Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.
Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.
Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.
Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons

1)Borovička 23.02.2011 (7:11) To je trafika nebo zvěřinec?
Tento komentář nějak nechápu, vysvětlete. Pokud to jsou asociace, které zmiňujete dále, pcohopím.
2)Borovička 23.02.2011 (9:09) Pan Fejk odborník?
Stačí tento úryvek z rozhovoru:
Kdy jste jel naposledy vlakem a jak jste byl spokojený?
Tak to si pamatuji naprosto přesně. Před čtrnácti dny jsem jel z Prahy do Mostu a nebyl jsem spokojený. Jízdenka mě stála 180 Kč, autobusem bych tam byl za stovku. Je to ale způsobené i tím, že cesta do Mostu vede po železnici oklikou a je tak delší.
Víte, kolik stojí cesta vlakem z Brna do Prahy?
Kolik by stál rychlík z Brna do Prahy nevím. S cenovou politikou Českých drah se musím teprve seznámit.
To, že pan Fejk nezná cenovou politiku ČD je odsouzeníhodné? Když konkrétně Vy nastupujete do nové práce u nějaké firmy - znáte její veškerou cenovou politiku či celkovou politiku? Takové seznamování se s produkty a cenovou politikou ČD si můžu dovolit já jako student, který má relativně čas si všechno prostudovat a není vázaný jinou prací, jako pan Fejk.
3)Borovička 23.02.2011 (13:52) Klidně to napíšu znova, ta mládež si tu stejně bude pět své ódy a řeči o zakomlexovanosti a až čas ji naučí (až bude vybagrováno). Ten pan zjevně po neúspěšném působení v N.Y. dostal trafiku. Přečtěte si jak dloho v N. Y. vydržel. O ČD nemá šajnu, ale to prej nevadí. Ale určitě bude dobrej, vlastně na tom postu ani nemá co zkazit.
Na jedné straně nám říkáte, že nevíme jak dlouho pan Fejk působil v N.Y., ale pak tady sám spekulujete o trafice. A že pan Fejk nemá o ČD ani šajnu - Vy víte o ČD úplně vše? Rád bych Vás viděl na jeho pozici s "odbornými vědomostmi" z oblasti železnice, personalistiky, marketingu a psychologie.
4)Borovička 23.02.2011 (14:02).
Komentář v tuto dobu ponechávám bez svého komentáře.
5)Borovička 23.02.2011 (23:13) A že v tuto chvíli nezná cemu jízdenky z Prahy do Brna? Vždyť jej sotva angažovali, dejme mu chvíli na orientaci v ČD.
Ano to jsou ty sny o universálních manažerech. On opravdu nemusí znát návěštění, jak tu někdo podsouvá. Ale nezná komerční produkty. A čas na orientaci? Pche, která firma zaměstná i na ne top pozicích lidi, co se to nějak za měsíce, půlrok doučí. Kde žijete. Takový člověk je ve skutečnosti pro firmu bezcenný, pokud to nemá někde shora dáno...
K tomuto už jsem se vyjádříl výše. Vy opravdu znáte úplně úplnou cenovou politiku ČD?
6)Borovička 24.02.2011 (9:06) Jeho velká výhoda je, že je naprosto nedotčený prostředím jakékoliv dopravy - ano tohle turecké hospodářství je na všeobecné odbornosti kádrů založeno. Rotace trafikantů je legrační až na to, že tito lidé nevydrží na žádném postu déle než rok dva. Pokud máte 1 až 2x do roka vyměněné všechny vedoucí od první do třetí úrovně s tím, že ten další opět nemusí být odborník, ale hlavně manažer...
Ombudsman - ten v Brně je vybírán právě jako člověk se zkušenostmi. Ale "ombudsmani" čehokoliv se mají problematiku teprve postupně učit, nejlépe od najatých dobře placených extrerních expertů. Pokud je ekonomika založená na roztočení co nejvíce peněz na vybrané účty, pak je to samozřejmě ekonomicky správně.
Co je špatného na tom, že pan Fejk není dopravou nijak dotčen? Pan Fejk jde stabilizovat a zlepšit personální služby; nejde přehazovat výhybky, stavět vlakové cesty nebo řídit mašinu. Člověk mimo obor kolikrát vidí více chyb než člověk z oboru.
7)Borovička 24.02.2011 (9:33) Railpic: Takto se může ptát jen trouba a závěry máte ještě naivnější.
Když budu mluvit o naivitě - Vy si myslíte, že všichni znají všechno?
A než mi odpovíte na vše (pokud budete mít chuť), tak si všimněte, že jsem se Vás ani jednou slovem nedotkl, žádnou urážku typu "trouba" či "pitomec" jsem nepoužil.
A řešení stížností je
a) kultivace vnitřního prostředí firmy,
b) nástroj vztahů s veřejností.
Jde o zneužití toho slova. Ombudsman má pracovat pro občany, Tedy těžko bude dělat prověrky či personální pohyby v nějaké organizaci. Má být nezávislý - v případě ČD na čem nezávislý? Podle zde diskutujících je ale ombudsman spíše machr přes marketing a reklamu. Tak to přeju občanům príma zábavu, až se mu dovolají. Slovo ombudsman je naprosto pitomé označení pracovní pozice u soukromé firmy, předpokládal bych ji při úřadu. Zřejmě se z marketingových důvodů takto pojmenovala úplně jiná pozice.
Obecne - Fejk v CD mi nevadi vubec, recem o trafice se muzu jenom smat. Hloupych lidi je porad hodne. Co je ale pro mne uplna zbytecnost je ten firemni ombudsman. Uplne zbytecna a utopena pozice. Ma to treba i Sporitelna. Co myslite? Kdyz Sporitelna neco udela, tak myslite, ze se neceho dovolate u firemniho "zastupce klientu"? Je to skoro totez, co "nezavisly arbitr" ve smlouve vytvorene jednou stranou...
Pokud je ale napln prace CD-ombudsmana jina a ma jit spis o hledani sluzeb nez o reseni stiznosti, tak OK. Ale mohli ho pojmenovat jinak
Můžeme debatovat, jestli název pozice "ombudsman" je nejšťastnější, ale již dříve jsem psal důvod, proč si myslím, že bylo zvoleno poměrně dobře - je prostě prodejnější než např. personální ředitel, navíc slovo ombudsman, pokud se s ním pracu, má pořád přídech novosti, zajímavosti a díky doktoru Motejlovi (blahé paměti) i zvuk.
Že se nepracuje s jinými ombudsmany, jejichž místa byla zřízena, je spíše otázka pro ty, kdo ta místa zřídil a nechal je upadnout v zapomění.
A ještě poznámka Borovičkovi - buď máte problém s Petrem Fejkem osobně nebo s manažery obecně. Vězte, že jeho pozice je nelehká a namnoze složitější než odborníkova. Sladit názory technických odborníků, marketingových odborníků a třeba odborníků cenotvorby vskutku není jednoduchá věc. Mám s tím jistou zkušenost.
Ombudsman - ten v Brně je vybírán právě jako člověk se zkušenostmi. Ale "ombudsmani" čehokoliv se mají problematiku teprve postupně učit, nejlépe od najatých dobře placených extrerních expertů. Pokud je ekonomika založená na roztočení co nejvíce peněz na vybrané účty, pak je to samozřejmě ekonomicky správně.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











