..: Promo akce na jízdné mezi Brnem a Prahou :..

363 Brno hl.n. Brno — České dráhy lákají nové cestující. Od pondělí 11. dubna mohou získat jízdenku na cestu mezi Prahou a Brnem za 160 korun. Tato akční nabídka platí do 24. dubna na jízdenky ze stanice Praha hl. n. přes Českou Třebovou do stanice Brno hl. n. nebo opačně. V případě zpáteční cesty je cena dvojnásobná. Cílem této akce je zvýšit zájem o cestování vlakem mezi těmito městy a postavit se tak konkurenci nejen individuální dopravy po dálnici D1, ale také autobusové lince Student Agency. Jízdenky ČD Promo Praha – Brno budou v prodeji v železničních stanicích v Praze a Brně. Předprodej nebude možný — jízdenky budou prodávány pouze v den cesty. Pravidelní cestující mohou získat levnější jízdenky v předprodeji na internetu a v automatech.

Nejlevnější cestování s In–kartou ČD

Zatímco ČD Promo je pouze krátkodobá akce, která má za cíl naplnit vlaky expres, InterCity a EuroCity na relaci Brno – Praha, České dráhy skrývají fakt, že jsou celoročně nejlevnějším dopravcem na této trase. Základem je být vlastníkem In–karty/Rail+ a mít pořízený některý ze zákaznických tarifů. S aplikací IN 50 lze zakoupit v předprodeji stejně jako na poslední chvíli jednosměrnou jízdenku za 158 korun, zpáteční za 300 korun. Majitelé aplikace IN 25 sice mají menší slevu z obyčejného jízdné, ale stále mohou v předstihu pořídit meziregionální jízdenky SporoTiket Česko v cenových relacích 170, 160, nebo dokonce 150 korun. Cestující bez zákaznické karty zaplatí za SporoTikety o 20 korun více.

Promo nabídka také od konkurence

Student Agency, i v roce 2011 vyhlášená třetí nejobdivovanější firmou ČR, nasazuje na své autobusové spoje mezi Prahou a Brnem promo slevu. Jízdné ve všech spojích Student Agency Express mezi 11. a 24. dubnem se snížilo z 200 korun na 165 korun. Podle SA se jedná o podchycení jarního růstu zájmu o cestování. Mimo toto období je cena 165 korun platná pouze pro kreditové jízdenky, které lze založit v internetovém rezervačním systému. Ty jsou v těchto dvou týdnech prodávány za nezměněnou cenu.

Na rozdíl od ČD Promo není sleva SA v prodeji nijak omezena.

Zdroj: České dráhy - aktuality, České dráhy - ČD Promo, Student Agency


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Praha hl. n. Poslat mail autorovi | 11.4.2011 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.04.2011 (15:12)  
kobros: jistě že jsem slyšel o in-gold. Ovšem my jsme se bavili o reálné ceně jízdnýho vs. stavební a provozní náklady nový tratě, tak aby se v historický době zaplatila. Takže buď tam bude in-gold v trošku jiný cenový třídě, nebo bude muset být o to vyšší jednorázový jízdný.
Registered user Sim 
14.04.2011 (12:11)  
kobros > jenze pak se dostavame na urcity limit, kam lze jeste slevit a co uz bych musel dotovat:
- spocitame si, ze pri deklarovane obsaditelnosti (treba 60%) se nam bude rentovat provoz pri cene jizdenky ve VRT nad 600 korun. Na trh ji tedy dame za 1000, pro stale zakazniky za 800 a nabidneme "dennim dojizdecum" i pausal, ktery bude odpovidat prumernemu jezdeni do zamestnani za cenu 650 korun (takze z jedne jizdy bude prijem pouze 50 korun).

Nemam ted pred sebou planovaci kalendar, ale zkusim to strelit od boku: rok ma rekneme 52 tydnu, z toho odecteme jeden na svatky, dalsi 4 tydny jsou dovolena a mame nejakych 47 tydnu po peti pracovnich dnech... to mame 235 pracovnich dnu. Do prace jedna cesta, druha z prace, takze to dela nejakych 470 jizd.

No a ted si to vynasobime cenou, pri ktere se nam provoz jeste bude rentovat - tedy jiz zminenych 650Kc ... a jsme na naprosto silenem cisle 305500. Oka, at to vypada dobre, nabidneme tuto extremne vyhodnou nabidku za cenu 299 tisic rocne... vyjde nam jako zisk z jedne jizdy 36 korun (misto puvodnich 50ti).

Problem je, ze pod 280 tisic za rocni jizdenku uz se to provozovateli nerentuje a naopak mu to prinasi ztratu. Pritom je to ale castka takova, ze pochybuju ze by se naslo aspon tolik lidi, aby se naplnil jeden vlak.

