Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.
První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.
Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.
- Soupravy dotované z ROP
- Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
- Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
- Plzeň - Domažlice (6 ks)
- Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
- Čáslav - Nymburk (2 ks)
- Soupravy bez podpory z ROP
- Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
- Liberec - Česká Lípa (2 ks)
- Plzeňský kraj (3 ks)
Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín

To sice jo, ale mě udivila ta bohorovnost nejvyššího modrého pána. Dvacetiminutová dojížďka do zaměstnání dělá za rok celý týden strávený ve vlaku. A to je dost dobrý důvod, proč na perspektivní regionální trať tu "supermoderní lokálku" koupit, o možnosti zkrácení jízdních dob z toho plynoucí nemluvě. Nedivme se, že všichni přecházejí do aut. Děláme železnici jen pro SONE+. Zaplaťpánbůh aspoň za ty Pesy.
Nešlo by to prosím rozvést? Takto je to poměrně vágní argument, z kterého si člověk co v tom neseděl mnoho neodnese. Díky.
Není to náhodou záměrem ČD, aby cestující neutrpěl šok při přechodu z 810 do nové jednotky? :)
Naskýtá se otázka, zda konečná nižší cena bude také odpovídat kvalitě předpokládané vyšší ceny ...
"Vítězným" produktem v barvách italského "nestátního" dopravce jsem měl možnost se svézt a rozhodně neposkytoval ve II. třídě stejný komfort jako podobné vozidlo "západoevropské" (zjevně dražší) produkce ...
Přesně tak, klimatizace se samozřejmě objevuje i v linkových autobusech a tramvajích a má tam samozřejmě smysl. Zkuste si nastoupit v létě do takové tramvaje vytopené na 30C, plné lidí. Navíc právě v těchto městských spojích to fakt otevřené okno nevyřeší.
Co se týče zdravotních rizik, je to spíše otázkou nastavení. Pokud místo 30 C bude ve voze 26 C, cestujícím to uleví a žádná rizika nehrozí. Klimatizovat na 20 C je samozřejmě blbost. Zdravotně i ekonomicky.
PS: Jinak co se týče mne, tak já sám jsem zastáncem otevřeného okna... :o)
Pak už zbývá jen jediná věc: sehnat si kapitál a rozjet si vlastní železniční společnost :-D
Tohle je přesně například i s kritizováním politické situace, přeci když je někdo tak úžasnej a ví jak to všechno dělat líp, tak at si založí vlastní stranu a jde do voleb, je přeci na lidech ja se to vše bude odvíjet....a ne házet vinu pořád někde kolem sebe a kritizovat. Asi si řeknete, že jsem chytrák (jak to už tady jednou bylo napsáno) a populista....ale prostě to tak cítím, věřím v demokracii a trh ;-) Hold už nejsem komunismem poznamenaný člověk :-D
A promiňte, to už je opravdu off-topic
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











