Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
Přehled poškozených vozidel | ||
---|---|---|
Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun |
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.
Nicmene ja chtel upozornit na to, ze takoveto pripady zna asi kazdy - proste kolega, kamarad nebo dokonce nekdo z rodiny dela cokoliv tak, ze tim porusuje nejaky predpis. A je proste naprosto bezne, ze se nad urcitou mirou prohresku mavne rukou - je to presne o tom nastaveni priorit, jak pise narozenej.
Neslo mi konkretne o toho dotycneho kolegu, ale o ten princip, ze se takoveto prikryvani deje zrejme vsude. Samosebou ze mam moznost proti tomu tvrde jit, ale realita je ta, ze mi prijde snazsi to neresit a nemit v kanclu naladu na bodu mrazu a tomu odpovidajici pracovni vykonnost. Ja nemam problem si to pripustit, ze to tak je - ale proste psychicky nemam na to po kazdem takovem zaskodnikovi jit a hnat to daleko za uroven toho, co je v nasi spolecnosti bezne.
Ale je pravda, že pokud jezdí se služebnim autem, tak je to (hrubé?) porušování pracovní kázně. Začněte s vytýkacími dopisy, no a když si nedá říc, tak za volant služebního vozu nepatří. Jestli je pro vaší firmu přínosem i bez ŘP, nevím, ale bylo by to řešení, jak ho tam nechat a nic neriskovat. Zrovna teď čtu na Ídnes(u).cz, že do autobusu ČSAD Plzeň nabouralo BMW, které před srážkou divně kličkovalo.
Jo a pije alkohol? Jezdí vožralej?
Nebo mu ty pneušky propíchej ty : )
U nás ve firmě máme pracovním řádem stanoveno , že neodržování dopravních předpisů ať již řidičem referentem nebo řidičem profesionálem je posuzováno jako porušování pracovní kázně.
To , že jeho rychlá jízda při plnění pracovních povinností je pouze a jenom jeho věc není pravda.
Pokud udělá obrovskou škodu , zaměstnavatel mu může dát k náhradě pouze jen 4,5x násobek platu. Zbytek jde na bedra zaměstnavatele. Ten je kryt samozřejmě pojistkami , ale ty se obvykle nevztahují na všechny škody. Jsou tam různé vyjímky , doplnění atd.
Takže dle mého názoru mu můžete dát x písemných napomenutí a poté jej vykopnout. Samozřejmě , je-li to jinak vyjímečně kvalitní zaměstnanec , kterého by byla škoda , kdyby odešel ..... poté si musíte sami určit svoje priority
Mam v kanclu kolegu (v tuto chvili oficialne je to muj podrizeny, ale to neni tolik dulezite), ktery proste jezdi jak prase. Uz nekolikrat ho nahoda zachranila od velkyho pruseru (chybely centimetry, aby zboril dva sluzebaky najednou), ale proste stale mu nedela problem pres mesto valit vic nez kilo.
Me se porusovani rychlosti (zvlast ve meste) ekluje a s tim svym chovanim na silnici me vylozene prudi. Ovsem z hlediska profesniho ho potrebuju a pro chod meho oddeleni (a potazmo firmy) by jeho ztrata problematicka byla. Co s nim mam delat?
- mam zaridit jeho odejiti, kdyz se neumi chovat? Na prime vytky reaguje tak, ze to neni moje vec, ale jeho - v tom ma pravdu, kdyz je za volantem on, tak mu do toho nemam co kecat, i kdyby jel jak prase. Proto s nim nejezdim. Ovsem ve firme ho potrebujem, takze odchazeni se nekona.
- mam na nej volat policajty, kdyz vim, ze nekam pojede? Protoze u nej mam jistotu, ze by mu snad napotreti vzali i rodnej list... proste pro benga by to byla tutovka. Ne, nevolam na nej policajty, zatim mi staci to, kdyz ho zastavi a zkasnou v pripade, ze jsou tam "sami od sebe" aniz bych je volal.
- referentske zkousky na sluzebaky u firmy vzdy vsichni udelaji bez problemu, tam je to o teorii. Takze dokud neprijde o svuj ridicak, jezdit muze i se sluzebakem.
- snazim se s nim nejezdit a ani ho nekam sluzebne neposilat, ale obcas je to nutne.
Takze co s takovym kolegou? Kryt jeho praseci chovani na silnici, nebo naprasit?
A nebude to nahodou v tomhle ohledu vsude stejny? Tedy ze kazdy nejaka ta pravidla porusuje, ale ostatni radsi delaji, ze to nevidi, nez aby to museli nejak resit? Treba proto, ze s tim clovekem jinak musi nejak vychazet a nerad bych obohatil vztah s timto clovekem o propichana kola meho auta a jine zalezitosti.
Komu jsem ho měl nahlásit. Přednostovi , který byl ještě větší ožrala ?
zda se, ze jsi to jako jeden z mala pochopil. presne o tomtez se ta diskuse kolem toho ridice vede. nikdo z nas nevi, jake to ma pozadi.
jako uz jsem rikal: primarne porusil vyhlasku on sam, ale jaka byla sekundarni pricina toho, ze se do te slamastiky vubec dostal, to nikdo z nas netusi. presto si jej dovoli kazdy odsoudit jako jedineho vinika. a nejde mi ani tak o to, co bylo za celou situaci. jde mi spis o to, aby si zdejsi papenheimsti konecne ferove priznali, ze pokud by oni dostali ve stejnem zamestnani prikaz od zamestnavatele "jed tamtudy pres ty maly vesnice", tak by ten prikaz splnili taky - pri vedomi toho, ze na jejich flek ceka venku dalsich 50 ridicu, mozna o dost horsich, nez je ten nas konkretni. nic vic a nic min.
a odpoved na otazku hasitobura, jestli bych nechal odjet ridice pod vlivem, je jednoducha prave proto, ze nase firma nepracuje ve zdeformovanem prostredi. tudiz nemame zapotrebi porusovat zakony. btw, zakazky do CR jezdime minimalne prave proto, ze ona cenova deformace dosahla takovych absurdit, ze nemame chut dotovat z nasich penez potreby zakazniku v CR. to at si resi mistni trh sam bez nas.
Na dráze se ale nestane, aby někdo řekl: "Já vím, že ta Hungárka měla z Kútů 25 minut, ale na Wilsoňák jí musíš přivézt v 16.19, stůj co stůj!!!"
EDIT k tomu alkoholu:
U ČD jsem dělal v devadesátých letech, ale s ožralými výpravčími nebo strojvedoucími jsem se nesetkal.
Ještě jsem si vzpomněl na toho nalitého fíru v Přerově asi před půl rokem, kterého výpravčí ani nepustil z depa do stanice a okamžitě ho nahlásil. Tak to má vypadat, v takových případech to samozřejmě nepovažuju za bonzování.
My se totiž tady bavíme ve dvou rovinách. První je ta, že přestupky se dělají všude. A je jedno, zda děláš na dráze, silnici nebo na stavbě. Druhá je ta, jak je pak zaměstnanec postižen a zda ho zaměstnavatel kryje. Jak je to u vás nevím. U nás za každý sebemenší zjištěný přestupek hrozí sundání z mašiny, za větší skončím úplně.
Jak si nakousl ten případ z toho šukafonu, tak samozřejmě vím o co jde. Oba okamžitě skončili a dostali se k soudu. A ani náhodou by mi nenapadlo je hájit. Právě naopak vítám jejich rychlý konec. A stejně byste neměli vy hájit a omlouvat svoje kolegy, když provedou něco podobného. Kazí totiž dobré jméno vám všem.
ale on ti narozenej na tu otazku odpovedel: kdyz to nahlasil, mesic byl klid a jelo se znovu. a presne stejne to funguje u pozemni dopravy: k dopravci prijde stara, dostane pokutu (kterou z casti promptne prenese na ridice a zavozniky), mesic dva je klid a hura, mysi maj pre, jak se rika...
o tom to je ze proste slendrian se najde vsude, ale ne kazdej je ochotnej to rict nahlas. protoze pravda boli. a ja tomu rozumim, proto rikam, ze tohle je pro vas zeleznicare i pro nas sofery kurewsky tenkej led, na kterej se nerad, ale vazne nerad pouztim. ja ty predpisy (klasicky rychlost) totiz porusuju taky. a to se blbe priznava, na to ze jsem profesional...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.