpochybňuji, tak je třeba si položit otázku, proč ten JIKORD vůbec existuje. Integrace hromadné dopravy na jihu Čech žádná, některé JŘ k racionálnímu použití vlaků jsou nepraktické a nyní ještě ten Mattoniexpres, který snad ukáže, že to spojení Netolice-České Budějovice a zpět nebude zábavným vlakem.
To vypadá na dvě válčící strany. Na jedné straně ČD a spol. a na druhé straně fronty Jč.kraj a jeho JIKORD. A k tomu ještě ten na chvilku nasazený červený terč firmou SŽDC v Dívčicích. Takto se problémy asi těžko vyřeší.
FRK
28.04.2011 (9:41)  
Souhlasím s hasiboturem - nechte o vyjet a pak se pohádejte. A když vy odpůrci jste přesvědčeni, že to Jančura dělá špatně - pořiďte si vlaky, zůčastněte se výběrového řízení a předveďte nám to líp!
28.04.2011 (9:12)  
Farkač Karel:
Na http://jikord.cz/articles.php?article_id=4 jsou účelově zaobalené a nakonstruované bláboly (to snad nejde nevidět...).

Jenže ono kdyby kraj/JIKORD přiznal skutečné náklady na trať (které znát nechce, ne že nemůže!), tak by ta čísla nevypadala takto "vhodně". Stačí se např. podívat, za jaké peníze bude provozováno propagačních 5 párů koncem května (i kdybychom brali dvojnásobek, výpočtům JIKORDu bychom se blížili jen vzdáleně).

Takže pokud se tu chceme bavit o ceně dopravního výkonu, vycházejme z aspoň trochu relevantních čísel a neberme náklady na jízdu 810 (která se navíc zrušením vlaků do Netolic NEUŠETŘÍ!!!) jako jakýsi průměr za všechny vlaky (810 do Netolic byla totiž na jihočeské objednávce to nejlevnější...).
registrovaný uživatel Sim 
28.04.2011 (9:07)  
Zajimave je, ze tu nikdo (aspon jsem si nevsiml) nezminuje moznost, ze by se proste vlaky na Slovensku zrusily uplne... kurnik, to by byly uspory!!! Ale to ne, to by padla na hubu ZSSK, ktera zarizuje zamestnanost tam, kde nikdo jiny uz praci nenabizi a zaroven zajistuje sluzby, ktere ji muzou vsichni soukromnici zavidet a meli by si z ni vzit vzor.

Takze tak jak zminuje M - radeji budeme jezdit ve fabce za 400, nez aby se poridil superb s priplatkem 20...

A taky se mi libi, jak tu kazdej prska na RJ, ze dela podvody ... pokud jim tohle (navyseni vykonu) ministerstvo umoznuje, proc by to nedelali? Vzdyt se proberte, podobne brusleni a vyjebavani s dotacemi je u narodnich dopravcu na obou stranach CZ/SK naprosto bezne.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko