..: Kaplice: Co se dá dělat, návaznosti autobusů na vlaky budou :..

EC 101 Jože Plečnik, Rybník, foto: Railman Kaplice — … i tak by se dal shrnout postoj referentů organizátora dopravy v Jihočeském kraji, společnosti JIKORD, k zajistění návazností mezi vlaky a autobusy v železniční stanici Kaplice, která se nachází cca 3,5 kilometru od stejnojmenného jihočeského města na železniční trati České Budějovice – Horní Dvořiště – Linec. Jak informoval Českokrumlovský deník, v současnosti lidem, kteří přijedou ve směru Českých Budějovic vlakem, autobusy ujíždějí doslova před nosem. Vzhledem k tomu, že autobusy linky Český Krumlov – Kaplice nazajíždějí až k nádražní budově, ale stojí jen na cca 300 metrů vzdálené zastávce, čtyři minuty na přestup mezi vlakem R 201 Anton Bruckner přijíždějícím v 10.39 a návazným autobusem s odjezdem v 10.43 bohužel nestačí. Tím, že autobus nezajíždí k nádraží není zajištěno ani spojení z Českého Krumlova do Lince, byť by jeho zajištění prakticky nic nestálo.

Podobné nepřípoje panují i vlaků přijíždějících do Kaplice ve 14.45, kdy jsou na přestup taktéž čtyři minuty, a v 16.51, kdy „návazný“ autobus odjíždí ve shodný čas. O víkendu pak na Sp 1933 Donau Moldau s příjezdem do Kaplice v 12.37 „navazuje“ autobus s odjezdem v 12.31.

Českokrumlovský deník dále uvádí, že na nedobrou koordinaci krajem objednávaných spojů upozornil JIKORD jeden z cestujících z Kaplice. Za JIKORD se k tématu vyjádřoval Jiří Doubek, odborný referent, který uvedl, že s autobusovými dopravci již předjednali posuny autobusových spojů tak, aby tyto mohly proběhnout od 6. března tohoto roku. Českokrumlovský deník ale zároveň uvádí, že dle Doubka „zkvalitnění návaznosti autobusů na vlaky se konkrétně v Kaplici Nádraží pravděpodobně dožadují hlavně držitelé zaměstnaneckých průkazů Českých drah, kteří pro dopravu z Českých Budějovic do Kaplice využívají právě vlak s přestupem na autobus“. Mnoho lidí totiž mezi oběma městy cestuje autobusy, které podle Jiřího Doubka představují levnější, přímé a kvalitní dopravní spojení.

V podstatě není čemu se divit, když krajem objednávné osobní vlaky jsou vzhledem k množství zastávek velmi pomalé a návaznosti autobusů mizerné. Na druhou stranu autobusy České Budějovice – Kaplice, které jsou provozovány na komerční riziko dopravce, na rozdíl od vlaků většinou nemají v Českých Budějovicích přípoje do dalších směrů.

Zkusme teď trochu počtů: Jízdní doba spoje R Anton Bruckner z Českých Budějovic na kaplické nádraží je 27 minut, čas na přestup v případě zajíždění autobusů k nádraží je s velkou rezervou cca 3-4 minuty a čas jízdy autobusu do Kaplice činí maximálně 12 minut, to je celkem 43 minut. Naproti tomu Jiřím Doubkem, referentem JIKORD, zmíněné autobusy jedou z Českých Budějovic do Kaplice téměř 60 minut. Tedy jejich jízdní doba je o více než třetinu delší proti variantě s přestupem z vlaku na autobus. Ušetření 15 minut na jedné cestě může být i přes přestup pro nemalou část cestujících velmi zajímavé, má to ovšem jednu podmínku: potřebu celodenní systémové nabídky rychlých vlakových spojů s přestupy na autobus.

Jihočeský kraj a potažmo i JIKORD si na jednu stranu stěžuje na nedostatek prostředků na veřejnou dopravu (viz například web JIKORD, strana O společnosti), ale na druhou stranu nejsou schopni řešit souběh spojů tak, aby osobní vlaky na trati z Českých Budějovic do Kaplice byly výrazně urychleny díky nezastavování v zastávkách s minimálním obratem cestujících (nota bene v situaci, kdy tyto zastávky jsou poměrně dobře obsluhovány autobusy: zmiňme například Kamenný Újezd u Českých Budějovic zastávku, Holkov, Chlumec, ale vzhledem k řádově lepší obsluze budějovickou MHD i Včelnou), a není schopen či ochoten zavést systémové přípoje autobusů a vlaků v žst. Kaplice.

Snad JIKORD vyhoví požadavkům cestujících a od březnové změny nebudou cestujícím autobusy ujíždět před nosem. Zda ale dojde k systematizaci nabídky a zavedení pravidelných přípojů autobusů na vlaky v Kaplici nebo zda v budoucnu dojde ke zrušení zastavování u ministerstvem objednávaných vlaků v Kaplici a za daných podmínek i ke zrušení zastavování ve Velešíně městysi u ministerstvem objednávaného páru Sp 1932/1935, to je v tuto chvíli ve hvězdách, resp. rukou JIKORDu.

Zdroje: Českokrumlovský deník, jízdní řády tratě 196 a autobusových linek 330001 a 330101


Michal Bláha Poslat mail autorovi | 11.1.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
12.01.2011 (17:15)  
Ještě zde nezazněla jedna (bohužel ne úplně nepostatná) informace:
Na vlacích se sice střídají celkem pohodlné soupravy, ale ve čtyři odpoledne jede 810 s bafíkem (snad aspoň v létě to bude opět klasika, neb 810 se dvěma moc nestíhá...).
A spěšňák ve dvě, kdyby ho už někdo stíhal, pro změnu skoro nikde nestaví, aby pak stál 20 minut v Summerau.

Takže je bohužel částečně k ničemu, že jindy (=mimo čas, kdy jezdí většina) spojení existuje v poměrně dobrých parametrech. Podle toho to také dopadá - železnice i zde přišla o velkou část pravidelných cestujících.
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.01.2011 (16:52)  
@ honzatvs:
napsal jsem tu reakci, poslal a pak si uvedomil, ze prijde argument "metro je a bylo nizkopodlazni" - takze v podstate jsem si nabehl sam -:)

nic mene vis, jak to myslim a to je to podstatne. proste doba jde dal. system zustal viset. tohle proste nemuze koexistovat donekonecna, i kdyz by se to spouste sotousu libilo...
12.01.2011 (14:50)  
To byla nadsázka :-)
Ok, je fakt, že o tom, jak to přesně funguje a jaký je právní rámec moc nevím. Jen nemám nic proti principu... Třeba bude někdy čas, tak si někdy znova podrobně přečtu tu diskuzi pod Tvými články.
(Jinak (sorry za OT) mi přijde vtipné, že ta nízkopodlažní vozidla na železnici u nás právě i jezdila (žabotlamy) ale pak se od nich upustilo...protože socialismem zocelený cestující už je asi nepotřeboval :-) )
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.01.2011 (14:15)  
ne tak zhurta, honzo -:)

neni to tak, ze bych ZVS nenavidel. ja ji jen nenavidim v teto domrsene a naprosto zastarale koncepci.

pokusim se o priklad v principielni rovine:

proc se vyrabeji jednotky s nizkopodlaznim prahem? vzdyt pred 40ti lety nejezdily (nebo jich bylo minimum), a taky jsme nebreceli. tak proc je chceme ted?? nebo IIS ve vagonech? brecel jsi po nich v roce 1982? ne. tak proc musi byt ve vagonech dneska??

proste doba je nekde jinde, nez byla pred temi 40ti lety. je jina. klade jine pozadavky nejen na dopravu, nejen na zakazniky, ale i na system jako takovy.

muj nazor je ten, ze ZVS muze prezit pouze za predpokladu, ze se "prekope" tak, aby reflektovala zcela odlisne podminky, ktere dnes panuji ve srovni s lety davno minulymi. tot vse.

i kdyz to neni zas tak malo, pravda...
12.01.2011 (14:15)  
Michal Bláha:

Celkově tam moc potenciálu pro Os nevidím, úsek Velešín - H.Dvořiště je zabitý. Velmi naivně představou hurvínka o válce, možná bych zvážil variantu, kdy:
1. trasování lehce zrychlených busů z Rybníka přes Kaplici do ČB; pro Bojanov s Omlenicemi k nim udělal za ušetřené peníze návazné spojení do Kaplice.

2. Budějovice už řešit komplexněji a zkusit pouvažovat nad městskou linkou z Kamenného Újezda někam do severních periferií (Nemanice, Hluboká, Zliv???) + zřídit pro ni 1 zastávku někde kolem Rožnova a Roudného, je tam v posledních letech poměrně silný rozvoj výstavby a lidi by si to určitě našlo neb na Jižní je to daleko.

Nápad pro takové rychlé vlaky mezi Linz a ČB je fajn, ale Rakušáci prostě nemají potřebu tu dopravu nějak dále rozvíjet. Jednak to pro ně bude pro další desetiletí forma protekce pracovního trhu před Gastarbeitry z Jižních Čech. Pak taky budou tyhle vlaky možná mít vysokou prioritu u nás, ale ne u nich - dlouhodobě Rakušáci avizují, že pro ně má přednost dovézt při sebemenších komplikacích radši maximálně načas místní osobáky s lidmi do zaměstnání. Dálkové vlaky nechají raději stát v Kefermarktu 40 minut, aby zvládli odlifrovat to ostatní (jiná věc je, že stejně by se v zájmu celé naší ekonomiky měly chovat i ČD u nás).

Dále,popravdě řečeno byl jsem docela v šoku, jak málo lidí, se kterými jsem tam kdy mluvil, se byli v Čechách aspoň někdy podívat nebo o tom aspoň v dohledné době uvažovali, lákalo je to (přitom je to z Linze slabých 30-40 minut autem). Hornorakušáci jsou doma prostě spokojení a nic jim tam nechybí, trošku se to hýbe, ale o moc víc jich k nám už jezdit nebude. Za výletem se radši vypraví hodně daleko, ať už to stojí za to, za prací k nám nepojedou. I současné vlaky obsazovali převážně nerakouští turisté (Asie, Američani, Italové apod.) Ale určitě by to bylo dobré v lepším napojení jak na Salzburg, tak na Itálii, Švýcarsko a Chorvatsko Slovinsko, ale i na perspektivní tah západ - východ.

Shrnuto: Líbilo by se mi to, ale jezdilo by to podle mě prázdné.
12.01.2011 (14:04)  
Četl jsem, a právě že v tom jasno pořád nemám, kromě toho, že je mi jasné, že ZVS nenávidíš.. :-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.01.2011 (13:56)  
@ honzatvs:
nemohl. nebo spis lepe receno: nechci. uz se to tu probiralo x krat, nejvice se o tom diskutovalo u mych clanku o systemu rizeni os. zel. dopravy v GB. takze skocte si do diskuse pod treti casti uvedeneho a budete mit o mych nazorech na ZVS jasno.
12.01.2011 (13:17)  
vinikem je stavajici podoba ZVS, ktera vlastne nedava jinou moznost, nez v mnoha pripadech zdvojovat sluzby tam, kde by stacila sluzba jedna v navaznosti na sluzbu druhou.

Mohl bys to prosimtě trochu rozvést?
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.01.2011 (12:04)  
@ Usata:
Ono je to všechno poněkud složitější a kdo s celou organizací dopravy u nás nemá trochu zkušenosti, nejednal s MD, ČD, kraji atd., vůbec netuší, co se a proč děje.

pokud to neni tajne - jake s tim mate zkusenosti Vy konkretne?

Pokud to vezmeme z hlediska logiky a třeba i podle zkušeností z těch zemí, kde se dnes můžeme o dopravní oblsuze území učit, pak platí, že železnice prkaticky vždy dělá páteř, zajiš´tuej mezi sebou přípoje, vytváří hustou síť a značný počet spojů.

tato logika je bohuzel pouze velmi zjednodusene videni toho, jak by osobni zeleznicni doprava vypadat mohla. nic mene, ve hre je i spousta jinych faktoru, mj. i to, ze osobni doprava silnicni je pomerne slusne liberalizovana. predstava, ze KU naridi nejakemu soukromnikovi pripoj od nadrazi do centra mesta a nasledne dal, je ponekud usmevna - byt by se spouste priznivcu zeleznice libila.

To vše proto, že nabízí podstatně lepší komfort a služby než autobus (nakonec i u nás tam, kde se železnice nahtazuje autobusy, ty zejí prázdnotou a jsou obsazovány jen ve špičkách a lidi přecházejí naauta. Bohužel, aniž to odpovědným vadí.

lepsi komfort? tedy nejsem si uplne jisty, jak to myslite, ale pokud zohlednim nakupy dopravni techniky u provozovatelu osobni silnicni dopravy a osobni zeleznicni dopravy, pak provozovatele autobusove dopravy v modernizaci jasne vedou, a komfortnich vozidel se v tomto trznim segmentu zacina pohybovat naprosta vetsina. samozrejme ze tento stav neni explicitne vinou provozovatele CD, ale urcity podil viny na tom pochopitelne nese. ovsem toto Vase srovnani je - z meho pohledu - nesmysl. Autobusove spoje maji vzrustajici tendenci obsazenosti, individualni doprava narusta, zeleznicni doprava stoji vice-mene na miste. a k tomu je pochopitelne nutno pricist i demograficke podminky: do Zabovresk urcite nepojede ani plny autobus, ani plny vagon - nic mene auta tam jiste potkame.

Představa, že přijedu třeba z veselí do Budějovica půjdu hledat místní autobus, abych dojel třeba do Kaplice a navíc znovu platitl, patří do sci fi a neudělám to já, ani jiní cestující. pokud někdo takto orga nizuje dlopravu, výsledkem je úbytek cestujících.

a proc bych to nemel udelat (ten prestup)?? pokud mi BUS dopravce nabizi lepsi cas, prijatelny komfort a vyhodu lepsiho pokryti zastavek v ramci obce (mesta), byl bych sam proti sobe. dvoji cena? vse ma svoji cenu, i cas, ktery kuprikladu stravim cestou z zeleznicni stanice do mista, kam se potrebuji dostat. tady uz se zacinate zamotavat do detailu lidskeho chovani, ktere je nevyzpytatelne...

Autobusu patří místní oblsuha po všech zapadákovech s více zastávkami v obcích, což ale samozřejmě prodlužuje jízdní doby, ale juen tak jde zajistit obsluhu všem a všude. takový autobus pak dojede na vhodné uzlové místi a stylem hrana - hrana vytvoří přípoj k páteřnímu vlaku. Os vlaky nelze vynechávat právě již z uvedeného důvodu, ale musí být rozumně prostřídány s Sp nebo R. Za takovýchto podmínek se vytvoří dostatčná a kvalitní nabídka, která navíc zajistí kšeft a cestující jak autobusům, tak vlakům. Proto také v těch dálných zemích mají podstatně více přepravených.

dve poznamky: za prve jste velmi umne shrnula vse, co tu jiz bylo receno ostatnimi diskutujicimi - coz nijak nesnizuje hodnotu informaci, jez jsou nam takto ucelene nabidnuty na "jednom miste". ovsem autorstvi receneho bych radeji ponechal kolegum -:)

a za druhe. sice netusim, o kterych vzdalenych zemich konkretne hovorite, nic mene o vzrustajicich poctech cestujici verejnosti v zeleznicni osobni doprave bychom mohli vest velmi vasnivou diskusi a to hodne dlouho: neznam presna cisla z konkretnich dopravnich trhu onech zemi, ale globalne plati, ze zeleznicni osobni doprava pulsuje v sinusoide, zatimco individualni doprava posiluje... ale opet zduraznuji: podporte Vasi domnenku cisly, a muzeme se bavit dal.

U nás však raději se žvaní o jakési pseudokonkurenci

tak to je bohuzel pravda.

a tak autobusy zásadnšě jezdí místo vlaku, podél vlaku, těsně v době před jízdou vlaku, nazajíždějí k vlaku apod. Výsledkem jsou vyhozené peníze i dotace počet cestujících v obou systémech je minimální, protože nevyhovuje.

i v tomto bode mate smutnou pravdu - byt tu byla jiz stokrat recena kolegy pred Vami...

To jen teorie na úvod.

aha. tak to jsem zvedav, co bude nasledovat.

tento systém zde měl (tedy v ČR) také fungovat, ale z jakýchsi záhadných důvodů nelze zavést do praxe, takže autobusy si jezdí podle svého a vlaky taky.

tak to je velmi zajimava teorie: pokud moje pamet saha az k roku 1989 a kousek dal, neexistovala nikdy zadna koncepce, ktera by se - byt jen snazila - Vami popisovany system uvest do praxe. a vinikem neni neschopnost tuto koncepci navrhnout a vyresit. vinikem je stavajici podoba ZVS, ktera vlastne nedava jinou moznost, nez v mnoha pripadech zdvojovat sluzby tam, kde by stacila sluzba jedna v navaznosti na sluzbu druhou. ale toto je hodne slozite tema, na podrobnou debatu tu asi misto nenajdeme.

Zajímavé ale je, že tu máme řadu lidí, kteří jsou placeni za to, aby zde byla kvalit ní doprav ní obslužnost (MD, kraje, obce, státní správa, samospráva, SŽDC, dlopravci a další a navíc z našich peněz - výsledek jsou vyhozené peníze a lži a osobní zájmy).

to je takovy obecny vykrik do tmy: v zasade mate pravdu. obecnych poucek, rad, napadu, navrhu a podobne, najdete napric ceskym uzemim tuny. spolehlive pak v hospodach, kde je nejvetsi koncentrace odborniku "na vsechno": fotbalovou reprezentaci, hokejovou reprezentaci, dopravu, ekonomiku, cenotvorbu - proste vsichni tomu perfektne rozumime, a umime to perfektne zkritizovat. blbe je to, ze se v te hromade odborniku dodnes nenasel jeden jedniny, ktery by s necim dokazal pohnout. takze asi tak...

Nebudu dále rozebírat, ale minimálně u krajů JČ, KV, ÚK, HK,PK a další je to vše paskvil.

minimalne Ustecky kraj ma integrovany dopravni system na pomerne slusne urovni. tim nechci rici, ze by nemohlo byt lepe - to by mohlo byt. ale za soucasne legislativy z toho kraj vymlatil docela dost... k ostatnim krajum necht se vyjadri mistni...

Pokud se zeptáte třeba na kraji< proč příslušný autobus nezajede k nádraží a nevyt voří přípoj (on tam totiž v tu dobu okolo třeba jede, takže žádné náklady navíc nejsou), v nejlepším případě se dočkáte mlčení nebo vyhýbavé odpovědi. Odpovíte nějakým argumentem a v nejlepším případě opět jen nějaká výmluva. Pak se zeptáte konkretně, kdy to zajistí, když jsou koordinátory a dopravce platí, je vám řečeno, že to nezajistí. na dotaz proč, se s vámi raději rychle a bez odpovědi rozloučí. To už není náhoda.

zacinam Vas podezrivat, ze jste se statni spravou a samospravou prisla do kontaktu prave pouze z te "druhe strany" urednicke prepazky (tedy nikoliv jako urednik). jinak by Vam bylo prehledne jasne, ze stavajici legislativa je neuveritelne zamotana, a i takova banalita, jako je vytvoreni pripoje autobus - vlak, muze byt pro konkretniho urednika slusny horor. jiste, muzeme na to reagovat slovy "ale to neni muj problem, ja tam ten pripoj chci...". ale tak otazka nezni. otazka zni, zda vubec tusite, jak statni sprava funguje, a na jakych principech je postavena.

Asi ale jen náhodou je, že o dopravě rozhodují často lidé z oboru autodopravy či provozu autobusů,

pravda. takovy reditel atomove elektrarny Jaslovske Bohunice by to osefoval mnohem lepe. (?????)

jen asi náhodou mají města, krajeˇ(či konkretní osoby vazby nebo i akcie na autobusové či automobilové společnosti, asi jen náhodou se mluví o tom, že některé autobusové společnosti (ale i v nákladní autodoprvě) je zájem o likvidaci konkurence v podobě kolejové dopravy

sice nejsem takovy odbornik na dopravu jako Vy, nic mene z vlastni praxe Vam mohu potvrdit, ze i nase firma se snazi konkurenci radne zatopit (pokud to jde). ovsem Vase uvaha o tom, jak se dopravci snazi zlikvidovat zeleznicni dopravu v CR, uz ve me zacina vyvolavat usmev vetsi, nez jen bezny.

a je velký strach z toho ,že budou konečně zavedeny platby za doprav ní cestu (případně za externality) u autobusů i u kamionů a silniční dopravy obecně.

Madam, Vy s nami laskujete -:) krom toho, ze jste mne ted silne vydesila: ony maji byt krom myta zavedeny jeste poplatky za DOPRAVNI CESTU V SILNICNI DOPRAVE? tak to potes koste.

Čili třeba jen vyhnáním všech z kolejí, rychlým zrušením tratí, se lze zachránit a pak už bude přeci jedno, jakou cenu budou autodopravci mít. To jen tak pro zajímavost a kdo nechce, nemusí to brát vážně, ale stačí když se bude dí vazt kolem sebe a třeba občas klást někde nepříjemné dotazy či požadavky.

agent Mullder taky tvrdil, ze jsou vsude kolem nas a agentka Scully mu neverila. v tomto pripade se pripodobnim k agentce "skalyove" a neverim. -:)

Závěr: Současný systém veřejné dopravy je špatný a drahý, vel mi zdeformovaný a závislý na soukromých zájmech a kšeftech. proto také všechny řeči a psudočísla o nějaké nerentabilitě levnost i či drahotě jsou nesmyslem.

toto Vase tvrzeni bych nechal vytesat vedle futer CVUT.

Čili pokud by kraje chtěli ušetřit, pak v prvé řadě se musí zamyslet, jak dostat na koleje co nejvíc cestujících a nákladů ( a v prvé řadě SŽDC namísto hledání důvodů k likvidaci tartí), tím zvýšit tržby.

ja bych spise navrhoval, aby se k tomu premysleni o tomtez v prvni rade pridali dopravci (v pripade zeleznicni osobni dopravy jeden konkretni dopravce). vysledek by se mohl dostavit necekane rychle. od statu bych nic rychleho a nadejneho pro jistotu necekal.

No a zkordinovat busy s vlakem, aby bus dělal přípoje a jezdil tam, kam vlak nemůže.

na kterem ministerstvu jste rikala,ze to pracujete??

A jen připomínku, řada z vás tu neustále uvádí jakési trasy vždy třeba z jednoho velkého města do druhého, ale zapomínají že zdroje cest a cíle jsou velmi různé, jak mezi městy a obcemi navzájem, takže proto mmusí být ta plošná obsluha území. A ta bude efektivní jen tehdy, pokud všechny naláká, bude jednotný tarif, jednoduché přestupy a bude to zajišťovat nejen místní, ale i celostátní dopravu.

Madam, o tomto problemu se tu diskutuje priblizne rok a pul, ne-li vic. ale snad k Vam budou kolegove vice shovivavi - na rozdil ode mne.

To jen velmi stručně - jen namátkou ty přípoje by třeba měly být u nádraží bezprostředně, nejen v Kpalici, ale třeba i v netolicích, Týně, krumlově, Bechyni atd. Aby prostě cestující nemusel přemýšlet, vystoupil a tam už něco čekalo, co hjo zaveze dál a zejména bez dalšího placení. On prostě musí mít jistotu, po celý den a nemít problémy a mít pohodlí, prostor, záchod, vodu, čistotu......JInak prostě skončí v autě a my budeme vyhazovat ročně desítky miliard, o kterých se raději moc nemluví a mluví se raději o 18 či 30 mld. za celý systém VHD v zemi.

no. takze: o strucnosti mam nanestesti ponekud jinou predstavu. stejne tak se Vase stylisticka a pravopisna spravnost se rozchazi s moji trpelovosti (dosazovat si na konkretni mista spravna pismenka). ano, premysleni je u mnoha jedincu velmi bolestiva zalezitost, nic mene, jsem si jist, ze vetsine zdejsich diskuteru premysleni nevadi. a zachody, voda? sice neznam detailne situaci v CR, ale troufnu si rici, ze dnes uz je i toto standardem.

muj zaver: to zas byla fuska...
12.01.2011 (11:54)  
reakce pro Michal Bláha:
1. Tak znovu a pomalu. Já tady nezačal operovat s "celodenním rychlým spojením Kaplice a ČB". Byl jste to Vy v původním článku. Konkrétně odstavec "Zkusme teď trochu počtů:..."

Kaplice je díra světa a vymýšlet jí vlakový supersystém s přestupem na bus je prostě blbost na n-tou, obzvlášť, když ji daleko lépe obslouží autobus sám o sobě (ano, třeba i zrychlený bus). Nikde Vám, konkrétně Vám, nepodsouvám to, že to někomu nutíte (ale v diskusi od jiných to už tady taky zaznělo-proto to odhazuju do dalšího odstavce), prostě konstatuju, že to je ekonomická pitomost. tečka.

2. Víc k naší rozpravě asi nemám co dodat. Jen to, že stejně tak od začátku mám názor, že jsou tam zbytné i jakkoliv více frekventované osobáky, protože to je přesně trať, kde nemají velké ekonomické ani provozní opodstatnění. Takže ani Vy mně prosím nic takového nepodsouvejte. Sám bych radši viděl rekonstruovanou trať 196 (a mnohem velkoryseji, než jak dopadla, protože efekt jsem nezaznamenal valný) a na ni protažené rychlíky z Prahy v dvou nebo tříhodinovém taktu, zastavující u nás maximálně v Rybníku. Ale po ročním ježdění do Linze na školu a se solidní znalostí mentality Hornorakušanů takové kvalitní spoje považuju za utopii, která se nemůže vyplatit nikdy.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko