..: Jak cestovat vlakem na letiště Praha Ruzyně :..

Vlak+ Letiště, foto: České dráhy, a.s. Praha — Již delší dobu je provozována pražská autobusová linka Airport Express (AE) po trase Hlavní nádraží – Masarykovo nádraží (jen ve směru do centra) – Dejvická – Terminál 1 – Terminál 2 – Letiště Ruzyně (pouze konečná stanice). Dopravu zajišťují nízkopodlažní autobusy Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP). V současné době je Airport Express (AE) využíván k mnoha nabídkám Českých drah i externích partnerů, které vyžadují splnění méně či více omezujících podmínek. Jedná se o nabídky Vlak+ Letiště Praha, Zájezd Praha Letiště, dále můžeme AE cestovat na jízdenky podle tarifu dopravce České dráhy a nakonec je zde možnost zakoupit si jednorázovou jízdenku v hodnotě 50 korun u řidiče. Jednorázové a předplatné kupony Pražské integrované dopravy nejsou akceptovány. Některé z těchto nabídek byly zavedeny poměrně nedávno.

Vlak+ Letiště Praha

ČD VLAK+ Pokud letíte do zahraničí z pražské Ruzyně a na cestu do Prahy využíváte právě vlak, kupte si jízdenku do stanice Praha letiště (NAD) a nezapomeňte zmínit, že chcete využít nabídku Vlak+. Zaplatíte tak pouze cenu jednosměrné jízdenky namísto zpáteční. Po příletu zpět na Ruzyni si nechte jízdenku označit datovým razítkem na informační přepážce Letiště Praha. Jinak je jízdenka neplatná. Pokud přiletíte večer po 20. hodině, máte možnost si nechat jízdní doklad označit až datem příštího dne. Jízdu je nutné ukončit nejdéle do 24.00 h následujícího dne, než je datum na razítku. Nezapomeňte však, že existuje ještě druhá podmínka platnosti jízdenky, která je stanovena na 30 dní od nákupu. Podmínek není málo, ale získáte tím 50% slevu na jízdné a nemusíte řešit ani transfer z letiště na nádraží.

Zájezd Praha Letiště od Letuska.cz

K nákupu letenky na portálu Letuška společnosti Asiana si můžete objednat zpáteční poukázku pro cestu z jakékoliv stanice do stanice Praha letiště (NAD) ve dvou cenových kategoriích. Kategorie Čechy (kraje Středočeský, Jihočeský, Plzeňský, Ústecký, Královéhradecký, Pardubický, Liberecký, Vysočina) za 250 korun a kategorie Morava (kraje Jihomoravský, Moravskoslezský, Olomoucký a Zlínský) za 500 korun. Poukázku můžete vyměnit za jízdenku na pokladně či u průvodčího ve vlaku pouze spolu s platnou letenkou. Na rozdíl od nabídky Vlak+ nepotřebujete žádné razítko. Jízdenka je platná 21 dní.

Normální tarif ČD, jízdenky u řidiče a ostatní podmínky AE

V AE také platí klasické jízdenky ČD znějící do stanice Praha–Letiště (NAD) či různé síťové varianty. Dále si můžete zakoupit jednorázovou jízdenku u řidiče za 50 korun (děti ve věku 6-15 let za 25 korun). Děti do šesti let stejně jako zavazadla a kola zabalená dle podmínek letecké dopravy se přepravují zdarma. Mezi uznávanými doklady je i roční síťová aplikace IN 100 (dříve In–gold) nahraná na In–kartě/Rail+, kterou však nemá řidič autobusu jak zkontrolovat.

Použití linky C pražského metra mezi stanicemi Nádraží Holešovice – Hlavní nádraží

Přijede–li do Prahy na nádraží Holešovice a chcete–li dál pokračovat na letiště, můžete pro spojení mezi holešovickýcm a hlavním nádražím, odkud vyjíždějí spoje AE, využít linky C pražského metra. Jízdenky ČD, vyjma traťových jízdenek a železničních jízdenek zakoupených v zahraničí, platné v autobusové lince AE mohou cestující použít v příslušném směru i v metru linky C v úseku Hlavní nádraží – Nádraží Holešovice. Cestující se při přepravní kontrole prokáže revizorovi jízdenkou ČD. Tuto možnost máte samozřejmě i při cestě opačné – z letiště.

Zdroj: České dráhy, Letuska.cz, Přepravní a tarifní věstník


Aleš Petrovský | 8.3.2011 (9:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Tarify

More from ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.03.2011 (22:09)  
Stará paní : ano utrašotoušká verze, ale šotoušská je z Masaryčky do Dejvic a pak na BUS 119, konec konců ani TRAM 26 / BUS 119 není konec konců tak zdlouhavá. Dá se to to stihnout v pohodě za 45 minut.

Zaznívají slova o prodloužení TRAM na LETIŠTĚ, což považuji za stavebně nejlevnější a nejrychlejší způsob posílení dopravy ně LETIŠTĚ, nekonkurující uvažované stavbě železniční trati ... Je výhodné vybrat si z nabídky různých možností. Tak jako není všespasitelné metro, není všespasitelná ani tramvaj či vlak.
Nicméně zajímavou alternativou travaje by mohl být kloubový trolejbus - nevyžaduje speciální drážní těleso, trolejové vedení se dá celkem snadno (prosím nechytat za slovo) instalovat nad stávající komunikace ... Linka by končila "někde" na Vítězném náměstí [kulaťák] nebo u "Internacionalu"... Jistě problém garáží ...
10.03.2011 (19:45)  
Pikehead) U řidiče jsou jízdenky za 50 Kč. In–karty bere automat a ČD pokladny.
10.03.2011 (18:41)  
U ridice in-karta taky plati? Mne cpal porad bezny tarif za pado...
Registered user M 
10.03.2011 (12:25)  
Stara pani - tak moznosti je asi vic. Treba pesky na Zlicin. Ale jinak skutecne neortodoxni pristup:-)))
Registered user Sim 
09.03.2011 (12:18)  
Zlámalík > to by tak hralo, nasazovat na tuhle linku nejake slusne autobusy ... vzdyt to by pak po otevreni rychlodrahy nemohly na tuto linku CD nasadit RegiorychloNovu treti generace, protoze by to lidi nevnimali jako zlepseni ;-)
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
09.03.2011 (10:37)  
Jako doprava je AE (co jsem zatím zažil) realtivně rychlá varianta. Ovšem hlášení, nalezení, značení, komfort zastávky a "kvalita" vyhrkaného Citybusu je totální tragédie. To nemůžou tento "prémiový produkt" provozovat trošku na úrovni? Chápu, že Heathrow Express tady nikdy jezdit nebude, ale slušný komfortní bus na přehledně označené lince by opravdu věci prospěl.
Registered user Busman 
08.03.2011 (21:45)  
Tudle když jsem si u nás jízdenku do tarifního bodu Praha letiště (NAD) kupoval, tak mi bába furt vnucovala Praha-Ruzyně. Ale po chvíli se to úspěšně povedlo.
08.03.2011 (18:17)  
Takže pokud tomu rozumím, tak si můžu pro cestu na letiště zakoupit jízdenku pro úsek Praha hl.n. - Praha letiště (NAD) (cena 32 Kč / IN50 16 Kč / IN25 24 Kč)
08.03.2011 (17:56)  
Sim) Vždycky je nejlepší diskusi o ničem okořit o ještě blbější komentář. :) Není to mimochodem jedno? To už je mi 100x milejší čísto 1000 a 1 vztek, že se furt odkládá trať napojující letiště na koleje SŽDC. 100x radši potáhnu kufr na Wilson či Masaryčku, abych na letiště odjel vlakem než tím zapráskaným autobusem, i když v něm platí vlakový tarif. Furt je to jen hotfix, ne systémové řešení.
Registered user Sim 
08.03.2011 (17:52)  
Jan Šturm, Josef Petrák > univerzalni (a neurazejici ani jednu stranu) mi prijde nouzova ... ale tech variant se nabizi spousta, od nasravaci, nepohodlne, nejezdici pres netopici klidne po nostalgickou AD :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko