..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
10.02.2011 (7:03)  
josef Novák: Tak se mi zdá, že u ČD asi někdo myslí pouze zadkem, jinak si to nedovedu vysvětlit. Proč tedy na elektrifikované hlavní tratě neobjednají třeba též od Pesy jednotky elektrické? Je totiž také dost dobře možné, že za 10 až 20 let nebudou mít ty naftové na co jezdit, nebo to bude hodně drahé. A mají-li zajíždět mimo elektrifikované hlavní tratě, byť jen na kus nebo někdy, pak platí to, co jsem již napsal...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
10.02.2011 (6:42)  
Busman: Žaluda by si do toho žlutýho zázraku měl sednout a projet si nějakou tu "dvacetiminutovou" trasu. Třeba by po hodině změnil názor. Jenže A8 je prostě lepší vehikl, takže to asi nezkusí
registrovaný uživatel Busman 
10.02.2011 (6:25)  
Pavel Záleský (21:48): I když jezdíte denně třeba jen 30 - 40 minut do zaměstnání, tak řešíte, čím jedete...

Vybírám jednu z nejdrsnějších částí dosti šíleného rozhovoru s Žaludou v E15, který vyšel před pár dny:

Přes mohutnou obnovu vozového parku zůstávají ikonou české železnice staré červené lokálky řady 810. Bude tomu tak i nadále?

Těchto vlaků se nevzdáme! Projdou refitem, vyměníme třeba sedačky, a budou jezdit dalších deset let. Je nesmysl se zbavovat něčeho, co může bezpečně sloužit další léta. Ano, můžeme koupit nové vlaky, ale nesmírně to zatěžuje rozpočty. Na dvacetiminutovou jízdu vlakem nepotřebujete supermoderní lokálku, když to splní repasovaná 810. To jsou přece krásné vlaky, i když možná trochu víc drncají.
10.02.2011 (0:51)  
Rodney: linkové autobusy s klimou sa samozrejme vyrábajú a dokonca aj v stredoeurópskych končinách vyskytujú. A nie, fakt nie sú až také drahé.

Radiat: jednotný štýl 678 ks MV 810 + 912 ks Btax mi príde až-až...
registrovaný uživatel Natix  mail  
10.02.2011 (0:10)  
Radiat:
Jasně, třeba v jednotným stylu 20 let v kuse vyrábět stejné koženkové Bt, paráda.
09.02.2011 (22:36)  
Radiat: Jako od železničního fandy bych čekal trochu více nadšení. Aspoň se máš čím projet.
registrovaný uživatel Radiat 
09.02.2011 (22:28)  
Ach jo. Něco z Německa, něco z Polska, něco z Rakouska, cosi už tady je z Itálie ... to bude za chvilu pěknej cirkus.
Ono když se kdysi vyrábělo ve Studénce a v Plzni, mělo to něco do sebe, ten jednotnej styl vozidel a tak.
Zdá se, že mě někdo chce odradit od cestování vlakem :)
09.02.2011 (22:19)  
Rodney: Klimatizace se na rozdíl od busů dává do všech vlaků... A dokonce můžou být nové a vzhledem k užitné hodnotě a životnosti levnější než regiokřáp.
registrovaný uživatel Rodney 
09.02.2011 (22:09)  
Neonym:
Protože do linkových autobusů se klimatizace nedává ;-) a tím regína je.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
09.02.2011 (21:58)  
Rodney: Jenže to je právě ono. Vlak má už z koncepce oproti autobusu spoustu výhod. Jenže u nás je nějak nevyužívá. Autobus je malá nafouknutá krabice do které je problém cokoliv nacpat, ale ono to tam je(klimatizace, uzavřené WC, automat na nápoje, prostor pro zavazadla). Vedle toho mi vlak připadá jako veliká vana, ve které je spoustu místa, ale je nevyužité. Neříkejte mi, že je dražší dát klimatizaci do vlaku, než přemýšlet, kam jí dát v autobuse, kam jí zapojit, jak jí vyrobit, aby jí stačil proud přístupný v autobuse, kam dát výdechy atd. Nechápu, proč ji regiokrám za 25-30 mega nemá.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko