..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
28.04.2011 (8:30)  
nemely se prave diky zvysenemu vykonu zrusit nektere autobusy, ktere jezdily temer shodnou trasu (ve spicce treba i co 5 minut?)
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.04.2011 (8:03)  
Tak tady sleduju tu diskuzi a fakt někdy nechápu ani jednu stranu buď odpůrců nebo zastánců RJ. Jedni vědí, že to bude špatný, druzí vědí, že to bude skvělý. Ale ani jedni nemáte z čeho vycházet. Nechte ho vyjet a nějakou dobu jezdit a pak se o tom můžete pořádně pohádat. Kvalita se nedá posoudit podle nějakých plánů, prohlášení nebo pár prezentačních jízd, ale pouze v ostrém provozu se všemi problémy. Teprve pak se dá bavit o tom, zda ta změna je dobrá a nebo není.
O čistotě toho výběrového řízení asi ví každý svoje a opět si na to každý udělá svůj názor. Ale proběhlo podle zákona a tak asi není co řešit.
28.04.2011 (7:54)  
M: to je absurdni argumentace..

Já chápu, že výkony o 100% vyšší za cenu o 60% vyšší znamenají nižší cenu na jednotku výkonu. Otázkou ale je, jestli ty výkony musí opravdu být vyšší, což si netroufám posoudit. Ale pokud slovenské MD zcela nenadále zdvojnásobí počet spojů na jediné trati a na ostatních nechá vše při starém, je to přinejmenším podezřelé.

Ten pocit efektivity (náklady o 60% a výkony o 100% vyšší) se pokusím přenést ze železnice do sociální oblasti:
Stát vyplácí každý měsíc sociální dávky ve výši 1 mld celkem 200.000 osob; každá "socka" tedy dostává 5000.
Zdá se to být neefetivní, tak to "zefektivníme". Budeme vyplácet 1,6 mld 400.000 osob. Každý tedy dostane místo 5000 jen 4000. Ale občanům samozřejmě neřekneme, že teď utrácíme o 60% víc. Radši jim řekneme, že každá socka teď dostává o 20% míň.
registrovaný uživatel ufo 
28.04.2011 (7:05)  
Murko: K tým prepočtom to trochu doplním, mám kúpiť vodku za 5 EUR a rohlíky za 3 EUR. No zistím, že majú 2x väčšiu vodku za 8 EUR (ktorá by v skutočnosti vďaka marginálnym nákladom mala stáť 7 EUR), tak kúpim za 8 EUR drahšiu a 2x väčšiu a nezostane mi 3 EUR na tie rohlíky.
Asi tak to nejako vyzerá - chýba koncepcia, nehladiac na dopravcu. Myslím, že ani RF a nikto v tejto diskusii netúži po úrovni služieb, ktoré poskytuje ZSSK.
registrovaný uživatel Neaerthon  mail  
28.04.2011 (6:01)  
Tak ono Jančuorvi nestačí jezdit v ČR musí i na Slovensko. Ale on se vůbec neměl cpát na železnici jen tu dělá zmatky. Měl akorát pár předváděcích jízd a od te doby nejezdí (aspoň sem ho nikde neviděl) Tekže pro Slováky jestli tam bude jezdit,mínus.
registrovaný uživatel M 
28.04.2011 (2:22)  
No ale na nicku jsi si teda nechal zalezet:-))
28.04.2011 (2:10)  
to RF
priklad prvy: ak v obchode kupite dve flasky zavaranych uhoriek za 8 EUR namiesto jednej za 5 EUR, poviete doma manzelke, ze ste kupili drahsie?
priklad druhy: ak mam 0,5 l tesco vodky za 5 EUR a 1,0 l vodky Smirnoff za 8 EUR je ta tesco vodka lacnejsia? No je, akurat ze Smirnoffky je 2x viac a je o niekolko levelov kvalitnejsia.
V com sa zhodneme je to, ze sa malo urobit vyberove konanie. Na druhej strane ako poznam internetove diskusie, vzdy sa najde dost ludi co budu reptat ze to dostal niekto iny ako ZSSK ( v CR zase CD)
PS zelpage uz sledujem niekolko rokov, ale az tato diskusia ma prinutila sa zaregistrovat.
28.04.2011 (0:13)  
M) To je špatná otázka. Správna otázka je "proč se Vážný nepoučil z ČR a pokusil se zadat 10letou smlouvu ZSSK bez přesného zadání". Sice vypsal řádné VŘ, ale s tak obecným zadáním, že se do toho trefil i RegioJet s nabídnou na dílčí provoz. Plus je další věc, že si tím koledovali o zastavení dotací z OPD. Takže to defacto byl výběr "menšího zla", které stojí o 16 % víc, ale přináší o 100 % větší rozsah a vyšší kvalitu služeb.

Rastislav Farkaš) Myslím, že GVD 2012 nebude tak tragický. Podle mých informací se má v objednávce změnit jedno slovíčko, které dost podstatně zlepší možnosti tvorby grafikonu. Evidentně MDVRR přichází k rozumu.
registrovaný uživatel M 
27.04.2011 (23:51)  
RF (pekna zkratka, po Michalovi Jankovi asi druha nejlepsi:-)): Prečo sa nevypísala seriózna súťaž, kde by podmienkami boli kvalita služieb + rozsah GVD a hodnotenie by bolo postavené na najnižšej cene?
Takze kdyz bude Felicie za 400 a Superb za 420, tak beres Felicii a poblahoprejes si, ze jsi usetril 20 tisic?
registrovaný uživatel M 
27.04.2011 (23:49)  
Joska Holibajda - to je absurdni argumentace... To je jako napsat, ze kdyz mesto usetri X penez na umelym travniku II (ktery je levnejsi nez umely travnik I), tak ze je to vlastne spatne rozhodnuti, ktere danovy poplatnik neuvita, protoze jeste levnejsi je skvarove hriste...
Pripadne, kdyz se zacnou stavet dalnice za 150M/km (v dnesni kvalite!), tak i tohle danovy poplatnik (presneji ten, ktery bydli v jinem regionu) zneguje, protoze porad je to vydaj.
Je to sice pravda, ale soucasne zcela absurdni...

Nicmene, ja to myslel obecne, ne na nikoho konkretniho

Konkretne ted budu reagovat na ty nemecky cmaranice, co se neobtezoval ani umyt. Tak jeste ze vlaky ZSR jsou super. A mnohem lepsi, nez nejaky nemecky. To je jasny...
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko