Praha/Varšava — České a polské ministerstvo dopravy podepsalo záměr vybudovat společnou vysokorychlostní trať, která v budoucnosti spojí hlavní města obou zemí. Projekt však přichází v době velkých škrtů na ministerstvu, a proto jsou uvedené informace brány spíše jako dlouhodobý záměr. Během následujících tří měsíců vznikne pracovní skupina, která se bude zabývat realizací celého projektu. V plánu jsou vlaky z Varšavy do Katovic, následně do Ostravy, kde se trať bude dělit na dvě větve směřující buď do Prahy, nebo do Brna, a dále do Vídně. Nebylo řečeno, zda se použije současných tras, nebo budou vystavěny nové. Tento zájem by mohl korespondovat s projektem zdvoukolejnění trati 300 mezi Brnem a Přerovem. Uvažovaná cestovní rychlost je až 250 km/h. Na polské straně se první rychlovlaky mají objevit do osmi let. Výstavba této trati bude nejspíše spolufinancována Evropskou Unií v rámci programu "Infrastruktura a životní prostředí". Dle prohlášení Ministerstva dopravy bude trasa součástí nového koridoru TEN-T. Tento koridor napomůže konečnému propojení Evropy a rychlé dopravě obyvatel i zboží po železnici mezi hlavními evropskými městy. Znění dohody v polštině si můžete přečíst na webu magazínu Rynek Kolejowy.
Zdroj: Rzecz Pospolita, Ministerstvo dopravy ČR

Jak se bude řešit připojení Brna ? Zbourá/přesune se současné hl.n., nebo se bude jezdit úvratí, postaví nové nádraží v podstatě mimo Brno?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











