..: Preventivní vlak již posedmé, tentokrát v Plzni a Radotíně :..

Preventivní vlak 2011, Praha-Radotín, foto: Vítek_VPraha/Plzeň — Zanedlouho na koleje vyjede tradiční Preventivní vlak, který veřejnosti a zejména žákům všech škol ukazuje následky nehod na přejezdech, srážky projíždějícím vlakem při nedovoleném přechodu přes koleje, smrt po zásahu elektrickým proudem, ale i jiná zranění způsobená vlastní vinou, neopatrností, pohodlností a v neposlední řadě také leností. Letos to bude již jeho sedmý ročník. Tato a další témata se budou v letošním preventivním vlaku řešit na plzeňském hlavním či pražském radotínském nádraží. Dle průzkumů tvoří nejvíce postiženou věkovou skupinu mladí lidé ve věku od třinácti do devatenácti let, pro něž je vlak po předchozí domluvě a rezervaci zejména určen. „Každý rok umírá nebo je zraněno při střetu automobilu s vlakem stále zbytečně mnoho lidí. I přes všechna technická opatření, informační kampaně i preventivní akce dopravní policie je toto číslo stále bohužel vysoké. Proto je pro nás potěšením opět spolupracovat s Českými dráhami formou Preventivního vlaku a intenzivně pracovat na snížení nepříznivých statistik,“ říká Ondřej Valenta z BESIP MDČR.

Souprava, jejíž dopravu zajistí dopravce ČD Cargo, bude sestavena z tradičního kinovozu, kde bude uvedeno krátké filmové pásmo z reálných mimořádných událostí a nehod na železnici způsobených uvedenými faktory, dále diskuzního (konferenčního) vozu, kde budou přítomni drážní vyšetřovatelé spolu s policisty, kteří se přímo účastnili zásahů a následného vyšetřování, následovat bude vagon pro nácvik základů první pomoci pod vedením záchranářů IZS. Soupravu bude uzavírat čtvrtý vůz, ve kterém je instalována výstavka jednoho z předních českých železničních sběratelů, kde se návštěvníci mohou seznámit s historií železniční dopravy na našem území i v blízkém zahraničí.

Nehoda u Valšova 2, foto: Tomáš Kubovec Srážka vlaku s kamionem v Kolíne, foto: Drážní inspekceNávštěvníci z řad studentů tak uvidí, jak dopadne tělo člověka po střetu s drážním vozidlem. Srovnána bude i zábrzdná vzdálenost vlaku a automobilu i následky vzájemné srážky na přejezdu. Již během minulých ročníků tento ve skrze edukační vlak navštívil přes dvě desítky měst a prošlo jím přes dvanáct tisíc školáků. Start Preventivního vlaku 2011 je na plzeňském hlavním nádraží plánován na 26. dubna, kde bude do druhého dne, odkud se pak vydá po tratích 170 a 171 do Prahy–Radotína. Zde jej pak můžete navštívit od 28. do 29. dubna.

Graf zraněných a usmrcených na všech drahách, foto: DIČRNerespektování jak zvukové, tak i světelné výstrahy na přejezdech, problémy s cestujícími přebíhající koleje těsně před jedoucím vlakem a v poslední době bohužel také častá jízda na spřáhlech příměstských jednotek, jsou i nadále na denním pořádku ve všech koutech ČR. Zaměstnanci ČD a SŽDC jsou však na takové lidi krátcí. Po upozornění na veřejné přístupové cesty z nástupišť a případném vykázání jsou kolikrát počastováni nevybíravými nadávkami, výhrůžkami a v lepším případě ignorací. Již několikrát jsme byli právě v Praze–Radotíně svědky, kdy chybělo několik vteřin a mladou matku s kočárkem by srazil stokilometrovou rychlostí projíždějící rychlík, nebýt duchapřítomnosti výpravčího. Bohužel tyto případy nejsou jen doménou železnice povrchové. Například neoprávněné vniknutí vandalů do tunelu či zkracování si cesty kolejemi v některých stanicích je téměř na týdenním pořádku i v pražském metru.

„Pokud se nám díky Preventivnímu vlaku podaří varovat mladé lidi před zbytečným hazardem a zachráníme tak třeba jen jeden lidský život, má tato akce smysl,“ říká Robert Drozda, odborný poradce pro prevenci a bezpečnost na železnici. Tato slova jsou naprosto na místě, nicméně je nasnadě položit si otázku, zda by nebylo z dlouhodobého hlediska vhodné, aby na vytipovaných nádražích byli i namátkově přítomni policisté, kteří by neukázněné cestující bez výjimky minimálně pokutovali a tím svým způsobem i odrazovali od hazardu jak se svým, tak s životy dalších lidí.

Zdroje: ČD, ŽelPage


Vítek_V | 24.4.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Praha


28.04.2011 (17:44)  
To tu soupravu po Plzni zase přeuspořádali?

Plzeň hl.n. (od šturcu nást. 2a): kinematovlak, konferenčák (041 najbrt, WC natočeno ke kinematovlaku, Drozda (vyšetřovatel) a policajtka naproti, za nimi služební místnost), zdravotnický, výstava, vůz pro posádku (asi lůžko - ten světle modrý)
Chodilo se skrz vozy, přestupovalo se akorát ze zdravotnickýho na výstavu...
registrovaný uživatel Sim 
26.04.2011 (16:25)  
november > k tomu Karlstejnu konkretne ... nastupoval jsem tu nedavno do vlaku (kvuli MU na prejezdu v Srbsku) a teprve po prichodu na peron koukam, ze je tam i podchod. Nevsiml jsem si zadne cedulky o zakazu vstupu do kolejiste, ani informator o pristupu na nastupiste podchodem nic nerikal.

Tim nechci rict, ze si za to ve vsech pripadech muze "draha" sama... ale zrovna tady bych z toho lidi nevinil. Podchod zastrceny na konci peronu tak, ze pri prichodu k nadrazi si ho clovek ani nevsimne mi spis naznacuje, ze tu mel premyslet nekdo uz pri jeho vystavbe.

Naopak pochvalit musim toho, kdo zaridil, aby se zachoval podchod pod nadrazim v Rokycanech s vyustenim na obou stranach kolejiste. Byt to diky neustalemu odkladani dokonceni stavby neni rozhodne idealni pristup, porad je to lepsi nez treba v Plzni na hlavnim, kde se pres koleje chodi oficialne - mimo jine proto, ze propojeni podchodu na nadrazi a pod krizovatkou je stale v nedohlednu, zrovna tak jako nikdo neresil potencialni pristup z mostu nad nadrazim.
registrovaný uživatel PES38 
26.04.2011 (0:10)  
Nápad dobrý, ale chytří lidí vědí, jak se mají chovat a blbům je to jedno a stejně se nepoučí.

Samozřejmě tomu, že to někoho odradí od přecházení kolejí, nevěřím ani za mák.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
25.04.2011 (11:57)  
Myslím, že by to měli vidět i dospělí, protože hlavně ti dávají špatný příklad dětem. Co si myslet o mamince, která mi minulý týden přebíhala i se dvěma dětmi před mašinou ve chvíli, kdy jsem se rozjížděl ze stanice. Když dítě vidí takový příklad, tak se bude chovat naprosto stejně.
25.04.2011 (10:43)  
Takových kampaní by mělo být mnohem více. Nebo udělat kampaň jako byla ta "nemyslíš zaplatíš" a dávat ji pořád dokola v hlavním vysílacím čase...
Bohužel spoustu lidí vjede na přejezd když už blikají světla, takovejm prostě brát řidičák a už by ho do smrti neviděli...
registrovaný uživatel prazak 
25.04.2011 (10:23)  
No nápad je to dobrý, v Radotíně s tím je skutečně velký problém, ale otázkou je, zda to pomůže...
25.04.2011 (0:01)  
Osobně bych doporučoval také zastavení v Blansku. Jednou jsem si to spočítal u osob odcházejících z haly k rychlíku do Brna - 32 přes koleje, 4 podchodem
24.04.2011 (20:39)  
No tak právě zrovna přecházení koleji je koloritem celé 171 a pochybuji, že by se to nějak měnilo.
U nás v Karlštejně bychom o tom mohli psát romány. Poměr je zvláště o víkendech asi tak 20% podchod, 80% přes koleje.
A v Zadní Třebáni se díky cykloboomu a lávce u nádraží dokoce přes koleje běžně jezdí na kolech.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko