..: ČD získají 71 nízkopodlažních elektrických jednotek. :..

Předběžný render nové soupravy ČD 961 + 061 + 461 s pracovním řešením nátěru (finálně bude aplikován koroprátní vzhled dle designového manuálu studia Najbrt, autor: Design studio Dennis HübschPraha / Šumperk — České dráhy dnes oznámily, že vybraly vítěze výběrového řízení, který jim dodá celkem 71 modernizovaných elektrických jednotek. Tyto vzniknou přestavbou jednotek řad 460 a 560 a doplní tak flotilu zcela nových jednotek pro příměstskou dopravu Českých drah. Vítězem výběrového řízení, které bylo vyhlášeno 30. února, se stala prozatím blíže nespecifikovaná firma ze Šumperka. Ta tak dodá Českým drahám celkem 71 klimatizovaných, částečně nízkopodlažních jednotek nových řad 461 a 661, které budou nasazeny v několika krajích v příměstské dopravě, kde přispějí ke zlepšení kultury cestování. První ze souprav by se měly na kolejích objevit už koncem letošního roku.

51 jednosystémových a 20 dvousystémových souprav

Všechny soupravy budou třívozové ve složení HV+VV+ŘV a vzniknou rozdělením současných souprav 460 a 560 na polovinu. Řídicí vozy budou také zčásti vyrobeny z odstavených vozů Bt. Řídicí a vložený vůz trojvozové jednotky budou přestavěny jako nízkopodlažní. Všechny vozy budou klimatizovány a v řídicím voze vznikne oddíl pro cestující první třídy. WC budou umístěna v nízkopodlažních částech, z toho jedno bude uzpůsobeno pro cestující na vozíku. Jeden z vozů bude vybaven pro převoz kol a kočárků. Samozřejmostí má být audiovizuální informační systém, zásuvky 230 V a také přístup na internet pomocí Wi-Fi.

Velkou změnou projde také technika. V rámci oprav podvozků budou tyto vybaveny kotoučovými brzdami stejně a magnetickou kolejnicovou brzdou. Spolu s novými asynchronními motory o výkonu 4× 380 kW to umožní zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Kotoučové brzdy se spolu s novými determálními skly a novou izolací budou podílet na maximálním snížení hlučnosti, na které byl ve výběrovém řízení kladen maximální důraz po kritice jiných, dřívějších rekonstrukcí. Novinkou budou i automatická spřáhla, která umožní velmi rychlé operativní rozdělování a spojování jednotlivých souprav podle potřeby. Tyto spřáhla mají být kompatibilní s novými jednotkami řad 445, 644 a 645 tak, aby bylo možno tyto řady navzájem spojovat a navzájem ovládat.

Rekonstrukce je rozumnou volbou

Důvody, proč dráhy přistoupily k rekonstrukci starších elektrických jednotek místo nákupu zcela nových vozidel nám nastínil tiskový mluvčí Českých drah: "Vycházíme ze zkušeností z předchozích zcela otevřených tendrů. Zatímco u motorových jednotek se do tendru přihlásilo více zájemců a podařilo se srazit cenu na minimum, tak do všech posledních soutěží na nové elektrické jednotky se vždy přihlásila jen jedna firma. Evidentně jsou naše požadavky na vozidla opravdu vysoké a nechceme z nich nijak ustupovat. Přesto chceme dosáhnout příznivé ceny, abychom splnili svůj závazek na snížení provozních nákladů. Navíc tento jediný výrobce je nyní velmi vytížen jinými zakázkami, takže i kdybychom srazili cenu na minimum, tak bychom na tyto jednotky museli čekat nejméně dalších čtyři až pět let." Dále doplnil, že cena rekonstruovaných souprav bude maximálně dvoutřetinová oproti zcela novým soupravám.

Konečně se dočká i IDS JMK

Nové jednotky budou nasazovány zejména tam, kde dosud jezdí v současné podobě. S jednotkami řady 461 se proto cestující setkají zejména na Ostravsku, Olomoucku a třeba okolo Hranic na Moravě. Dvousystémové verze 661 budou všechny jezdit v rámci IDS JMK, kde budou sloužit zejména na linkách S2 a S3. Jihomoravský kraj se tak konečně dočká slušných příměstských jednotek, které se dosud tomuto kraji vyhýbaly.

Zdroj: JPP, Agentura Wild Duck, JŠV


JiříK. | 1.4.2011 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
01.04.2011 (17:31)  
Však ony vás ty srandičky přejdou.
registrovaný uživatel E.w.i.i.i.k  mail  
01.04.2011 (16:00)  
Hmm... vypadalo by to celkem zajímavě :-)

Přidám taky jednu... odvysíláno někdy kolem půl osmé na jednom nejmenovaném rádiu a to zcela jako seriózní zpráva:

Seriózní zpráva v rádiu: České dráhy kvůli zlepšení kvality cestování ruší povinnou rezervaci místa za 200,- v soupravách SC Pendolino a zavádí jednorázový poplatek 10,- Kč za 1. vozovou třídu k obyčejnému jízdnému 2. vozové třídy. Mluvčí ČD ještě jako namátkou zmínil, že v nejbližších dnech budou vyřazeny všechny zastaralé vozy (včetně humanizovaných béček) a nahrazeny moderními, zakoupenými v Rakousku...

Dneska je fakt těžké rozlišit, co je pravda a co ne (:-)u téhle zprávy teda jako ne, ale některé se tváří dost reálně :-D).

Tak pěkného Apríla :-D
01.04.2011 (15:40)  
PN: Ono by záleželo na ceně, pokud by byla nadpoloviční nové EMU, tak by to byla podle mého hloupost typu Regionova. V úvahu musíme brát životnost reko vozidla, ale i cestovní komfort, který by ČD za ty peníze dostaly...byla by to další reinkarnace vozů se špalíkovými brzdami po 054, 814,...
registrovaný uživatel karel.f  mail  
01.04.2011 (15:08)  
Jedna a ne aprilová bude panták unifik.
registrovaný uživatel Tonda  mail  
01.04.2011 (14:25)  
:-D Chvíli mi ale trvalo, než jsem pochopil, že jde o apríl.
registrovaný uživatel PN  mail  
01.04.2011 (14:20)  
Luis: A bylo by to opravdu špatně? Ostatně, mám pocit, že nějaký plán na modernizaci 460/560 už tu v minulosti byl, ale nevyšel.
01.04.2011 (13:58)  
Pánové, si dělejte srandu, aby se do týdne tahle reko nestala skutečností. :-D
01.04.2011 (13:25)  
óóó 1. apríííl :D :D sranda musí byť.. viď článok! :D :D :D :D
registrovaný uživatel ReActor  mail  
01.04.2011 (12:52)  
dostali jste mě... věřil jsem tomu, dokaď jsem přečetl "WILD DUCK"
01.04.2011 (12:16)  
No v Praze jezdí Hurvajs jako historická vozba při příležitostech oslav.. Z Olmika do Šumpru to jezdí denně.. :-) co jsem zažil v zimě, kdy lidi museli sedět u nezaviratelných oken při -15 stupňích.. se nedivím ničemu..

No jo je to z ředitelství lán cesty a z Pendolína se to těžko hodnotí - tam je teplučko.. :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko