..: Trať 261 - Racionalizaci následuje omezení dopravy :..

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Skuteč — Po celkem slibně vyhlížející racionalizaci trati 261 Svitavy – Ždárec u Skutče přicházejí neveselé zprávy předjímající zrušení osobní dopravy na této regionální trati od nového jízdního řádu. Prozatím jsou v úvaze škrty jízdního řádu v úseku Žďárec u Skutče – Pusté Kamenice. Rušení je zaobaleno pod hlavičku takzvané optimalizace veřejné dopravy. „Základní myšlenkou těchto změn je posílit železniční dopravu tam, kde může sloužit jako páteř, tj. být rychlá a kapacitní.“ popisuje Martin Hájek za královehradeckou společnost OREDO. Hlavním důvodem k těmto krokům jsou škrty v rozpočtu Pardubického kraje, čemuž odpovídá i koncepce. O konkrétních případech posílení železniční dopravy se asi nedozvíme, přibývají jen další autobusové linky a na vlaky tím pádem nezbývají finance.

Tratě 238 a 261 v okolí Žďárce u Skutče, foto: Google mapy Všechny osobní vlaky v úseku Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice by měla nahradit nová autobusová linka vedená ze stanice Chrast, kde vytvoří přípoje spěšným vlakům od Pardubic a opačně v dvouhodinovém interval mimo dopravní sedla, přičemž úsekem Chrast – Skuteč projedou autobusy bez zastavení. Linku ještě doplní jeden spoj v úseku Skuteč – Žďárec u Skutče, který zajistí přípoje osobních zastávkových vlaků. Těmito kroky může dojít k úbytku cestujících na trati 238 – cestující nebudou chtít přestupovat na vlak, když mohou pokračovat přímým autobusovým spojem. Zastavování rychlíků ve Žďárci může být v důsledku omezováním taktéž ohroženo úbytkem cestujících, především ze Skutče, tedy pokud nebudou zajištěny přípoje ve vhodných časových polohách. Zajímavostí zůstává, že pro letošní jízdní řád zrušené resp. neobjednané oblíbené víkendové spěšně vlaky z/do Poličky do/z Pardubic vedené jednotkami Regionova, se mají po zrušení všech osobních vlaků vrátit zpět a to v podobě tří párů víkendových vlaků, které by tak tvořily jedinou dopravu na této trati.

Ačkoliv měly desetileté smlouvy mezi kraji a Českými drahami poskynout stabilní objednávku regionální dopravy a její financování, přichází již po roce škrty a to ze strany objednatele. Nahrada vlaků autobusy v části přepravní trasy je navíc nesystémovým řešením v situaci, kdy Pardubický kraj nedefinuje žádnou tarifní integraci, která by oba spoje dopravců propojila do provázaného systému. Připravované řešení není zatím definitivně uzavřeno, ale jelikož OREDO změny s obcemi v regionu neprojednal, lze čekat důvodné protesty proti rušení bez definování dlouhodobé celokrajské koncepce veřejné dopravy.

Zdroj: Skutečské noviny, Krouna


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 9.3.2011 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
19.03.2011 (17:11)  
žoskarzTT:

Můžete mi prosím vysvětlit, čím Záruba škodí veřejné dopravě?
Pokud máte na mysli přesun výkonů (při shora omezené sumě vlakokilometrů) tam, kde je pro ně větší potenciál, pak podle mého názoru veřejné dopravě naopak prospívá...
11.03.2011 (21:52)  
To co "popisuje Martin Hájek" jsou nápady jistého škůdce veřejné dopravy Tomáše Záruby, technologa OREDO, který nemá odvahu sám se přihlásit k těmto nápadům a nechává za sebe mluvit jiné ...

Jistě pan Záruba popíše, jak probíhají výběrové řízení na silniční dopravce. Nějak neexistují ... proč ?
11.03.2011 (16:45)  
Pavel Hromek - Doporučuji napsat na JMK, kolik je maximální cena za buskm a nestřílejte tu čísla od boku.

nevytížené busy o víkendu na některých linkách jsou proto, že všechny obce v rámci kraje mají mít určitý standard nabídky spojů - ty nejmenší 3 páry, na hlavních tazích je frekvence častější. Navíc nemusí být vždy prázdné v celé trase - jsou oblasti, kde je silnější úseková frekvence, která nedojede až do konečné zastávky.
11.03.2011 (15:51)  
re Rail:Musím reagovat na Váš příspěvek z dneška /11.42 h/.Není co dodat,máte naprostou pravdu.Veřejnosti se stále lže,jako když tiskne o ztrátovosti železnice,a to vše ve prospěch silniční lobby.Náklady 92 Kč/hrkm jsou naprosto zkreslené a nevyjadřují realitu na lokálních tratích,které se řídí předpisem D3.K tomu všemu likvidační "poplatek",stanovený státem,za použití ŽDC. V rámci IDS JmK vyjadřují např.náklady za použití autobusu 43 Kč/km,přičemž v busu v sobotu nebo neděli sedí 2-3 lidé.Pochopitelně,ne na všech spojích.
Registrierter Benutzer Sim 
11.03.2011 (12:44)  
Rail > ano, to souhlas... ale my (mysleno CR + kraje + CD) nejsme ve fazi, kdy by nam motor bral neunosne moc oleje nebo nam za jizdy upadavaly kusy vozu (ted neresim katapultovanou zdrz, to bylo diky chybe pri montazi). My mame "pouze" ten problem, ze tou S120, kterou chceme provozovat jako taxisluzbu, nikdo nechce jezdit, protoze konkurenti maji mercedesy, kam nefouka, neprsi, topi to kdyz je potreba, dokonce i chladit to dokaze a pritom to zdaleka nedela takovy ramus, ani se to tolik netrepe.

Proste nase vozidla nejsou ve stavu srotoidnim z hlediska hole funkcnosti (a pokud ano, tak ne primo vlivem stari, ale zanedbanim udrzby), nybrz to maji za sebou z hlediska moralni zivotnosti - i kdyby byla zcela nova, stejne by s tim lidi jezdit nechteli.

Az te skodovce 120 prorezne podlaha skrz, vypadne motor i s prevodovkou nebo prestane brzdit, muzu koupit nove vozidlo na urovni doby, pokud si chci taky uzit ten komfort, co je okolo uz standardem. A nebo si tu samou sunku koupim jako ojetinu za setinu ceny noveho vozu a nikam se neposouvam.
Registrierter Benutzer Rail 
11.03.2011 (12:23)  
Sim: No jednou i tu škodovku budu muset vyřadit a koupit něco lepšího. Takže i ty vlaky se musí vyměnit a nová vozidla jsou prakticky bezůdržbová, protože jejich jednotlivé komponenty je potřeba měnit po více najetých km než u starých.
Registrierter Benutzer Sim 
11.03.2011 (12:07)  
Rail > vesmes souhlas, jen je tu jedna nepresnost - nova vozidla bohuzel nemaji nizsi naklady na udrzbu. Ano, oprav maji mene, ale proste je potreba jim venovat vetsi peci. Analogie s automobilovou dopravou se primo nabizi: Co vas rocne bude stat vic, skodovka 120ka, kterou vam za flasku da behem noci dokupy kazdej druhej garaznik, nebo oktavka s xenonama, kde si na parkovisti nevymenite ani pitomou zarovku parkovacek (a musite jezdit na pravidelne servisni kontroly do autorizovaneho servisu, jinak vam zaruka udela paapaa)?

Proste porizenim vozidel naklady nekonci, ale naopak zacinaji. Na nafte a dopravni ceste se usetri, diky komfortu cestovani se klidne muzou zvysit i trzby, ale ta udrzba proste levnejsi neni (pokud to tedy nesrovnavam se starym vrakem, ktery kazdou druhou cestu nedojede pro poruchu).

A dokud nebude objednavatel pozadovat jasne stanoveny komfort cestovani, je pro dopravce ekonomicky vhodnejsi provozovat stare sroty, pokud za to dostavaji stejne prachy.
Registrierter Benutzer Rail 
11.03.2011 (11:42)  
Nedá mi to abych nezareagoval. Rušení provozu na lokálních tratích kde jezdí sólo 810 neušetří ve výsledku téměř nic. Náklady na jeden motorák jsou totiž jen o málo vyšší než za autobus a to i díky poplatku za DC. To že ČD a pak i kraje argumetují cenou 92Kč/km, je sprostá lež. To je totiž průměr za všechny vlaky v PK kraji a ti i takové jako 163+2,3,4xBdmtee v kterých jede třeba 10-20 lidí. Jaká je asi ztráta v takovém vlaku snad není potřeba komentovat, samozřejmě že trojciferná. Pokud by kraj skutečně chtěl šetřit a ne jen přihrávat zakázky spřáteleným autobusovým společnostem musel by požadovat nasazení lehkých 2-3 vozových jednotek, které mají min. poloviční spotřebu trakční energie, o třetinu nižší poplatek za DC z důvodu nižší hmotnosti, dále není třeba objíždět soupravy v koncových stanicích čímže se ušetří potřeba staničního personálu,energie. Dále k tomu připočtěme nižší náklady naúdržbu a jiné věci. To, že se nic nepořizuje, je vina celého systému financování železniční dopravy a bohužel jakékoliv vlády s tím nic moc nedělají, protože jim to vyhovuje z různých důvodů.
Zastavením dopravy na 1/4 tratí v PK kraji se změní pouze to, že lidé nebudou ochotni navíc podstupovat další nesmyslné přestupy a přejdou rovnou k autům, což povede k dalším nárokům na silniční síť, parkoviště atd.
10.03.2011 (23:30)  
Pavel Hromek:
Pane Hromek, možná po obdržení Vašich fotek změním názor na tuto konkrétní relaci.
Jinak si ale stojím za názorem, že železniční doprava by se neměla zaměřovat na "autobusovou" frekvenci, ale ušetřené zdroje vrhnout tam, kde má potenciál.

Jak je například možné, že mezi Chrudimí, Pardubicemi a HK dosud není rychlý půlhodinový takt mezi 6. a 20. hodinou?
Nutnost pořádně přestavět trať z Prahy do Kladna považuji za natolik samozřejmou, že ji v diskuzích ani nezmiňuji, což je, uznávám, tak trochu moje chyba. Mimochodem v rámci diplomky jsem na ni a na letiště kreslil jízdní řád a musel jsem si "nad plán" překonfigurovat zhlaví Masaryčky, protože to tehdy plánované a dnes už provozované zhlaví naprosto plýtvá kapacitou...

Tolik asi k tomu, o co mi jde.
S pozdravem Michal Drábek, Praha.
10.03.2011 (23:23)  
Busman:
koukám, že jste si tu dneska dal pěknou směnu.
Diskuzním fórům se věnuju právě takhle - sledování každou půlhodinu by u mě obnovilo závislost na internetu. Naštěstí na to nemám čas...

Každopádně kromě busu Chrast - Polička to chce taky taktový autobus Polička - Hlinsko s návazností na havlíčkobrodské Os. Trať 238 má dle mého názoru budoucnost a její potenciál bych neoslaboval.
Souhlas.

Návrhy linkového vedení a jízdních řádů by měly být vystaveny na webu Oreda, Pardubického kraje
Souhlas.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko