Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
Přehled poškozených vozidel | ||
---|---|---|
Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun |
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.

Tak přináším odpověď, pozdě, ale přece. Je to norma ČSN 34 2650 Železniční zabezpečovací zařízení – Přejezdová zabezpečovací zařízení. O nadzvednutelnosti závory jsem tam nic nenašel, možná je to stanoveno interním předpisem SŽDC nebo to AŽD dělá samo od sebe… Článek o přeražení má číslo 5.1.4.2 a říká: „Břevno závory má mít lehkou konstrukci uzpůsobenou tak, aby je motorové vozidlo s hybností alespoň 2 800 kg.m.s^?1 mohlo přerazit v libovolném místě jízdních pruhů, jestliže z jakýchkoli důvodů před ním nezastaví.“
Ke správné normě jsem se ještě nedostal, pravděpodobně to je ČSN 34 2650 Železniční zabezpečovací zařízení – Přejezdová zabezpečovací zařízení.
nehledě na to, že při poruše PZZ může zaměstnanec dráhy závory taky ručně zvedat a pouštět auta.
Objíždět je to blbost, předvedla na stejném přejezdu jedna řidička a skončila mimo panel a nehla se odtamtud. Měla víc štěstí než rozumu, protože přijel elefant na vedlejší koleji, než byla zaseklá a lidi co z něj vystoupili, jí pomohli vytáhnout auto z zpět na panel. Jinak lítaj tam EC 160kou.
A co se týká navigací,vždycky musí člověk používat i hlavu ne jen poslouchat krabičku. Ale v našem českém bordelu je i truck navigátor,který požívam já občas bezmocný,jelikož výšky a tonáže mostů nebývají označeny včas,stejně tak jako se rozmohlo hlavně v okolí Prahy na všechny silnice umístit zákazy vjezdu,takže přijedete na křižovatku tvaru T a doleva i doprava je zákaz a pak si vyberte? A taky už jsem zažil vykládky a nakládky v takových místech,kde by mě to ani ve snu nenapadlo a kde by nikdo kamion nehledal.
Budme rádi že se nikomu nic vážného nestalo,plechy se opraví.
A me prave neni jasne, co si mam za xxxxx dosadit, jelikoz s ani jednim objektem mezi zavorami potencialne zavrenym nemam problem.
Chodec zavoru podleze, cyklista objede a auto ji prorazi. V cem je problem? Ze si odre lak?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
