Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.
Zdroj: České dráhy
No vidíte, opět zbytečný pesimismus.
http://www.zelpage.cz/zpravy/8073
Mr. T: Navíc tam není riziko zpoždění a jezdí to většinou na čas, tedy moje zkušenost, když jedu na Kralupy.
Jako že když se něco potento u jednoho úseku, tak kdyby to bylo rozdělené tak by měl zpoždění i ted druhý a takhle když to jede v celku tak ne? To asi nebyla dobrá úvaha. Navíc když tornádo odpočívalo a tím pádem i vyrovnávalo zpoždění hodinu v Děčíně a 20 minut v Roudnici a škatule, nebo do nedávna ještě žabák 13 minut v Ústí a něco kolem čtvrt hodiny na Masaričce, tak teda nevím kde je větší pravděpodobnost zpoždění.
Jinak s tím v současné době najedu nejvíc kilometrů na 171.
Nějaké podrobnosti by nebyly? Prosím :-)
Díky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.