..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
23.03.2011 (19:10)  
nojva: to snad nemyslíte vážně. To jsou vagony určené pro VNITROSTÁTNÍ PŘEPRAVU, ne na Ex do Mnichova, tam už slušné vozy jsou. A navíc je důležité, aby šly nahoru i jiné relace a jiné katogorie než IC/Ex/EC Praha - SRN, Praha - Ostrava/Brno>jih.

Co to je za dogma, že na R mají jezdit béčka?
23.03.2011 (18:58)  
Jakože ty vozy vypadají velice dobře na svůj věk a určitě je tam zlepšení, za tuto cenu úžasné.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
23.03.2011 (18:54)  
on by tu chtel nekdo humanizovat .. rakouske vozy na nasich kolejich bych rekl ze jsou jedny z nejlepsich co tady jezdi. co na nich chce jeste humanizovat. pripadaji ti malo dustojne a nevhodne pro nas provoz?

tim samozrejme netvrdim ze co se musi opravit vymenit to at se samozrejme udela. :-)
23.03.2011 (18:41)  
Jasně, ale tohle jsou dva na sobě nezávislé jevy. :-D
23.03.2011 (18:37)  
JiříK.: nikdy nehovor nikdy, už sme tu mali aj horšie veci :D
23.03.2011 (18:32)  
ceskolipak? Logicky - opravdu si myslíte, že místo nákupu za 4,5 miliardy se udělá nákup za setinovou cenu? Ne, tento nákup opravdu nijak nesouvisí...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
23.03.2011 (18:28)  
Sice bych uvítal raději velkoprostorové uspořádání než oddíly, ale aspoň budeme mít relativně slušné vozy pro rychlost 160 km/h.
Že by záměr ČD koupit vozy OBB RailJet padl, nebo to nijak nesouvisí ?

PS. Původní šedo-červený nátěr mi přijde docela elegantní.
registrovaný uživatel nojva  mail  
23.03.2011 (18:18)  
No tyto vagóny určitě splní podmínky Němců na rychlost 160kmh na expresech do Mnichova a Norimberka a myslím že to bude i důstojná varianta -> dosud zde používané naše Bmz se budou moct přesunout zpět na EC/IC
23.03.2011 (18:15)  
Tak pokud vozy projdou ,,humanizací", jsem pak naprosto spokojen!
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko