Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.
První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.
Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.
- Soupravy dotované z ROP
- Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
- Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
- Plzeň - Domažlice (6 ks)
- Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
- Čáslav - Nymburk (2 ks)
- Soupravy bez podpory z ROP
- Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
- Liberec - Česká Lípa (2 ks)
- Plzeňský kraj (3 ks)
Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín

Tratě,na kterých mají tyto jednotky jezdit jsou celkem v dobrém stavu,někde i modernizované(např.M.Lázně-Cheb,Kadaň-K.Vary).Na lokálkách budou kralovat 810 a 814.
Já jsem měl na mysli něco jinýho: když potřebuje někdo někde být například ve 12 tak nepojede busem a bude tam o hodinu dřív jen za cenu klimatizace....protože obvykle bus a vlak nejezdí ve stejnej čas.
A když vezmu ještě jeden aspekt, vlak a bus se nedají srovnávat, já busem moc jezdit nemůžu například protože mám 2 m a nevejdu se tam, ale je každýh věc, co má rád. Pár mých přátel prosě nepřesvěčím, aby jeli vlakem místo busem. Mají předsudky a takový lidi prostě nepřesvědčíte. Stačí si jednou přečíst diskusi pod nějakou zprávou o vlacích na Novinkách (srry za reklamu).
No a to je s Regionovou právě tak trochu problém, když nestíhá přípoje...
Lidé pojedou tím, co jim přijede na nádraží.
Nemyslím si, že lidé strašně řeší, čím pojedou, ale kdy to jede a jak dlouho.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











