..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
10.02.2011 (12:59)  
Busman: Ad řada 810) Upřímně řečeno, i pouhé nové sedačky by z osmsetdesítky udělaly alespoň trochu rozumný prostředek na krátké trasy. V maďarsku jsme cestovali jejich "810", kde byly sedačky normální a ani po dvou hodinách si nikdo z nás nestěžoval... Současné "lavičky" musel vymyslet šílenec. Nebo trpaslík.
10.02.2011 (12:41)  
Keltman: Jo berem je, bo 810-010-010 jede do kopca jak s hnojem - pomaly, aby sa neusypalo.
10.02.2011 (11:19)  
Rodney: Ty jsi zas chytrák... Nejezdit a nekibicovat, to jsou rady. Já ale vlakem jezdit chci, i když se mi současná situace na železnici nelíbí. V současné situaci bohužel platí, že oslabování pozice ČD=oslabování železnice jako takové. A to je něco, s čím se nemůžu smířit. Takže raději jedu s ČD i tím blbým regiošukem než nějak jinak, když to jde, i když bych raději jel jiným vozidlem (železničním) a třeba i s jiným dopravcem. Snad to bude do budoucna lepší. Jedno je jisté, a to, že nepoužíváním železnice se ničemu nepomůže, právě naopak.
10.02.2011 (10:47)  
k tomu výběrovému řízení a udělat nákup rovnou 40 souprav, to přece dost dobře nejde. Každý subjekt má trošku jiná specifika a priority v tom, o jaké zakázky se bude rvát do poslední koruny a u jakých si prostě zkusí přihodit. Proto jsou pravidla veřejných zakázek postavená jinak:

Celý problém je v tom, že něco poptávám v množství X s předpokládanou cenou C a za to mi pro dané množství nabízejí zájemci ceny např. A-F. Ve chvíli, kdy budu mít vysoutěženo za cenu A, tak nemohu jen tak z fleku říct, že teda chci zaplatit cenu C a dostat množství X+Y, protože v tu chvíli se z toho stane úplně jiná soutěž. Typický vlakový příklad by teď asi byl z Rakouska s Railjety - podobně by totiž Rakušáci nikdy nedostali tak výhodnou cenu kdyby jich vzali o 16 míň. Můžeme se dohadovat, že tohle či ono v téhle konkrétní zakázce je přece konkrétně tak či onak, ale základní pravidla pro veřejné soutěže mají být vždycky stejná a je moc dobře, že tenhle tendr se tak doposud tváří. Pokud budou díky tendru ušetřené peníze, pak ať se vypíše další zakázka - stejně tak to přece funguje i v jiných firmách (koneckonců, když budu ve firmě dělat nákup 10 aut, tak taky en tak z plezíru nekoupím později další dvě, celkem na 12, jen proto, že jsem nakonec platil za 10 aut jen cenu 8)

Navíc si myslím, že je daleko lepší si dopředu dělat strategii jednotlivých tratí či územních celků a podle toho řídit nákupy - je to rozhodně efektivnější, než nakupovat ve stylu "ono se to někde použije".
registrovaný uživatel Rodney 
10.02.2011 (10:29)  
Já to pochopil jako nějakou reakci na desira a žluté jaro na železnici ;-) tak tím se omlouvám, ale ta druhá část platí i tak .....
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
10.02.2011 (10:28)  
Rodney > Tím žlutým zázrakem byla spíš myšlena RegioNova :-)
registrovaný uživatel Rodney 
10.02.2011 (10:20)  
Juraj Kováč:
Pokud vím tak dávat klimatizaci do linkových vozidel je asi hodně nezdravý, protože jak moc dobře víte, rychlý změny teplot způsobují zdravotní potíže. Už jenom kvůli tomu bych tam klimu nedával.

Neonym:
Proč tu každej mluví stále o žlutých zázracích, za prvé ještě nemá ani vagóny, a za druhé: tak s něma tedy jezděte, když jsou tak skvělý ;-) tohle je přece tržní hospodářství, když se mi něco nelíbí tak tím nejezdím a nekibicuju tu. Jedině tak ČD dojde, že dělají něco špatně a jestli ne, tak jsou osouzeni ke krachu, resp. k oslabování na železnici.
10.02.2011 (9:56)  
Jen ať dodávají a pokud to nikdo nechce, tak k nám na Kojetín Valmez vezmeme klidně všechny.
registrovaný uživatel Sim 
10.02.2011 (8:52)  
Rabín > chapu, kam s tim mirite - ovsem v ramci rypani si dovolim poznamenat, ze co se zatekani tyka, horsi nez u soucasnych vozu z Gorlitze s polospoustecimi okny to snad ani byt nemuze. Jasne je to (ne)udrzbou, ale je to tak - prestoze mam rad vyhled z okna, za urcitych situaci jsem sakra rad, ze nemusim sedet hned u nej.
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
10.02.2011 (7:29)  
František: protože na elektrifikované trati možná jednou budou jednopodlažní elektrické jednotky jednoho nejmenovaného monopolního výrobce.
Jinak ohledně jednotek PESA doufám, že si budou příslušní činitelé ČD tvrdě hlídat kvalitu výroby a že se od Poláků nenechají opít rohlíkem... a že do jednotek pro ČD nebude tolik zatékat, jako jsem to před časem zažil u SA 134-006 cestou za deště z Trutnova do Jeleniej Góry :-)
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko