..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
23.03.2011 (20:44)  
240.025 - Nikde jsem nic nepsal o tom, že v 1. třídě potřebuju jezdit sám. Jen od 1. třídy (logicky) očekávám větší komfort, a to především v podobě klidu, který je docela užitečný, když se chcete po šichtě vyspat. A zatím se mí v oddílové jedničce, narozdíl od té velkoprostorové, nestalo, že bych tento klid neměl - a to bez ohledu na to, zda jsem v kupé jel sám nebo nejel (jednou jsme jeli v kupé i 4).

Ale výhodou kupé (obecně) je to, že s menším počtem lidí se prostě obvykle dá domluvit, a když ne, jdu jinam (zatím se mi to nestalo, a to jezdím skoro denně).
Noční zamykání v oddílech v nočních rychlících často z bezpečnostních důvodů doporučují samy vlakové čety, stalo se mi to X-krát a hlavně v nočních rychlících směr Slovensko, kde se běžně melou cikáni i ukrajinci, to je skoro nutnost...

Jinak zrovna dnes jsem si cestou z noční "užíval" bandu puberťáků, kteří si na celý velkoprostorák (bohužel kupéčka na střední Moravě na osobácích nejezdí) pouštěli z mobilu jakési povrzkávání s recitováním. Kdyby byl vůz oddílový, vadili by maximálně spolucestujícím v jednom kupé, ale takto pokazili ranní cestu všem!
registrovaný uživatel R 646  mail  
23.03.2011 (20:43)  
tarten:to je normální tady hned jdou hodnocení do mínusu jinak odemě jsi měl +.Omlouvám se za příspěvek mimo téma
registrovaný uživatel tarten 
23.03.2011 (20:33)  
240.025: No a k tomu dodatek: Dobrá zpráva, v ex-ÖBB Bmz bude stačit zaplatit 6 míst místo 8 za cenu 2. třídy. Totiž předpokládám, že to jako dvojka zůstane.
registrovaný uživatel rzehy 
23.03.2011 (20:29)  
Kolmix: co se týče velkoprostorů:

- když jedu daleko a chci spát, osobně se ve velkoprostoru cítím daleko daleko bezpečněji, protože víc lidí víc vidí...
- "čucháte cizí smrady" - tak v tomto ohledu opravdu raději velkoprostor, kde se smrady rozprchnou. A je to mnohem pohodlnější, než když si do kupéčka přisedne někdo "velmi smradlavý" a musíte se stěhovat nebo to prostě nějak přežít. Tohle dilema jsem řešil nejednou.
- "slyšíte povídání" - v kupé taky a dokonce ještě víc, protože jsem v malém uzavřeném prostoru

Nehledě na další důvody, které se opakují pořád dokola (sublektivní pocit, že je/není plno apod.)
registrovaný uživatel tarten 
23.03.2011 (20:29)  
Borovička:
S většinou souhlas, ale k tomu zamykání nebývá potřeba klička. Ten camfrdlik bývá zevnitř už z výroby. Jinak žencký obvykle řeknou, že v kupé je soukromí až příliš, a že se tam bojí buranů a otrapů. Nejlepší je velkoprostor s kupéčkama pěkně prostřídat. V západních InterCity na to je snad i foršrift.

EDIT: Že tenhle příspěvek dostal během několika vteřin zase obvyklých -5 svědčí o tom, že tuto diskuzi zas ublížený někdo navštívil, a ten někdo si vykládá pravidla diskuze dost svérázným způsobem. Vyzývám ho, aby svých -5 veřejně zdůvodnil!
23.03.2011 (20:26)  
Kolmix: osobně také nechápu, pokud se chcete v noci zamknout, máte možnost využít služeb lůžkových vozů a zaplatit si kategorie SINGLE.

Prosím, pochopte, že první třída neznamená 1 člověk v kupé. Pokud máte zájem o celé kupé, navrhoval bych Vám si po dohodě s průvodčím zaplatit všechna volná místa.
registrovaný uživatel R 646  mail  
23.03.2011 (20:24)  
Borovička:A navíc,když už mám jízdy nebo někdy i spolucestujcích dost je možnost jít se poráhnout,koukat ven z okna pěkne z chodbičky.Už si todle zkusil dovolit někdo ve velkoprostoru?
registrovaný uživatel Kakov 
23.03.2011 (20:22)  
Borovička:
no upřímě řečeno taky tu orientaci na velkoprostory nechápu....

je totiž rozdíl, jestli jeden neukázněný cestující otráví celý velkoprostor nebo celé kupé.....

v tom je ten vtip z mého pohledu
registrovaný uživatel R 646  mail  
23.03.2011 (20:22)  
Borovička:když je to stěstí a nikdo v oddílu není je možnost si zhasnout a sunat boty a pěkne se natáhnout ve velkoprostoru ne!.Dokonce i když s váma jede 1,2 cestujcí dá se s klidem domluvit na tepelné pohodě na svícení či jestli by jim nevadilo,kdybych se natáhnul.Ve velkoprosotru je todle nemožné.Na dálkové trasy podle mě patří oddíl
23.03.2011 (20:17)  
Kolmix: vaše argumenty vůbec nechápu. V kupé kde bude 8 ale i 6 cestuijících budete samozřejmě čuchat cizí smrady, trpět svícení a nevím, kde chcete vzít drzost se zamykat (zřejmě jste pan všemohoucí mající klíčky ČD). Máte možnost jezdit jedničkou a zamykat se v lůžkovém voze. Dopravce musí nebo by měl vozit vlaky přiměřeně plné a tam se se svými požadavky prostě nevejdete. Ty jsou mimo levné cestování vlakem.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko