Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.
Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.
Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.
Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons
Já právě nemám ten pocit, že univerzální manažeři jsou spasitelé. Mám opačné zkušenosti a nevím proč bych měl být nešťastný, jak tady fan fejklub naivně předpokládá. Prostě to tak beru, ale klidně to dám i najevo. Zkušenosti s universálními manažéry mám. Navíc zjevně nebudede mít pravomoci, takže ho nedémonizujte.
To se mi líbí, a věřím mu to; asi všichni se shodnem na tom, že to je opravdová výzva. Dá se tam udělat a změnit hodně. Každej tady víme nejlíp, co a jak by se mělo dělat, občas se na tom dokonce někteří z nás i shodnou :-) Jde beze sporu o velice kreativní post.
Když povodeň v roce 2002 spláchla pražskou ZOO, takřka rok neunávně a slušně se ředitel Fejk bránil hysterickým útokům paní Kubišové, která obviňovala zaměstnance zahrady, že nechali utopit řadu zvířat. A co víc, mediálně dokázal naprosto přesvědčivě dostat veřejnost na svou stranu. A na svou stranu dostal po čase i většinu zaměstnanců, ačkoliv byl šéfem zatraceně přísným. Prohřešky zaměstnanců vůči návštěvníkům nebo i platným zákonům neodpouštěl. Dokázal uznat svou chybu. Dokázal manévrovat i při jednání se zřizovatelem ZOO, tedy magistrátem a všichni víme jací „mafiáni“ tam seděli a z části stále sedí. A skutečně „naučil opice rozbalovat banán“ a to tak dobře, že návštěvnost se za dobu jeho působení zdvojnásobila a pražská ZOO se stala 7. nejlepší na světě. Odešel po řadě let na vrcholu slávy s tolika rozjetými projekty do budoucna, že z nich už celý rok neschopný spíše politicky dosazený nástupce žije. A Fejk se nebojí vyjadřovat ke všem podivnostem, které se v ZOO po jeho odchodu nebo v případě Českého domu v New Yorku dějí.
Věřte, že se nebude bát ani u Českých drah. Vzít tohle místo jako „trafiku“ by bylo pod jeho úroveň. Petr Fejk si vybíral z několika nabídek a tato se mu zdála nejzajímavější. Vím, že to možná někdo nepochopí, ale on je opravdu manažerem v tom pravém slova smyslu.
Vím taky zcela bezpečně, že jsou jen dva možné způsoby jakými bude fungovat – buď bude úspěšný a to tak, že velmi (otázkou je, zda je to v současné situaci v ČD reálné) a nebo sám odejde (v tom případě se jistě dozvíme leccos zajímavého, protože si to pro sebe rozhodně nenechá). A stojaté vody je třeba čeřit. Rozhodující bude jaké skutečné pravomoci bude mít, jak mnoho bude ochoten generální ředitel za ním stát, potažmo vůbec jak silnou pozici má on sám.
Pane Borovičko, vy musíte být hrozně nešťastný člověk, protože ten svět ve kterém si myslíte, že žijete je přímo strašný a já bych v něm žít rozhodně nechtěl.
Proč součástí humanizace vozů není také oprava těsnění v oknech, takže do humanizovaného vozu natéká netěstnostmi kolem oken studený vzduch, který způsobuje zimu ve voze a cestující mají pocit, že se netopí ...
Proč je jízdní řád sestaven tak, že z Hodonína odjíždí vlak do Zaječí v x.43, ale vlak z Veselí nad Moravou přijíží v x.46, ačkoli nic nebrání tomu, aby z toho Veselí odjel minimálně o 10 minut dříve a místo v Sudoměřicích nad Moravou se křižovalo v Rohatci ...
Problém bude mít pan Ombudsman v tom, že do řady věcí mluví provozovatel dráhy a dopravce s tím, těžko může něco dělat ...
Mizeni statnich penez do soukromych rukou probiha nyni (skrz ty soukrome firmy, primo to jde fakt blbe) a minimalne ve stejne mire (v realnych cenach) probihalo i drive. Chvalu na soucasny system jsem nepsal (da se jen smutne konstatovat, ze lepsiho zatim nikdo nic nevymyslel), reaguji pouze na ty hloupe reci slepych a hluchych, ze drive se nerozkradaly statni penize a navic, ze stat nebyl zadluzen.
Jeden takovej prikladecek (byt si tedy nejsem jisty, jestli to bude pochopeno). Vzdy 10 rodin tvori jednu obec a ta obec (cili ti lide!!!) koupi neco pro vsechno za milion.
A) Je to jedna velka komunita, rozdeluji penize rodin a obce, je to jedna velka spolecna rodina, vsichni maji vsechno spolecne, kristalovy komunismus.
B) Rodiny jsou taky jedna komunita, ale obecni penize vedou oddelene (treba protoze je to tak narizene)
V obou pripadech je vysledek stejny - 10 rodin se slozilo na vec za milion, kterou ted muzou pouzivat (treba hriste naky). V acku je obec bez dluhu, v becku ma obec dluh milion. Ne ze by tohle zrovna byla definice statniho dluhu, jenom zjednodusena ukazka toho, ze 1+1 je jednou dva a kdyz se tomu vhodne pomuze, tak nekdy i nula
Jinak o soukromých firmách jsem psal já, vy jste to nepochopil nebo nechtěl. A klidně vám zopakuji, že z veřejných rozpočtů jdou peníze soukromým firmám. Soukromým osobám ani nelze, a divte se, jistý rozdíl to je. Zvlášť když za většinou firem není konkrétní vlastník. Stejně tak asi nechcete pochopit, že stát zadlužen nebyl. Pokud "dlužil" státní podnik státnímu podniku, jak píšete, tak v součtu to dluh dát nemohlo. A ano pomohla k tomu izolace ekenomiky a svým způsobem i "dotisk" peněz - občas nějaká inflace vybujela.
vysledek? nekdy muze mit takova sluzba i svuj smysl. "
A nemyslíte si, že kdybyste místo napsání SMsky zašel napřed za řidičem a řekl mu o problémech se zápachem a chladem, že to třeba mohlo být vyřešeno mnohem dříve(aspon, co se toho topení týče)? Pokud jste neudělal toto, tak vaše jednání za bonzování považuju.
Právě, že nemohl, nebot tato místa byla určena jako trafiky pro jiné, s vyššími místy naší politické scény "spřátelené", čekatele na pokud možno co nejdéle velmi dobře placené teplé místečko. A proto, šup s ním do státní společnosti, kde nikdo z vedoucích managerů nikdy(nebo aspon většinou) za nic nemůže a vždy se viník najde jen mezi zaměstnanci z těch funkčně nejnižších míst(průvodčí, výpravčí, pokladní a pod.).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.