A i kdyby se jeden vlak naplnil na tech 60% ... myslenka VRT ma smysl v podstate jen v pripade, ze vlaky jezdi dostatecne casto, jinak spouste lidem nebude vyhovovat casova poloha.

Jasne, cisla si cucam z prstu, ale v principu to tak nejak bude. Minimalne v techto bodech:
- provoz bude podstatne nakladnejsi, takze na jednosmernou jizdenku pod 300 muzem zapomenout
- i kdyby byla jizdenka za 300, dela to pro denni dojizdeni do prace sumu na urovni 12ti tisic mesicne ... coz je pro naprostou vetsinou vydaj vetsi, nez maji za bydleni a vse s tim spojene
- par jedincu tohle za jezdeni sem a tam utratit se urcite najde, ale kolejova doprava musi byt masova zalezitost, jinak se nerentuje.
Registered user kobros 
13.04.2011 (23:37)  
jonas: hm, tak nevim, ale slysel jste uz neco o InGold?
Ja bych rekl, ze takove jezdeni by bylo za pausal. Ostatne, kazdy normalni dopravce by se o zakaznika potrebujiciho jezdit denne popral. Hlavne cenove. A nezapomente take na nemale mnozstvi sluzebnich cest mezi Prahou a Brnem.
Proste podle meho - Praha-Brno, je relace, ktera ma potencial byt hodne rychla. Jak rychla a za kolik, to uz je namet na diskusi.
A co se tyce dojizdeni do prace po VRT. Osobni zkusenosti nemam, ale jeden kolega mi rikal, ze treba ve Francii se proste bere ze do jedne hodiny dojizdeni CIMKOLIV je naprosto normalni.
Registered user tarten 
13.04.2011 (19:19)  
jonáš:
Aha. Co se týče každodenního dojíždění Praha - Brno po D1 za prací, tak znám (znal jsem) jednoho a slyšel jsem to o několika dalších, které jsem potkal. Pochopitelně, že to nic levného ani rychlého není.
13.04.2011 (18:51)  
tarten: pozor, řeč byla o každodennim dojíždění (do práce, za holkama ..) jak navrhoval ve svý "rozptýlený megapoli" předřečník, tak kolik asi takových může být, a za jakej plat, aby mohli vyhodit padesát tisíc měsíčně jen za dojíždění? Dva, tři, plus ti co to maj "za režii"? Já bych to nependloval ani zadarmo.
Registered user tarten 
13.04.2011 (18:13)  
jonáš: každodenní výdaj tisícovky na jízdnym
Teď ale daleko překračujete svůj odhad 10 000 cestujících, které jste bral z D1. Ti tu skoro DVOUtisícovku za obousměrnou jízdu dávají už dnes.

nejvíc se na celkovym čase cestování podílej nejpomelejší úseky.
To je rozhodně pravda. A přesto, nebo právě proto nemá smysl vyhazovat oknem miliardy na ekonomicky mizerného zatunelování úseku Ústí - Choceň, který se nezaplatí nikdy, ale raději z těch samých miliard postavit nemalý úsek VRT, kde se to bude dokonce rentovat. Samozřejmě úsek do Úval, průjezd Třebovou, Ústím a aspoň nové koleje do úseku Choceň - Ústí beru jako nutnost.
Registered user tarten 
13.04.2011 (17:59)  
Sim: vzdy tam budou dalsi "doprovodne" zalezitosti, ktere cas cestovani prodlouzi.

Tak to rozhodně ano, to souhlas. :-)
K tomu Wilsonu: snad se podaří aspoň nějak vrátit tramvaje aspoň k nové odbavovací hale, pokud ne přímo k vratům Fantovky. Metro D to také někomu zpřístupní. Kdo je v dosahu CityElefanta s 10-15 min taktem, ten v tomhle směru ale dost vítězí :-)

Bude to cena?
Jak píšu, cena to asi nebude. Vyjde to spíš tak nějak nastejno nebo jen o málo levněji. No, ještě jsme pravda neotevřeli ekonomickou kapitolu "Snížení odvodu z jízdného na infrastrukturu u spojů Praha - Brno po zprovoznění VRT Brno - Ostrava" ani "Snížení odvodu z jízdného na infrastrukturu u spojů Praha - Brno po zavedení VR vlaků II. kategorie Praha - Jihlava/HavlBrod - někam a Brno Jihlava/HavlBrod - někam" ani "Snížení odvodu z jízdného na infrastrukturu u spojů Praha - Brno po odklonu R a více směr Tábor do VRT výpadu z Prahy".

Nezapomeňte také na další čas a starosti s autem - od jízd do servisu na pravidelné prohlídky a zimní gumy po výběr a sjednávání pojištění, mytí, tahanice o parkování... Někoho to baví, ale leckoho péče o auto otravuje.

Ale podle mě bude při podobné ceně a čase hodně důležitá také bezpečnost. Vlaky jsou prostě pro cestující mnohonásobně bezpečnější, než auto.
13.04.2011 (16:06)  
Mno 1 hodina cestovani se dá přetrpět (i když tam a zpátky už to jsou dvě hodiny, s návaznou MHD klidně tři až čtyři ..) ale problémem bude asi každodenní výdaj tisícovky na jízdnym, i když vezmu hodně optimistickej odhad. A jsme zas u toho neoddělitelnýho tria motivace-čas-peníze co popisuje Sim.

Přitom podle jednoduchýho vzorečku t = s/v je jasný, že nejvíc se na celkovym čase cestování podílej nejpomelejší úseky. Takže prvnim krokem by mělo spíš být to nešťastný koryto Choceň-Ústí, dodělání výjezdu z Prahy za Úvaly a odbourání různých vat po cestě a můžem se s klopidlem dostat třeba zatim pod dvě hodiny. Taky se mi tuhle zdálo že z Letovic do Brna neni ani po současný trati žádnej kvalt, ale třeba měl fíra najeto.

Dlouhý tunely, natož VRT v nový stopě si nedokážu představit v současnym ani budoucim modelu financování, když není ani na tyhle drobnosti.
Registered user kobros 
13.04.2011 (15:43)  
OT: Sim: tato veta me vzhledem k predchozim nechavala do precteni uplne posledniho slovesa napjatym:
A vzdycky si rikam, ze az me draha nas@re poradne, ze se na to cestovani vybodnu..... :=)
Psani bez diakritiky ma taky sve kouzlo.
Jinak, jsem tu psal neco v tom smyslu, zda by nebyla realnejsi mene narocna stavba neceho jako VRT v podobe tunelu do Blanska ci Letovic. Ale kdyz uz by se mezi Prahou a Brnem stavela poradna VRT, tak si dovedu predstavit, ze cestovni doba z centra do centra by byla do 1 h, coz nema konkurenci. A prinos? No, 1 hodina cestovani VHD lze pretrpet i pri kazdodennim dojizdeni. V podstate by tu vzniklo neco jako aglomerace "PraNo" s 1,6 milionem obyvatel, coz neni k zahozeni a skryva to v sobe vetsi ekonomicky potencial nez 1,2 milionu + 0,4 milionu na 200 km. Mimochodem, pred vice nez triceti lety, se napr. sluzebni cesty Praha - Brno odehravaly letadlem. Dalnice nebyla a zeleznice to pod 4 hodiny nedavala. Ja vim, odbaveni k vnitro letu na letisti bylo podobne narocne jako zakoupeni jizdenky na vlak. Dnes se sluzebni cesty odehravaji samozrejme autem.
Registered user Sim 
13.04.2011 (14:54)  
tarten > vsak taky spolu nejsme ve_pri :-)

Ja chtel hlavne naznacit, ze at budeme zrychlovat vlak jak chceme, vzdy tam budou dalsi "doprovodne" zalezitosti, ktere cas cestovani prodlouzi. A pokud se budem bavit o zrychleni soucasnych vlaku, je paradoxne mnohem dulezitejsi, jak je to s navaznymi prestupy v obou stanicich, nez jaka je konkretne jizdni doba.

Typicke to bylo vloni na "me" trase Ostrava - Plzen. Mohl jsem pouzit rychlejsiho potemkina, ale vysledkem bylo (krome vetsi sance, ze prestup v Praze stihnu) 3/4 hodiny cumakovani na Wilsonu, protoze se prijezd Pendolina od Ostravy o cca 15 minut mijel s odjezdem vlaku na Plzen.

V soucasnosti je jizdni doba stejna jako vloni, ale posunutim casove polohy me to navazuje podstatne lepe, takze tu usetrenou hodinu neprocekam v pulce cesty. Ale je mi jasny, ze pro nekoho to zase letos muze byt horsi (cemuz by ve velke mire mela zabranit ciste taktova doprava).

No a pak ze je tu ten druhy fakt, a tedy nejen ze je potreba pretahovat lidi z aut, ale rict si, proc jedou autem nebo vlakem, pripadne proc nejedou nikam. Nemaji na to? Nechteji? Nemaji cas? Maji jine dulezitejsi starosti, nez jezdit na vylety?

Opet, kdyz si to vztahnu na sebe ... jsem pendlerem na trase Plzen - Ostrava, kam jezdim za mladou. A vzdycky si rikam, ze az me draha nas@re poradne, ze se na to cestovani vybodnu a prestehuju se :-) A bude po parade - pokud potom budou jezdit vlaky klidne zadarmo, stejne s nima jezdit nebudu, bo mi zmizi ten duvod.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko