..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
23.03.2011 (19:42)  
Ale největší fór je ten, že vozy vyrobené v roce 80-82 budou nahrazovat budějovická B, čísla kolem 800/900?, předpokládám, že byly vyrobeny později než Bmz :D (dle vagonweb se B vyráběla do půlky osmdesátých let). A tato béčka nahradí jaká? :D
registrovaný uživatel BigDye 
23.03.2011 (19:42)  
Žádnou velkou humanizaci bych teď u těchhle vozů neprováděl. Můžou posloužit jako rychlá důstojná náhrada během chystaných modernizací našich vozů. Humanizaci ex-Bmz bych viděl tak za 2-3 roky, až se u nás uvolní ruce třeba nákupem Railjetů.
23.03.2011 (19:38)  
InterCity: Transalpiny sú predané Hamburg-Köln-Express, prešli modernizáciou a majú byť nasadené na jednej z prvých súkromných diaľkových liniek v Nemecku.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
23.03.2011 (19:34)  
Ad Jiřík
Myslím si, že rakouské 30 let staré vozy, ze kterých budeme na jihu a západě Čech odvaření opravdu nejsou ekvivalentem nákupu nových souprav RailJet, které jsou řádově někde úplně jinde jak výbavou a parametry, tak cenou.

Jen se obávám, zda se myšlenka koupit NOVÉ vozy nějak nevypařila..

Chápu, že obnova vozového parku a vyřazení Bček jsou ukrutné sumy, které by bylo třeba vynaložit a na to prostě nemáme z toho důvodu, že se v uplynulých 30 letech do nákupu rychlíkových vozů investovalo žalostně málo. Zkrátka, že počet 41 NOVÝCH Bmz ČD měl být alespoň 4 násobný...

Ta kupéčka se mi prostě nelíbí, jsou nepraktická... Jednak sedadlo vypadá jak bolavý zub, ale hlavně, když jsou v oddílu 3 osoby už je "plné", zatímco v leteckém uspořádání na podobném prostoru mají 4 lidi vlastní (dvoj)sedadlo a nekopou se nohama.. Nemluvě o tom, když cestující se pokoušejí proti sobě putovat uličkou...
23.03.2011 (19:33)  
Ještě Bp na hradeckých rychlících vcelku jdou, dále v dálkové dopravě soupravy 854/843. Toť bohužel vše... ale třeba další evropské státy také budou prodávat starší vozy, případně ojeté v Rumunsku, takže nesmutněme, možná se Bimzů ve vnitrostátce dočkáme :)
23.03.2011 (19:31)  
Nevíte někdo, co se stalo s rakouskýma Transalpinama? Pokuď vím, byly dost zachovalé, u nás by upotřebení určitě taky našly (napájecí soustava není problém http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/OBB4010_last_train_at_Meidling.jpg ) ;-)

Neonym & PN: Nasazení Bmee/Bee272 na IC považujete za slušné? Já tedy ne.
registrovaný uživatel Pjetro 
23.03.2011 (19:28)  
Prvně jsem tento článek četl na iDnes. Samozřejmě se projevila klasická česká nátura - ať už jde o jakýkoliv posun aspoń kousíček vpřed, tak za každou cenu to zkritizovat. Já toto vítám a pakliže se na nich ještě udělá humanizace, myslím si, že to bude docela důstojná změna. I tak jsem ale o víkendu jel humanizovaných Béčkem (Brno-Olomouc) a musím říct, že i toto je pokrok vpřed. Samozřejmě s chodovými vlastnostmi už je to horší, ale aspoň ten interiér na mě trochu zapůsobil.
registrovaný uživatel Busman 
23.03.2011 (19:23)  
Tak tahle (pravděpodobně) nejstarší série Bmz je to nejlepší, co se nabízí - otvírací okna;-)) Ani bych to příliš nehumanizoval (aby se to ještě nezmrvilo) - jenom "dotáh šroubky" a ty buclaté sedačky (kam se hrabe lavice z Borcadu) přečalounil. A co napájení? Jinak na idnesu psali, že to nemá klimatizaci. Myslel jsem, že jo (i přes otvírací okna)...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
23.03.2011 (19:19)  
PN: Vy si myslíte, že jinde je to růžové? Na rychlících ve většině republiky jezdí hnusná stará Bčka, jen do Brna a Ostravy jezdí pěkné vlaky. Na jiné směry je to bída
registrovaný uživatel PN  mail  
23.03.2011 (19:15)  
Martin Michl: Možná upravit alespoň část těch vozů na velkoprostory by neuškodilo, ale chápu, že to je moc velká investice, do které by se asi ČD nechtělo.

Co mě osobně ale štve je, že ČD zase kašlou na jižní Moravu, proč to raději nenasadí na R a Sp Brno - Hodonín (- Olomouc)? Holt se tady asi dočkáme lepších vozů na železnici až tu místo ČD začne jezdit nějaký soukromník. Pokud je to tak, pak říkám už aby to bylo! Protože mě už opravdu přestává bavit jezdit neustále v Béčkách.
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko