..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
23.03.2011 (20:15)  
IC: ale Ostrava je na tom dobře, můžou si vybrat. CH a ČB si vybrat můžou vlak/bus
registrovaný uživatel happy 
23.03.2011 (20:12)  
To už je tady takovej evergreen neustále číst, jak jsou kolem Brna opomenutí chudáčci, že jezdí pomalu konespřežkou, že to IDS JMK je zločineckej podnik atp. Doporučil bych některým, aby zvedli zadky a jeli se podívat taky jinam. Na něco by dost možná přišli....
23.03.2011 (20:11)  
Myslím, že lepší využití (taky z hlediska max. rychlosti 160) by bylo aspoň dočasně na trasách Pha-Ostrava+Brno (spolu s Bmee), s tím, že uvolněné Bee272 by mohly putovat na tyto rychlíky. A rýpalové, co chcou velkoprostor by dostali své ;-)
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
23.03.2011 (20:06)  
PN - Můžete mi vysvětlit, v čem shledáváte výhodu velkoprostorů proti oddílům??? Já se teda fakt nechytám a naprosto nechápu nedávno i zde zveřejněný úmysl předělat některé naše vozy v rámci rekonstrukcí z kupéček na velkoprostory.

Samozřejmě je to věc názoru, ale myslím, že minimum soukromí (slyšíte povídání a pořvávání druhých, "čucháte cizí smrady", večer a v noci musíte strpět svícení někoho, kdo si "naléhavě" potřebuje číst, místo abyste mohl v klidu dát odpočinout očím a dívat se do tmy na ubíhající krajinu, nemožnost se zamknout, když v nočním rychlíku dělá někdo opodál bordel, nemožnost přizpůsobení si tepelné pohody vlastním potřebám atd. atd.) ve velkoprostorech jasně hovoří PRO kupéčka. Osobně si nedovedu představit, že bych nějakou delší cestu - třeba z Olomouce či Brna do Prahy - měl strávit ve velkoprostoru. Loni jsem byl nucen při jedné cestě do Prahy, kdy jsem měl doplatek do jedničky, využít služem "moderního" a čerstvě rekonstruovaného velkoprostorového polobistro/polojedničkovozu a byla to katastrofická jízda! Místo zvýšeného komfortu, kterého jsem chtěl využít abych se po noční vyspal, jsem dvě hodiny poslouchal "tsss" od dveří, pak kroky lidí, jak chodily do bistra a zase "tsss" od dveří, do toho rozhlas a...
...nakonec jsem to nevydržel a šel do dvojky. Velkoprostory na dlouhé trasy prostě NEPATŘÍ!!!
registrovaný uživatel tarten 
23.03.2011 (20:03)  
kobros, PN:
Jak známo, JmK se rozhodl svoje peníze místo do vlaků investovat do tramvají 13T. Nevím, proč na to Jihomoraváci tak rádi zapomínají, a dokonce se staví do role ublížených vůdči ostatním krajům, jako by jim ty jejich krajské peníze snad loupily nebo co.
23.03.2011 (20:03)  
To už tady několikrát bylo, ne? Myslím nákup ojetin ze zahraničí... Tak snad se to tentokrát povede. Tyto (nebo podobné) vozy mají také v Srbsku a Černé Hoře.
http://ctyrlistky.cz/4xmale/c110322a.jpg
registrovaný uživatel kobros 
23.03.2011 (19:58)  
Pro PN: Rychliky Hodonin-Brno v prve rade resily dost zoufalou situaci v autobusech Brno - Hodonin. Sorry, ale temi autobusy se nedalo kulturne cestovat. I kdyz to jezdilo kazdou chvili, byl to dobytcak. Interier sice fajn, ale nezridka jsem v nich stal na one povestne jedne noze a to jeste ne vlastni. O tom, ze by mel JmK neco delat s kvalitou objednavanych vlaku souhlas. Ale obnovovat jako paterni spojeni mezi Hodoninem a Brnem autobus, tak to tedy ani nahodou.
registrovaný uživatel PN  mail  
23.03.2011 (19:49)  
Neonym: Ale narozdíl od jinde, tady, konkrétně na trasách Hodonín - Brno a Hustopeče - Brno, byli lidé po léta zvyklí na pohodlné a moderní autobusy a přestup do B, příp. AB350, budeme-li předpokládat, že část z nich pojede 1. třídou, je jaksi neláká a tak raději přesednou do aut a budou zahlcovat už tak auty zahlcené Brno. Proto jsou zde modernější vozy více potřeba než jinde, kde neexistuje Kordis nebo někdo jiný, kdo by lidem zrušil autobusy a tedy možnost výběru dopravního prostředku pro jejich cestu. A nejhorší je, že my se tu, narozdíl od jiných krajů, nedočkáme modernějších vozů ani na Os. A proto říkám, že pokud se kvalita vlaků v Jihomoravském kraji výrazně nezlepší a to co nejdříve, tak celý systém veřejné dopravy v kraji, který je závislý na železnici, prostě zkolabuje, protože lidé se nebudou chtít dívat na to, jak se všichni okolo dočkávají modernějších vlaků a oni nic a prostě začnou jezdit auty. Ostatně už to pomalu začíná, ten nedávný incident s "poletující brzdou" také některé lidi dost vyděsil ;)

Intercity: Samozřejmě že se mi to také nelíbí, tohle jsou zrovna ty vozy, které by měly být na rychlících. Ale co se s tím dá dělat? Jedině snad opravdu vyměnit ČD za soukromníky, jinak už fakt nevím.
23.03.2011 (19:48)  
Martin Michl: Jééééj, to jsem dopadl. :D No nic - k věci. Určitě bych přečalounil sedačky, oživil stěny, vyměnil okenní rámy... No prostě humanizace taková, jakou známe u vozů řady B. Konec konců, tato možnost je i zmíněna v tomto článku, ne?
registrovaný uživatel aron 
23.03.2011 (19:43)  
Nevím kolik přesně stojí humanizace béček od Janozy, ale kdyby se místo přečalovnění lavic pro čtyři namontovali tři nové samostatné sedačky, asi by to o moc dráž nevyšlo a nějakou muziku navíc by to udělalo, ale klima je klima.
  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko