..: Provoz na trati 171 ochromila srážka expresu s nákladním autem :..

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.

Přehled poškozených vozidel
VozidloDopravceRozsah poškození
363.071–2CZ–ČDčelo, bok, část pojezdu
AB349 025–6CZ–ČDbok, okna, dveře
B249 592–6CZ–ČDbok, část pojezdu
Bm 203–1D–VBGbok, okno
Bm 211–4D–VBGčást boku
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun

Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.

Lokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošVůz AB349, foto: Dominik JarošVůz B249, foto: Dominik JarošVůz Bm, foto: Dominik Jaroš

Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.


Dominik Jaroš | 25.2.2011 (14:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.02.2011 (18:23)  
Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda - dobrá zmíňka, možná to ČD trošku popostrčí lepšim směrem.. Tam jí má kdejakej křáp.
registrovaný uživatel aron 
25.02.2011 (18:23)  
dsPIc: Co to tady meles za nesmysly? Mytny system je treba o tom, jak ziskat penize na udrzbu komunikaci. To je snad samozrejme, ze je myto promitnuto v cene konecneho vyrobku, tak jako tam je promiznuta cena nafty, platu ridice, zisku majitele, pneumatik, a treba taky platu delnika, ktery ten prevazeny vyrobek vyrabi atd.Za tento pripad nemuze myto, ale ridic d...l, ktery chtel usetrit penize a nakonec se mu to "povedlo".
registrovaný uživatel dsPIC 
25.02.2011 (18:01)  
Snad si lidi konečně uvědomí, že celý mýtný systém je nesmysl. Je to jen o tom, jak z lidí vytahat další peníze (de facto daně, mýtné je schováno v cenách výrobků a služeb) a jak pár firmám a známým zajistit výnosný kšeft za nic. Existence mýtného systému, jak tento případ ukázal, vede k iracionálnímu chování, komplikuje dopravu a zvýrazňuje její negativní dopady. Místo aby ty kamiony naložené kdejakým brakem jezdily po komunikacích k tomu určených, motá se to tam, kde to nemá co dělat. Už mi to opravdu připadá, že celý svět se mění v jeden blázinec.
registrovaný uživatel Busman 
25.02.2011 (17:07)  
Teď jsem toho vymaštěnce viděl v TV a doufám, že si odsedí obecný ohrožení.

MartinR: Asi musel přijet od obce přes lávku a ta, pokud se nepletu, má nosnost jenom 3,5 tuny, takže pro kamiony je to tam slepé z obou stran...
25.02.2011 (17:04)  
Místo celkem dobře znám a překvapuje mě, že na tuto úzkou silnici s ostrými zatáčkami mohlo takto velké vozidlo vjet. Most přes Berounku neumožňuje svou nosností i geometrií nájezdových ramp nákladním vozidlům přejet na druhou stanu a tudíž je pro ně silnice de-facto slepá. Bez dalších dostupných informací proto zatím soudím, že na přejezdu musel uvíznout. V tom případě by mě zajímalo, zda bylo učiněno vše pro to, aby se nehodě dalo předejít. Málo času před příjezdem vlaku nebo pochybení ala Vraňany?
25.02.2011 (16:49)  
Slova řidiče dle TN.cz "Chtěl jsem ušetřit na mýtném," řekl šofér na vysvětlení toho, proč jel po okresních silnicích a ne po dálnici.
25.02.2011 (16:38)  
Jde o to, zda řadě řidičů vůbec patří řidičský průkaz do ruky a jejich ruce na volant? Myslím si, že by z nich velká skupina neprošla zdravotními a psychologickými testy na profesi strojvedoucí. Bohužel na silnici se dostanou téměř bez problémů a výsledky jsou bohužel vidět.
FRK
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko