Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.
První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.
Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.
- Soupravy dotované z ROP
- Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
- Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
- Plzeň - Domažlice (6 ks)
- Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
- Čáslav - Nymburk (2 ks)
- Soupravy bez podpory z ROP
- Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
- Liberec - Česká Lípa (2 ks)
- Plzeňský kraj (3 ks)
Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín

Vybírám jednu z nejdrsnějších částí dosti šíleného rozhovoru s Žaludou v E15, který vyšel před pár dny:
Přes mohutnou obnovu vozového parku zůstávají ikonou české železnice staré červené lokálky řady 810. Bude tomu tak i nadále?
Těchto vlaků se nevzdáme! Projdou refitem, vyměníme třeba sedačky, a budou jezdit dalších deset let. Je nesmysl se zbavovat něčeho, co může bezpečně sloužit další léta. Ano, můžeme koupit nové vlaky, ale nesmírně to zatěžuje rozpočty. Na dvacetiminutovou jízdu vlakem nepotřebujete supermoderní lokálku, když to splní repasovaná 810. To jsou přece krásné vlaky, i když možná trochu víc drncají.
Radiat: jednotný štýl 678 ks MV 810 + 912 ks Btax mi príde až-až...
Jasně, třeba v jednotným stylu 20 let v kuse vyrábět stejné koženkové Bt, paráda.
Ono když se kdysi vyrábělo ve Studénce a v Plzni, mělo to něco do sebe, ten jednotnej styl vozidel a tak.
Zdá se, že mě někdo chce odradit od cestování vlakem :)
Protože do linkových autobusů se klimatizace nedává ;-) a tím regína je.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











