..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
10.02.2011 (18:04)  
Jen taková myšlenka do diskuze: Co když ČD nechtějí na lokálky, kde teď jezdí sólo 810, kupovat nové moderní vozidla, protože uprostřed kolejí takové lokálky je teď zaražený virtuální červený terč?
registrovaný uživatel Busman 
10.02.2011 (17:20)  
Pavel Záleský (12:59):

To sice jo, ale mě udivila ta bohorovnost nejvyššího modrého pána. Dvacetiminutová dojížďka do zaměstnání dělá za rok celý týden strávený ve vlaku. A to je dost dobrý důvod, proč na perspektivní regionální trať tu "supermoderní lokálku" koupit, o možnosti zkrácení jízdních dob z toho plynoucí nemluvě. Nedivme se, že všichni přecházejí do aut. Děláme železnici jen pro SONE+. Zaplaťpánbůh aspoň za ty Pesy.
10.02.2011 (17:17)  
Miroslav Zikmund: "Vítězným" produktem v barvách italského "nestátního" dopravce jsem měl možnost se svézt a rozhodně neposkytoval ve II. třídě stejný komfort jako podobné vozidlo "západoevropské" (zjevně dražší) produkce ...

Nešlo by to prosím rozvést? Takto je to poměrně vágní argument, z kterého si člověk co v tom neseděl mnoho neodnese. Díky.
10.02.2011 (17:06)  
"Vítězným" produktem v barvách italského "nestátního" dopravce jsem měl možnost se svézt a rozhodně neposkytoval ve II. třídě stejný komfort jako podobné vozidlo "západoevropské" (zjevně dražší) produkce ...

Není to náhodou záměrem ČD, aby cestující neutrpěl šok při přechodu z 810 do nové jednotky? :)
10.02.2011 (16:53)  
U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena.

Naskýtá se otázka, zda konečná nižší cena bude také odpovídat kvalitě předpokládané vyšší ceny ...

"Vítězným" produktem v barvách italského "nestátního" dopravce jsem měl možnost se svézt a rozhodně neposkytoval ve II. třídě stejný komfort jako podobné vozidlo "západoevropské" (zjevně dražší) produkce ...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
10.02.2011 (15:30)  
Rodney: Ano myslel jsem regionovu. Ale když už mluvíte o Desirech, jel jsem tím a nemohl jsem uvěřit, že něco tak tichého může opravdu jet. A k těm klimám. Rychlé změny teplot jsou nezdravé. Ale když je venku 35 a ve vlaku 55+vydýcháno+smrad, tak to je také rychlá změna teploty;) Kdyby ve vlaku bylo vyklimatizováno alespoň na 30, tak je tam relativně krásně a nikomu to neuškodí.
10.02.2011 (14:20)  
Pavel Záleský, Rodney:
Přesně tak, klimatizace se samozřejmě objevuje i v linkových autobusech a tramvajích a má tam samozřejmě smysl. Zkuste si nastoupit v létě do takové tramvaje vytopené na 30C, plné lidí. Navíc právě v těchto městských spojích to fakt otevřené okno nevyřeší.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
10.02.2011 (13:13)  
Pavel Záleský > Do 810 se nyní také montují sedačky stejné jako do RN. Viděl jsem takovou třeba v Klatovech na vlaku do Horažďovic předměstí.
10.02.2011 (13:02)  
Ad Rodney) Klimatizace se dnes dává i do tramvají... :o)
Co se týče zdravotních rizik, je to spíše otázkou nastavení. Pokud místo 30 C bude ve voze 26 C, cestujícím to uleví a žádná rizika nehrozí. Klimatizovat na 20 C je samozřejmě blbost. Zdravotně i ekonomicky.

PS: Jinak co se týče mne, tak já sám jsem zastáncem otevřeného okna... :o)
registrovaný uživatel Rodney 
10.02.2011 (13:02)  
doomlukas:
Pak už zbývá jen jediná věc: sehnat si kapitál a rozjet si vlastní železniční společnost :-D
Tohle je přesně například i s kritizováním politické situace, přeci když je někdo tak úžasnej a ví jak to všechno dělat líp, tak at si založí vlastní stranu a jde do voleb, je přeci na lidech ja se to vše bude odvíjet....a ne házet vinu pořád někde kolem sebe a kritizovat. Asi si řeknete, že jsem chytrák (jak to už tady jednou bylo napsáno) a populista....ale prostě to tak cítím, věřím v demokracii a trh ;-) Hold už nejsem komunismem poznamenaný člověk :-D

A promiňte, to už je opravdu off-topic
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko