Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
Přehled poškozených vozidel | ||
---|---|---|
Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun |
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.
Kontrola celistvosti břevna, pozná to i přeražení špičky břevna? Ve většině případů totiž dojde především k přeražení špičky a taková závora i nadále myslím ještě dostatečně návěstí polohu, takže poruchový stav je myslím zbytečný.
Jeste mne v teto souvislosti napada, jestli to "snadne zlomeni" je mysleno na projeti autem, nebo klidne i na "zlomeni holyma rukama", kdy proste k dispozici neni nic, co by to ulehcilo.
Pokud by to bylo na prorazeni autem, v pripade, ze to nebude cim prelomit, by asi bylo snazsi jen prerusit ten vodic - se stejnym vysledkem.
Otazkou zustava, jak na to koukat. Jestli jako na pozitivni jev, ze se nekdo ozval a je zas o trochu bezpecneji na kolejich, nebo jako na pruser, ze je vubec mozne, aby si nekdo dovolil v tomhle stavu na masinu.
Ja si pamatuju, jak jsme se pred cca 15ti roky vezli sukafonem z Rakovnika do Jesenice a pak zpatky... pruvodci byl vykropenej slusne - my to tenkrat brali spis jako pozitivum, bo sme meli taky slusne upito a v tomhle stavu nas aspon nechtel vyhodit z vlaku. Jak bych to bral dneska netusim.
Jde mi o to, ze jsem nekolikrat slysel, ze dnesni zavory jsou primo stavene tak, aby sly "snadno" ulomit v pripade pruseru. Ale nikdy jsem nepremyslel nad tim, jestli je jedno jak se zlomi (coz by zvladalo treba to hmotnostni cidlo, ale dalo by se oblbnout treba hmotnosti snehu) nebo je potreba je lamat "predepsanym zpusobem", jinak hrozi, ze cidlo nezareaguje.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.