..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Polsko Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
09.02.2011 (20:06)  
Skvělé rozhodnutí! Gratuluji a smekám klobouk.

Jsem rád, že tendr nevyhrál vodovkami nakreslený obrázek soupravy, na jejíž vývoj posléze někdo získá státní grant a k dodání bude ... hmmm... no někdy po homologaci.
Registrierter Benutzer tarten 
09.02.2011 (19:44)  
doomlukas:
Ne. Půjdou jistě na další výběrová řízení, která se nebudou muset odkládat třeba kvůli tomu, že si Bárta usmyslil sebrat ČD dotace na EC/IC Praha - Brno, které jsou tak nerentabilní, že do nich ani soukromníci nejdou.
Registrierter Benutzer tarten 
09.02.2011 (19:40)  
Neonym:
Škoda je hlavně to, že někdo nezastavil aspoň tu poslední sérii Regionov.
Registrierter Benutzer tarten 
09.02.2011 (19:38)  
TTtrain: I kdyby se z těch ušetřených peněz dalo na několikaletý zlatý padák všem zaměstnancům Parsu, aby konečně s Regionovama nepřekáželi, tak ještě hromady prachů zbydou.
09.02.2011 (19:26)  
Doufám, že to není něco podobného, jako rekonstrukce jejich Dřevolína ...
Registrierter Benutzer Mr. T 
09.02.2011 (19:16)  
Tak teď by to chtělo uštřený peníz využít do počtu 40. Tak snad se bude nakupovat dál.
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
09.02.2011 (18:57)  
A soudruzi v Pars-krám-factory nebudou mít co žrát, zaměstnanost bude jaká Kefalín? No nižší, kua, nižší, myslete politicky...
Registrierter Benutzer Neonym  mail  
09.02.2011 (18:57)  
K nákupu těchto souprav nemám výhrad. Jen škoda, že jich tedy rovnou ČD nevzaly 40.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
09.02.2011 (18:47)  
tak tohle beru jako opravdu dobrou zpravu ve prospech CD... ... po dlouhe dobe. kez by to tak pokracovalo!
09.02.2011 (18:28)  
Jiří Hovorka: Ty půjdou na další regiošuky... A to bude ještě ten lepší případ.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko