..: Petr Fejk se stane ombudsmanem kvality Českých drah :..

Petr Fejk, foto: Wikipedia Commons/Egg Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.

Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.

Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.

Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons


Aleš Petrovský , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2011 (2:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   
27.02.2011 (19:16)  
Bel: Petr Fejk si vybíral z několika nabídek a tato se mu zdála nejzajímavější.

Já právě nemám ten pocit, že univerzální manažeři jsou spasitelé. Mám opačné zkušenosti a nevím proč bych měl být nešťastný, jak tady fan fejklub naivně předpokládá. Prostě to tak beru, ale klidně to dám i najevo. Zkušenosti s universálními manažéry mám. Navíc zjevně nebudede mít pravomoci, takže ho nedémonizujte.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
27.02.2011 (16:07)  
Petr Fejk si vybíral z několika nabídek a tato se mu zdála nejzajímavější.
To se mi líbí, a věřím mu to; asi všichni se shodnem na tom, že to je opravdová výzva. Dá se tam udělat a změnit hodně. Každej tady víme nejlíp, co a jak by se mělo dělat, občas se na tom dokonce někteří z nás i shodnou :-) Jde beze sporu o velice kreativní post.
registrovaný uživatel Bel  mail  
27.02.2011 (14:06)  
Pokusím se doplnit něco málo k věci. Pana ředitele Fejka znám osobně. Všimněte si, že některé osobnosti i po skončení vykonávání své funkce většina stále nazývá původní funkcí a věřte, že tomu je tak stále i v pražské ZOO, i když nově nainstalovaná postavička žije jen a pouze z toho co Petr Fejk nastartoval.
Když povodeň v roce 2002 spláchla pražskou ZOO, takřka rok neunávně a slušně se ředitel Fejk bránil hysterickým útokům paní Kubišové, která obviňovala zaměstnance zahrady, že nechali utopit řadu zvířat. A co víc, mediálně dokázal naprosto přesvědčivě dostat veřejnost na svou stranu. A na svou stranu dostal po čase i většinu zaměstnanců, ačkoliv byl šéfem zatraceně přísným. Prohřešky zaměstnanců vůči návštěvníkům nebo i platným zákonům neodpouštěl. Dokázal uznat svou chybu. Dokázal manévrovat i při jednání se zřizovatelem ZOO, tedy magistrátem a všichni víme jací „mafiáni“ tam seděli a z části stále sedí. A skutečně „naučil opice rozbalovat banán“ a to tak dobře, že návštěvnost se za dobu jeho působení zdvojnásobila a pražská ZOO se stala 7. nejlepší na světě. Odešel po řadě let na vrcholu slávy s tolika rozjetými projekty do budoucna, že z nich už celý rok neschopný spíše politicky dosazený nástupce žije. A Fejk se nebojí vyjadřovat ke všem podivnostem, které se v ZOO po jeho odchodu nebo v případě Českého domu v New Yorku dějí.
Věřte, že se nebude bát ani u Českých drah. Vzít tohle místo jako „trafiku“ by bylo pod jeho úroveň. Petr Fejk si vybíral z několika nabídek a tato se mu zdála nejzajímavější. Vím, že to možná někdo nepochopí, ale on je opravdu manažerem v tom pravém slova smyslu.
Vím taky zcela bezpečně, že jsou jen dva možné způsoby jakými bude fungovat – buď bude úspěšný a to tak, že velmi (otázkou je, zda je to v současné situaci v ČD reálné) a nebo sám odejde (v tom případě se jistě dozvíme leccos zajímavého, protože si to pro sebe rozhodně nenechá). A stojaté vody je třeba čeřit. Rozhodující bude jaké skutečné pravomoci bude mít, jak mnoho bude ochoten generální ředitel za ním stát, potažmo vůbec jak silnou pozici má on sám.
Pane Borovičko, vy musíte být hrozně nešťastný člověk, protože ten svět ve kterém si myslíte, že žijete je přímo strašný a já bych v něm žít rozhodně nechtěl.
27.02.2011 (14:02)  
Konec konců co je špatného na tom, že "práva cestujícího" bude hájit "modrogumními stereotypy" nezatížená osoba, která bude pokládat "hloupé otázky", jako například - proč jsou texty psané jazykem, jemuž běžný zákazník těžko porozumí nebo umožňuje více výkladů.

Proč součástí humanizace vozů není také oprava těsnění v oknech, takže do humanizovaného vozu natéká netěstnostmi kolem oken studený vzduch, který způsobuje zimu ve voze a cestující mají pocit, že se netopí ...

Proč je jízdní řád sestaven tak, že z Hodonína odjíždí vlak do Zaječí v x.43, ale vlak z Veselí nad Moravou přijíží v x.46, ačkoli nic nebrání tomu, aby z toho Veselí odjel minimálně o 10 minut dříve a místo v Sudoměřicích nad Moravou se křižovalo v Rohatci ...
Problém bude mít pan Ombudsman v tom, že do řady věcí mluví provozovatel dráhy a dopravce s tím, těžko může něco dělat ...
registrovaný uživatel studio 
27.02.2011 (9:11)  
Doufal jsem, že je to jen nějaký aprílový FAKE :-D, není... A to vypovídá o všem, ombudsmany kvality se totiž mohou stát jedině pravidelní jezdiči, nikoliv tyto tlačenky!!!
26.02.2011 (23:27)  
Pánové, prosím, držte se tématu. Děkuji.
registrovaný uživatel M 
26.02.2011 (22:52)  
Pozor, ja nepsal o dluhu ceske (ceskoslovenske) firmy jine cs. firme. Psal jsem o mezinarodnim obchodu a nasich supervyvozech do zemi RVHP. Uznavam, ze explicitne jsem to nenapsal...

Mizeni statnich penez do soukromych rukou probiha nyni (skrz ty soukrome firmy, primo to jde fakt blbe) a minimalne ve stejne mire (v realnych cenach) probihalo i drive. Chvalu na soucasny system jsem nepsal (da se jen smutne konstatovat, ze lepsiho zatim nikdo nic nevymyslel), reaguji pouze na ty hloupe reci slepych a hluchych, ze drive se nerozkradaly statni penize a navic, ze stat nebyl zadluzen.

Jeden takovej prikladecek (byt si tedy nejsem jisty, jestli to bude pochopeno). Vzdy 10 rodin tvori jednu obec a ta obec (cili ti lide!!!) koupi neco pro vsechno za milion.
A) Je to jedna velka komunita, rozdeluji penize rodin a obce, je to jedna velka spolecna rodina, vsichni maji vsechno spolecne, kristalovy komunismus.
B) Rodiny jsou taky jedna komunita, ale obecni penize vedou oddelene (treba protoze je to tak narizene)
V obou pripadech je vysledek stejny - 10 rodin se slozilo na vec za milion, kterou ted muzou pouzivat (treba hriste naky). V acku je obec bez dluhu, v becku ma obec dluh milion. Ne ze by tohle zrovna byla definice statniho dluhu, jenom zjednodusena ukazka toho, ze 1+1 je jednou dva a kdyz se tomu vhodne pomuze, tak nekdy i nula
26.02.2011 (19:36)  
M: Klidně si tu hajlujte, pokud vám to tedy admin nesmaže. Ty komunistické pozdravy jsou totiž mimo mísu a téma. Vypadá to, že kdokoliv kritizuje současný systém, je ve vaších očích bolševik, no budiž.

Jinak o soukromých firmách jsem psal já, vy jste to nepochopil nebo nechtěl. A klidně vám zopakuji, že z veřejných rozpočtů jdou peníze soukromým firmám. Soukromým osobám ani nelze, a divte se, jistý rozdíl to je. Zvlášť když za většinou firem není konkrétní vlastník. Stejně tak asi nechcete pochopit, že stát zadlužen nebyl. Pokud "dlužil" státní podnik státnímu podniku, jak píšete, tak v součtu to dluh dát nemohlo. A ano pomohla k tomu izolace ekenomiky a svým způsobem i "dotisk" peněz - občas nějaká inflace vybujela.
registrovaný uživatel karosa  mail  
26.02.2011 (17:58)  
"po dojeti do Ringwood ridic odbavil pristoupivsi, a pak docela svizne naklusal na toaletu s naruci plnou ruznych vonitek, a kdyz jsme se rozjeli, zacalo se i topit.
vysledek? nekdy muze mit takova sluzba i svuj smysl. "
A nemyslíte si, že kdybyste místo napsání SMsky zašel napřed za řidičem a řekl mu o problémech se zápachem a chladem, že to třeba mohlo být vyřešeno mnohem dříve(aspon, co se toho topení týče)? Pokud jste neudělal toto, tak vaše jednání za bonzování považuju.
registrovaný uživatel karosa  mail  
26.02.2011 (17:45)  
... "ale nezdá se mi, že by to byla trafika. To mohl zůstat v NY nebo i předtím v ZOO..."
Právě, že nemohl, nebot tato místa byla určena jako trafiky pro jiné, s vyššími místy naší politické scény "spřátelené", čekatele na pokud možno co nejdéle velmi dobře placené teplé místečko. A proto, šup s ním do státní společnosti, kde nikdo z vedoucích managerů nikdy(nebo aspon většinou) za nic nemůže a vždy se viník najde jen mezi zaměstnanci z těch funkčně nejnižších míst(průvodčí, výpravčí, pokladní a pod.).
  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko