Brno — České dráhy lákají nové cestující. Od pondělí 11. dubna mohou získat jízdenku na cestu mezi Prahou a Brnem za 160 korun. Tato akční nabídka platí do 24. dubna na jízdenky ze stanice Praha hl. n. přes Českou Třebovou do stanice Brno hl. n. nebo opačně. V případě zpáteční cesty je cena dvojnásobná. Cílem této akce je zvýšit zájem o cestování vlakem mezi těmito městy a postavit se tak konkurenci nejen individuální dopravy po dálnici D1, ale také autobusové lince Student Agency. Jízdenky ČD Promo Praha – Brno budou v prodeji v železničních stanicích v Praze a Brně. Předprodej nebude možný — jízdenky budou prodávány pouze v den cesty. Pravidelní cestující mohou získat levnější jízdenky v předprodeji na internetu a v automatech.
Nejlevnější cestování s In–kartou ČD
Zatímco ČD Promo je pouze krátkodobá akce, která má za cíl naplnit vlaky expres, InterCity a EuroCity na relaci Brno – Praha, České dráhy skrývají fakt, že jsou celoročně nejlevnějším dopravcem na této trase. Základem je být vlastníkem In–karty/Rail+ a mít pořízený některý ze zákaznických tarifů. S aplikací IN 50 lze zakoupit v předprodeji stejně jako na poslední chvíli jednosměrnou jízdenku za 158 korun, zpáteční za 300 korun. Majitelé aplikace IN 25 sice mají menší slevu z obyčejného jízdné, ale stále mohou v předstihu pořídit meziregionální jízdenky SporoTiket Česko v cenových relacích 170, 160, nebo dokonce 150 korun. Cestující bez zákaznické karty zaplatí za SporoTikety o 20 korun více.
Promo nabídka také od konkurence
Student Agency, i v roce 2011 vyhlášená třetí nejobdivovanější firmou ČR, nasazuje na své autobusové spoje mezi Prahou a Brnem promo slevu. Jízdné ve všech spojích Student Agency Express mezi 11. a 24. dubnem se snížilo z 200 korun na 165 korun. Podle SA se jedná o podchycení jarního růstu zájmu o cestování. Mimo toto období je cena 165 korun platná pouze pro kreditové jízdenky, které lze založit v internetovém rezervačním systému. Ty jsou v těchto dvou týdnech prodávány za nezměněnou cenu.
Na rozdíl od ČD Promo není sleva SA v prodeji nijak omezena.
Zdroj: České dráhy - aktuality, České dráhy - ČD Promo, Student Agency
Jde samozřejmě o to, jakou cenu výstavby budete pro novostavbu VRT uvažovat, můj odhad je že pod půl miliardy na km to v danym terénu pořídit nepůjde.
Budu se trochu opakovat, ale považuju to za základní věci:
1) Praha - Brno potřebuje opravdu kvalitní železniční spojení. Ne o trochu lepší než je stávající, ale mnohem lepší. Zrychlení o pár minut by sice bylo fajn, ale není to ten cíl. Pod hodinu a půl se to tak nikdy nestlačí. Možná ani moc pod dvě ne, takže vůdči autu se bude vždycky jen paběrkovat. Auto má už z principu vždycky náskok nejméně půl hodiny (MHD a pěškobus). A už vůbec to nestojí za miliardy nebo spíš desítky miliard, které lze investovat mnohem účelněji.
2) Pokud bude Praha - Brno kvalitní, bude potřeba někam ty cestující nacpat, přidat hodně vlaků, které se rozhodně nebudou chtít motat mezi osobáky, náklady a rychlíkovým taktem. To se na stávající tratě i po vší té koridorizaci nevejde, jsou potřeba další koleje.
3) Zvýšit rychlost "na mnoha místech" pro téměř nezastavující vlaky nic moc neřeší. Zvýšit rychlost je potřeba po celé trase, hlavně se zbavit pomalých průjezdů sídly, kde se nebude stavět. Řekl bych, že nová VRT je levnější, než
Ještě jedna důležitá věc: Z Prahy na východ je potřeba do budoucna nové kapacitní napojení ať už přes Benešov nebo okolo Kolína. Rychlé napojení Brna by bylo vhodné dělat ne po oblouku luku, ale raději po tětivě.
Ja jsem si to predstavoval tak, ze by by trat v puvodni stope zustala, jezdilly by po ni mistni vlaky a vedle ni by byla prima trat Brno-Blansko, po ktere by jezdily jen dalkove a nakladni vlaky. Cili podle me by se ani VRT stavet nemusela. Kdyz si to vezmete, tak od Letovic k CT uz to zas tak strasne s oblouky neni (jak kde, ale oproti tomu u Brna), pak pres CT by byl koridorizovany prujezd, CT-Chocen - Pardubice se planuje na 200 a Pardubice-Praha si osobne myslim (jen nazor), ze by se dalo upravit na mnoha mistech na vic nez na 160. Celkove by timto zpusobem slo udelat trat mezi Brnem a Prahou, na ktere by mohla byt prumerna rychlost dalkoveho vlaku 160 a rekl bych, ze naklady by byly urcite mensi nez na VRT a ucel by to splnilo. Ale nejsem zadny dopravni expert, jen snim.
Frantisek:NENI ZARUCENO ZE POJEDOU KVALITNIMY VOZY-jakto nejsem sice tak znaly,ale myslim ze na mezinarodnich EC je kvalita stabilny
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.