..: Petr Fejk se stane ombudsmanem kvality Českých drah :..

Petr Fejk, foto: Wikipedia Commons/Egg Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.

Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.

Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.

Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons


Aleš Petrovský , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2011 (2:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
24.02.2011 (16:17)  
Prave je otazka, jestli to bude ombudsman nebo jestli nekdo nevedel, jak tuhle funkci pojmenovat (a pritom za kazdou cenu chtel pouzit nejake super slovo, bez ohledu na jeho vyznam)...
registrovaný užívateľ hasitobur  mail  
24.02.2011 (12:29)  
M a mnoho dalších > Souhlasím s tím, že ombudsman je pro tuto pozici název nevhodný. Zvláště když si člověk přečte, co má mít v popisu práce. A že je co zlepšovat, je vidět třeba právě z toho, jak špatně byl po marketingové stránce podán jeho nástup k ČD. Myslím, že se z toho dalo vytěžit mnohem více.
24.02.2011 (11:41)  
Borovička: Prohlédl jsem si všechny Vaše komentáře zde uvedené a mám k nim několik poznámek a dotazů:

1)Borovička 23.02.2011 (7:11) To je trafika nebo zvěřinec?
Tento komentář nějak nechápu, vysvětlete. Pokud to jsou asociace, které zmiňujete dále, pcohopím.

2)Borovička 23.02.2011 (9:09) Pan Fejk odborník?

Stačí tento úryvek z rozhovoru:

Kdy jste jel naposledy vlakem a jak jste byl spokojený?

Tak to si pamatuji naprosto přesně. Před čtrnácti dny jsem jel z Prahy do Mostu a nebyl jsem spokojený. Jízdenka mě stála 180 Kč, autobusem bych tam byl za stovku. Je to ale způsobené i tím, že cesta do Mostu vede po železnici oklikou a je tak delší.

Víte, kolik stojí cesta vlakem z Brna do Prahy?

Kolik by stál rychlík z Brna do Prahy nevím. S cenovou politikou Českých drah se musím teprve seznámit.

To, že pan Fejk nezná cenovou politiku ČD je odsouzeníhodné? Když konkrétně Vy nastupujete do nové práce u nějaké firmy - znáte její veškerou cenovou politiku či celkovou politiku? Takové seznamování se s produkty a cenovou politikou ČD si můžu dovolit já jako student, který má relativně čas si všechno prostudovat a není vázaný jinou prací, jako pan Fejk.

3)Borovička 23.02.2011 (13:52) Klidně to napíšu znova, ta mládež si tu stejně bude pět své ódy a řeči o zakomlexovanosti a až čas ji naučí (až bude vybagrováno). Ten pan zjevně po neúspěšném působení v N.Y. dostal trafiku. Přečtěte si jak dloho v N. Y. vydržel. O ČD nemá šajnu, ale to prej nevadí. Ale určitě bude dobrej, vlastně na tom postu ani nemá co zkazit.
Na jedné straně nám říkáte, že nevíme jak dlouho pan Fejk působil v N.Y., ale pak tady sám spekulujete o trafice. A že pan Fejk nemá o ČD ani šajnu - Vy víte o ČD úplně vše? Rád bych Vás viděl na jeho pozici s "odbornými vědomostmi" z oblasti železnice, personalistiky, marketingu a psychologie.

4)Borovička 23.02.2011 (14:02).
Komentář v tuto dobu ponechávám bez svého komentáře.

5)Borovička 23.02.2011 (23:13) A že v tuto chvíli nezná cemu jízdenky z Prahy do Brna? Vždyť jej sotva angažovali, dejme mu chvíli na orientaci v ČD.
Ano to jsou ty sny o universálních manažerech. On opravdu nemusí znát návěštění, jak tu někdo podsouvá. Ale nezná komerční produkty. A čas na orientaci? Pche, která firma zaměstná i na ne top pozicích lidi, co se to nějak za měsíce, půlrok doučí. Kde žijete. Takový člověk je ve skutečnosti pro firmu bezcenný, pokud to nemá někde shora dáno...

K tomuto už jsem se vyjádříl výše. Vy opravdu znáte úplně úplnou cenovou politiku ČD?

6)Borovička 24.02.2011 (9:06) Jeho velká výhoda je, že je naprosto nedotčený prostředím jakékoliv dopravy - ano tohle turecké hospodářství je na všeobecné odbornosti kádrů založeno. Rotace trafikantů je legrační až na to, že tito lidé nevydrží na žádném postu déle než rok dva. Pokud máte 1 až 2x do roka vyměněné všechny vedoucí od první do třetí úrovně s tím, že ten další opět nemusí být odborník, ale hlavně manažer...

Ombudsman - ten v Brně je vybírán právě jako člověk se zkušenostmi. Ale "ombudsmani" čehokoliv se mají problematiku teprve postupně učit, nejlépe od najatých dobře placených extrerních expertů. Pokud je ekonomika založená na roztočení co nejvíce peněz na vybrané účty, pak je to samozřejmě ekonomicky správně.

Co je špatného na tom, že pan Fejk není dopravou nijak dotčen? Pan Fejk jde stabilizovat a zlepšit personální služby; nejde přehazovat výhybky, stavět vlakové cesty nebo řídit mašinu. Člověk mimo obor kolikrát vidí více chyb než člověk z oboru.

7)Borovička 24.02.2011 (9:33) Railpic: Takto se může ptát jen trouba a závěry máte ještě naivnější.
Když budu mluvit o naivitě - Vy si myslíte, že všichni znají všechno?

A než mi odpovíte na vše (pokud budete mít chuť), tak si všimněte, že jsem se Vás ani jednou slovem nedotkl, žádnou urážku typu "trouba" či "pitomec" jsem nepoužil.
24.02.2011 (11:29)  
Ale vždyť to jsem psal již prve, že se nejedná o ombudsmana z definice (ten je jen jeden a má úplně jiné postavení v rámci veřejné správy; ..., čímž už tedy není klasickým ombudsmanem,...), ale o marketingový pojem (přičemž se nejedná o první pojem, který byl v rámci PR u různých firem znásilněn). Pitomé z hlediska definice, pochopitelné z hlediska PR.

A řešení stížností je
a) kultivace vnitřního prostředí firmy,
b) nástroj vztahů s veřejností.
24.02.2011 (11:16)  
Tak osobní problém s p. Fejkem nemám, mám problém s ombudsmany. Ani nevím, kolik jich ve "firmě" máme.-) Odhaduji to tak na dva nebo tři.

Jde o zneužití toho slova. Ombudsman má pracovat pro občany, Tedy těžko bude dělat prověrky či personální pohyby v nějaké organizaci. Má být nezávislý - v případě ČD na čem nezávislý? Podle zde diskutujících je ale ombudsman spíše machr přes marketing a reklamu. Tak to přeju občanům príma zábavu, až se mu dovolají. Slovo ombudsman je naprosto pitomé označení pracovní pozice u soukromé firmy, předpokládal bych ji při úřadu. Zřejmě se z marketingových důvodů takto pojmenovala úplně jiná pozice.
registrovaný užívateľ M 
24.02.2011 (10:23)  
hasitobur - proc nekdo porad resi tu jizdenku? No protoze si potrebuje najit "duvod". Nadhernej argument (ze to neni podstatne) jsi ale napsal ty a diky za nej. Ironicky by se dalo dodat, ze jsi spatny pracovnik a ze bys mel asi dat vypoved, protoze toto kazdy zamestnanec musi vedet...

Obecne - Fejk v CD mi nevadi vubec, recem o trafice se muzu jenom smat. Hloupych lidi je porad hodne. Co je ale pro mne uplna zbytecnost je ten firemni ombudsman. Uplne zbytecna a utopena pozice. Ma to treba i Sporitelna. Co myslite? Kdyz Sporitelna neco udela, tak myslite, ze se neceho dovolate u firemniho "zastupce klientu"? Je to skoro totez, co "nezavisly arbitr" ve smlouve vytvorene jednou stranou...
Pokud je ale napln prace CD-ombudsmana jina a ma jit spis o hledani sluzeb nez o reseni stiznosti, tak OK. Ale mohli ho pojmenovat jinak
24.02.2011 (9:38)  
to Borovička: Víte, proč si reklamní agentury najímají běžné lidi nebo kolegy z oborů nezasažených oblatsí již se reklama týká? Víte, proč dělají tzv. focus groups s lidmi, které si prostě seženou na inzerát? Protože jsou zcela odříznuti od pravidel a stereotypů prostředí a díky tomu mohou dát a často dávají nejlepší zpětnou vazbu z pohledu cílové skupiny a běžné věřejnosti. A reklamky vědí, proč na jejich názor dají. A s Petrem Fejkem to podle mě nemá být o moc jiné.

Můžeme debatovat, jestli název pozice "ombudsman" je nejšťastnější, ale již dříve jsem psal důvod, proč si myslím, že bylo zvoleno poměrně dobře - je prostě prodejnější než např. personální ředitel, navíc slovo ombudsman, pokud se s ním pracu, má pořád přídech novosti, zajímavosti a díky doktoru Motejlovi (blahé paměti) i zvuk.

Že se nepracuje s jinými ombudsmany, jejichž místa byla zřízena, je spíše otázka pro ty, kdo ta místa zřídil a nechal je upadnout v zapomění.

A ještě poznámka Borovičkovi - buď máte problém s Petrem Fejkem osobně nebo s manažery obecně. Vězte, že jeho pozice je nelehká a namnoze složitější než odborníkova. Sladit názory technických odborníků, marketingových odborníků a třeba odborníků cenotvorby vskutku není jednoduchá věc. Mám s tím jistou zkušenost.
24.02.2011 (9:33)  
Railpic: Takto se může ptát jen trouba a závěry máte ještě naivnější.
24.02.2011 (9:25)  
Myslím, že speciálně na ČD respektive úpadku ještě za dob ČSD je vidět, jak to dopadne pod vedením rádoby odborníků, kteří nakonec brání jen svoje teplá místečka a jakékoliv změny s tím, že 40 let se to přece takhle dělalo a nelze jinak. Tak, jak nadefinovali Fejkovu pozici, nevidím žádný důvod, aby ji musel obsadit někdo, kdo už na dráze pracuje, příchod člověka zvenku považuju v tomhle konkrétním případě za plus. A pro pana Borovičku: o Fejkovi alespoň víme, jak proměnil pražskou ZOO, ač ne zoolog. Když se do něj navážíte, můžete se tedy pochlubit, jakých úspěchů jste dosáhl vy? Podle zapšklosti a zakomplexovanosti čišící z vašich úříspěvků asi nic moc, co? Ale pokud to tu máte jako terapii, tak doufám, že vám pomáhá.
24.02.2011 (9:06)  
Jeho velká výhoda je, že je naprosto nedotčený prostředím jakékoliv dopravy - ano tohle turecké hospodářství je na všeobecné odbornosti kádrů založeno. Rotace trafikantů je legrační až na to, že tito lidé nevydrží na žádném postu déle než rok dva. Pokud máte 1 až 2x do roka vyměněné všechny vedoucí od první do třetí úrovně s tím, že ten další opět nemusí být odborník, ale hlavně manažer...

Ombudsman - ten v Brně je vybírán právě jako člověk se zkušenostmi. Ale "ombudsmani" čehokoliv se mají problematiku teprve postupně učit, nejlépe od najatých dobře placených extrerních expertů. Pokud je ekonomika založená na roztočení co nejvíce peněz na vybrané účty, pak je to samozřejmě ekonomicky správně.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko