..: Promo akce na jízdné mezi Brnem a Prahou :..

363 Brno hl.n. Brno — České dráhy lákají nové cestující. Od pondělí 11. dubna mohou získat jízdenku na cestu mezi Prahou a Brnem za 160 korun. Tato akční nabídka platí do 24. dubna na jízdenky ze stanice Praha hl. n. přes Českou Třebovou do stanice Brno hl. n. nebo opačně. V případě zpáteční cesty je cena dvojnásobná. Cílem této akce je zvýšit zájem o cestování vlakem mezi těmito městy a postavit se tak konkurenci nejen individuální dopravy po dálnici D1, ale také autobusové lince Student Agency. Jízdenky ČD Promo Praha – Brno budou v prodeji v železničních stanicích v Praze a Brně. Předprodej nebude možný — jízdenky budou prodávány pouze v den cesty. Pravidelní cestující mohou získat levnější jízdenky v předprodeji na internetu a v automatech.

Nejlevnější cestování s In–kartou ČD

Zatímco ČD Promo je pouze krátkodobá akce, která má za cíl naplnit vlaky expres, InterCity a EuroCity na relaci Brno – Praha, České dráhy skrývají fakt, že jsou celoročně nejlevnějším dopravcem na této trase. Základem je být vlastníkem In–karty/Rail+ a mít pořízený některý ze zákaznických tarifů. S aplikací IN 50 lze zakoupit v předprodeji stejně jako na poslední chvíli jednosměrnou jízdenku za 158 korun, zpáteční za 300 korun. Majitelé aplikace IN 25 sice mají menší slevu z obyčejného jízdné, ale stále mohou v předstihu pořídit meziregionální jízdenky SporoTiket Česko v cenových relacích 170, 160, nebo dokonce 150 korun. Cestující bez zákaznické karty zaplatí za SporoTikety o 20 korun více.

Promo nabídka také od konkurence

Student Agency, i v roce 2011 vyhlášená třetí nejobdivovanější firmou ČR, nasazuje na své autobusové spoje mezi Prahou a Brnem promo slevu. Jízdné ve všech spojích Student Agency Express mezi 11. a 24. dubnem se snížilo z 200 korun na 165 korun. Podle SA se jedná o podchycení jarního růstu zájmu o cestování. Mimo toto období je cena 165 korun platná pouze pro kreditové jízdenky, které lze založit v internetovém rezervačním systému. Ty jsou v těchto dvou týdnech prodávány za nezměněnou cenu.

Na rozdíl od ČD Promo není sleva SA v prodeji nijak omezena.

Zdroj: České dráhy - aktuality, České dráhy - ČD Promo, Student Agency


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Praha hl. n. Poslat mail autorovi | 11.4.2011 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ara 
13.04.2011 (13:51)  
Sim:
Souhlasim krome tach vypoctu o MHD,myslim ze ne vsichni pokracuji na nejvzdalenejsi sidliste nekdo taky jede jen do centra,a kdyby tam jel,tak autem po Praze je porad pomalejsi nez MHD.(Taky necekam ze budu cekat pul hodiny na nadrazi).
registrovaný uživatel tarten 
13.04.2011 (13:19)  
Sim:
No, možná byste si mohl znovu přečíst co píšem. Proč asi s jonášem mluvíme o odhadu pomocí dnešního (resp. 5 let starého) reálného provozu po D1 ("mít důvod"), že to vlastně v oné době nebude dražší než jízda auta ("mít finance"), že to podle projektu má po VRT trvat jen 57 minut, což je oproti D1 už dostatečný náskok, že se naplní vlaky každou hodinu v sedlech a každou půlhodinu ve špičkách a proč atd...

Jo a na 2:45 po koridoru už pomalu zapomeňte. To je jen kvůli tomu, že tam ČD zatím nemá čím pořádným jezdit a že ještě nejsou vyřešené problémy infrastruktury. Takže příští rok asi ještě ano, ale do dvou let čekám 2:30 a do nějakých pěti 2:20 pro EC/IC, pokud to dobře půjde.
registrovaný uživatel tarten 
13.04.2011 (13:03)  
ara:
To je důvod, proč jonáš uvažuje jen 10 000 cestujících, kteří by přestoupili ze skoro 40 tis. aut různých druhů.
registrovaný uživatel Sim 
13.04.2011 (12:32)  
Kdyz uz se tu resi VRT, dovolim si takovou - rekneme odbocku, s tim, ze se obloukem zase vratim k hlavnimu tematu:

Pokud resime, jak vozit lidi mezi Prahou a Brnem, je potreba mit splnene nektere podminky:
- lidi na to jezdeni musi mit finance ... pokud to bude mimo financni moznosti, muzou tu jezdit klidne luxusni taxiky na kolejich a budou prazdne.
- lidi na to musi mit duvod ... potrebuju jezdit do prace? Ano, pokud si nenajdu praci bliz. Jezdim za pribuznymi/partnerkou? Muzu se prestehovat. Jezdim na vylety? Ano, ale musi me to bavit. Jinak budu drepet doma na zadku u televize, i kdyby to jezdilo zadarmo
- musi byt duvod, proc vyuzit prave vlak. Muze to byt klidne i proto, ze mi tam nic jinyho nejede a na auto nemam, ale ... pokud k tomu budu pristupovat takhle, driv nebo pozdejc si na ojetinu usetrim a prestanu resit, ze vlak mi jede v lepsim pripade co dve hodiny. Nebo si poridim kolo/kolobezku/moped (podle vkusu kazdyho soudruha) a jeste na tom proti vlaku usetrim :-)

Proc to zminuju... ono je hezky, ze chceme odlehcit dalnici tim, ze postavime "soubezne" i koleje ve stylu horske drahy. Ale ma to smysl? Lepe receno, koho tim budeme vozit? A bude ten nas potencialni cestujici na zaplaceni jizdneho mit? Bude mit duvod tohle spojeni pouzivat?

Pokud si zkusim srovnat nekolik variant, kdy cestuju z jednoho mesta do druheho (pricemz neuvazuju, ze vychozim i cilovym mistem nebude nadrazi):
a) MHD+vlak+MHD ... jeste je potreba tam pripocitat pesi presuny, bo treba z tramvaje v Praze na vlak to jaksi neni hrana/hrana, i kdyz metro je relativne v pohode ... kazdopadne mi vsechno jezdi v pevne danych intervalech a ja se musim do toho trefit. To znamena, ze jeste potrebuju urcitou rezervu.
Takze kdyz si to zkusim spocitat... vyjdu z domu, 5 minut jdu pesky. Pak 5 minut cekam na MHD, rekneme ze jedu na nadrazi 20 minut. Vlaky jezdi po hodine, pokud se budu trochu snazit, vyjde mi v prumeru cekani pod pul hodiny, rekneme 20 minut. Pak jedeme vlakem 2:45 a jsme v Brne ... vystupujeme, jdeme na MHD (hned u nadrazi) a cekame na svuj spoj 5 minut. Pak s nim rekneme 15 minut nekam jedeme, vystupujeme a dalsich 5 minut jdeme pesky. To vse je jedna z tech lepsich variant, kdy na MHD nemusim prestupovat ... i tak celkova doba prepravy vychazi na 4 hodiny.

Za tu dobu prekonam vzdalenost blizici se silnicnimu ekvivalentu 200km ... no a ted trosku nadsazky, ale pokud budem uvazovat prumernou silnicni rychlost 50km/h, pri vhodne konstelaci by ji bylo mozne dosahnout i na starickem Pionyru, pokud by tento peklostroj smel na dalnici :-)

No ale vratime se do reality... budem uvazovat, ze na nadrazi nepojedu MHD ale autem - a rekneme, ze mam dobry odhad na dopravni situaci, takze si muzu dovolit i mensi cekani na vlak. Casove tedy jedu na nadrazi 15 minut, cekam na vlak 15 minut a v cilove stanici se zase autem necham odvezt, takze 15 minut. Diky tomu dokazu cestu zkratit na nejakych 3:30 (usetrim pul hodiny) a potrebuji k tomu navic dve auta s ridicem, coz stoji neco navic. Pripadne taxika.

No a treti varianta je, ze s tim autem pojedu po dalnici - ted neuvazuju zacpy nebo nehody, bo to je kazdy den jine (a nehody jsou na draze taky) ... takze sednu do auta, 15 minut po meste, 2 hodiny stravim na dalnici a pak zase 15 minut po meste ... takze cas rekneme 2:30 a potrebuju k tomu auto (pokud nejsem strizlivej, tak s ridicem :-D).

No a ted uvaha ... za kolik ze to pojede vlak po VRT? 1:30? A bude to skutecne rychlejsi, i kdyz si spocitam cestu na nadrazi a z nadrazi? A pokud to rychlejsi bude, jak bude vychazet cena ve srovnani s ostatnimi moznostmi?

Pokud si totiz do prvniho prikladu za dobu jizdy vlaku misto 2:45 dosadim 1:30, usetrim hodinu a ctvrt ... coz je ale porad ve vysledku pomalejsi nebo srovnatelne s tim, kdyz jedu autem. Pravda, ve vlaku neresim alkohol, muzu pracovat... ale v aute neresim jizdni rad. Takze co bude tim argumentem, co me z auta dostane do (rychlo)vlaku, pokud to casove vyjde podobne?

Bude to cena? A bude to pak ekonomicky prijatelne pro provozovatele?
registrovaný uživatel ara 
13.04.2011 (7:49)  
Nesmite zapominat ze i kdyz bude VRT treba o hodinu rychlejsi stejne nekdo z tech co by mohli jet vlakem bude jezdit autem (ted taky nekdo jezdi vlakem i kdyz je pomalejsi),takze myslim ze pulhodinovy intverval obsazeny nebude.
registrovaný uživatel tarten 
12.04.2011 (19:18)  
to je odhadovanej počet přímých cest Praha-Brno, těch co jedou z města do města, bez větších zavazadel

Opravdu velmi konzervativní odhad, když to před lety bylo celkově několikanásobně víc aut (a ještě víc lidí). A vy už jste z toho de facto vyloučil ta málo obsazená auta, takže vám zůstala jen ta hodně obsazená. Ale jak vidíte, počítám s tím jako s dolním odhadem.

a bez nějaké komplikované předchozí dopravy k-od nádraží v Praze či v Brně z-do skutečného výchozího-cílového místa

Proto mluvíme o VRT, tedy 1h oproti dvouhodinovce autem.

Cestující ve žlutých busech do toho nepočítám, protože ti sebou nechávaj házet na panelovce a mačkat se jak sardele čistě kvůli ceně.

Správě. Stejně jich není nějaké závratné množství. Nějak se mi v hlavě objevuje číslo 8%, nevím proč.

Cestující v klasických vlacích patrně též nějak urgentně nepotřebujou ušetřit hodinu času a zaplatit násobek jízdnýho .. ;-)

Správně, ty necháme sedět v konvenčních expresech, v té době předpokládám s jízdní dobou někde u 2h. Ale v době o které uvažujem pravděpodobně nepůjde o velký násobek jízdného. V Německu se cena podobá IC:ICE = 2:3.
registrovaný uživatel tarten 
12.04.2011 (19:04)  
jonáš: Praha neni Paříž a Brno neni Lyon.

proto se bavíme o D1 a ne o francouzském nebo německém asfaltu.

jestli odhadujete že byste ty jednotky v půlhodinovym taktu dokázal naplnit.

Pro konzervativní odhad 10 000 cestujících, 24 párů, v noci nic, v sedle hodinovka, v obou špičkách půlhodinovka, vychází pro 300místnou jednotku akorát nějaká 70% obsazenosti. Docela slušné.
12.04.2011 (18:58)  
Ne, to je odhadovanej počet přímých cest Praha-Brno, těch co jedou z města do města, bez větších zavazadel a bez nějaké komplikované předchozí dopravy k-od nádraží v Praze či v Brně z-do skutečného výchozího-cílového místa, Je to pochopitelně vycucáno z mého kalibrovaného palce, jako potenciál ke stažení do nějaké hypotetické VRT. Cestující ve žlutých busech do toho nepočítám, protože ti sebou nechávaj házet na panelovce a mačkat se jak sardele čistě kvůli ceně. Cestující v klasických vlacích patrně též nějak urgentně nepotřebujou ušetřit hodinu času a zaplatit násobek jízdnýho .. ;-)
registrovaný uživatel tarten 
12.04.2011 (18:50)  
jonáš:
Tak moment, teď tomu nerozumím. To vaše číslo 10 000 je počet jen malých aut čistě z Brna do Prahy, bez cesťáků, bez malých i velkých dodávek, kamionů a autobusů a těch co se jeli hlavně projet? Tedy jen něco přes čtvrtinu z intenzity všeho? A zároveň u toho zbytku máte obsazenost už vysokou? Tak to máme ovšem zase cestujících několikanásobek těch 10 000.
12.04.2011 (18:49)  
Investice možná relativně malá, ale provozní náklady slušný. Spíš mi šlo o tu představu, jestli odhadujete že byste ty jednotky v půlhodinovym taktu dokázal naplnit. Praha neni Paříž a Brno neni Lyon.

Plně komerční dálnice by se tady samozřejmě taky neuživila, to by se muselo platit hodně vysoký mýtný .. na D1 možná by se při těch intenzitách s korunou padesát pro osobáky vystačilo, čili by to byl takovej evropskej průměr, ale třeba na D11, R6 nebo příhraniční D8 by to vyšlo dráž, nebo by se doba splácení o dost prodloužila. A zase tady máte rozpor mezi cenou a dostupností. V současnosti se investuje "na věčnou oplátku", ovšem ani tak neni těch skoro 100 miliard protékajících SFDI (z rozpočtu 2010) zrovna malej peníz.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko