..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
27.04.2011 (15:45)  
1. RJ nevyhral nijakú verejnú súťaž. Podľa správnosti mali byť zo súťaže vypísanej Vážnym vylúčení = nesplnenie zadávaných podmienok.
2. "Talent bude lacnejší ako staré črepy", no nebude. Porovnajte si dnešný GVD na 131 s črepmi (neefektivita, prestoje, vysoké FN) a porovnajte si nový GVD (efektita, rýchle obraty atď, nižší podiel FN) => s tými črepmi zo 70.tych rokov by ste totožný GVD aký bude mať RJ odjazdili výrazne lacnejšie.
3. RJ na SVK nebude v žiadnom prípade znamenať námet pre CZ, že pomocou súkromníka sa dá ušetriť => ČD si za vlkm účtujú cca 4,5 €, dotácia RJ bude cca 5,7 €...
4. No a na záver, RJ dostane na 131 o 60 % peňazí viac ako dnes ZSSK, t.j. o 60 % vyššie náklady = propagandisticky proklamovaná úspora nákladov o 16 %. Smiešne...

Celý slávny RJ na SVK je len fraška a sprznenie celého modelu liberalizácie zmlúv o dopravných službách.
27.04.2011 (15:28)  
Karel Kovářík) Údajně zajeli DS - BA bez zastávky za rekordních 38 minut, jizdní řád zrychlených spojů hovoří o 43 minutých na trase Dunajská Streda – Bratislava Nové Mesto, takže bych o razantních problémech nehovořil.
registrovaný uživatel Kakov 
27.04.2011 (15:19)  
a ví někdo prosím jaký je reálný stav trati??

pokud je na tom bídně a slovenská obdoba SŽDC nerozhodne zafinancovat do infrastruktury, tak bude to jejich kvalitní/moderní vozidlo trochu diskvalifikováno zbytečně pomalou jízdou (alespoň na mě těch pár postřehů dělalo dojem, že ta trať není v moc dobrém stavu)
27.04.2011 (15:04)  
AD Blondy:
O lenosti bandy Českodrážní bych ani tak nehovořil. Spíše o finanční nenasytnosti. ČD provozují to, co si kdo u nich objednal. Ale, když jsem si přečetl některá dřívější vyjádření proč a kolik stojí jeden kilometr jízdy vlaku, například viz: http://jikord.cz/articles.php?article_id=4 , tak stále nemohu přijít na to, co vše je z této částky hrazeno. Také by mne zajímalo, kolik by si ČD účtovaly za kilometr jízdy autobusem-samozřejmě kdyby ji provozovaly. Bylo-li by to více, než zmíněná Veolia nebo, nedej Bože, méně.
FRK
registrovaný uživatel Dusanh 
27.04.2011 (14:50)  
Reaktore - měl byste si povolit knoflík u krku, abyste nevybouchnul. V těchto dnech by to bylo vnímáno více než symbolicky :-D

Jednou větou: na trase Blava-DS předtím jezdili cestující buď:
-810+Baafx anebo
-75(0,3,4) + Bt apod.
Nyní budou jezdit v Talentu. To je pokrok asi tak o 30 let dopředu. Peněz to bude stát stejně nebo méně jako předtím. V čem je problém? Zkuste mi to vysvětlit neideologicky, Jančura nejančura...

Pochopitelně neberu šotoargumenty, že už tam nebudou jezit brejlovci. Snad vám je víc než třináct let...
27.04.2011 (14:23)  
ReActor) Tak hlavně ten motorák koupila nějaká (?německá) leasingovka a vlastního německý dopravce vlastněný italským kapitálem, pronajatý jiné německé společnosti s francouzským kapitálem, ale aktuálně jezdí pro českou firmu s českým kapitálem. :) Tak kde tam jsou ti Francouzi, co se mají na Slovensku prezentovat? Veolia ani Keolis se na Slovensku neprezentuje.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
27.04.2011 (14:17)  
JP: nechci rozpoutávat rozsáhlé diskuze o prázdných věcech, které diskutovat/komentovat nezaslouží.Nemluvě o tom, že než bych refrešnul stránku měl bych -x^y bodů...(co si pak má o sobě člověk myslet)...mám vlastní zkušenost, určitě víte o čem píšu

pravda, poznámku na konci jsem si mohl odpustit
registrovaný uživatel Blondy 
27.04.2011 (13:31)  
Konkurenci na vás, bando líná ČeskoDrážní!
27.04.2011 (13:21)  
ReActor) Sčítání cestující v textu není a nebude, protože aktualitu jsme nezpracovali na základě účasti na prezentační jízdě, ale z dostupných tiskových materiálů. ;) Zbytek reakce si nechám pro sebe...
registrovaný uživatel ReActor  mail  
27.04.2011 (13:14)  
acolmiztli: třeba se dařit nebude a sklapnou i ti nejskostnaletější Jančuraultrasové. Podle fotek moc lidí nejezdilo, kdyby jezdilo, určitě by o tom byla v článku zmiňka :-) ... ukáže čas - uvidíme

tento článek ještě více ve mě vzbuzuje podezdření, že RJ je postavička něčeho velkého a s největší pravděpodobností francouzské společenosti Keolis, která se tu rozroste jak mor, podobně jako Veolia (též Fr.)... a Veolie nepatří mezi nejlevnější a nejvstříčnější společnosti (ve vodě i v dopravě) ... Dá se vůbec považovat toto za prezentaci společnosti RegioJet?

zbytek úvah si radši nechám pro sebe
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko