..: ČD ICE - Nový trend v dálkové dopravě ČD :..

Logo ICE Praha — České dráhy, kromě oznámení o pořízení celkem 71 třívozových elektrických jednotek, dnes informovaly, kterým směrem se hodlají ubírat v dálkové dopravě, zejména v souvislosti s nástupem konkurenčních dopravců na trase Praha - Ostravsko. Doposud se spekulovalo (a často to zaznívalo i z úst představitelů Českých drah) o pořízení až šestnácti netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, které si již dříve pořídily rakouské dráhy a provozují je se svými lokomotivami Siemens Taurus pod obchodním názvem railjet. České dráhy ale nakonec tuto možnost zavrhly a přišly se zcela novým konceptem, se kterým bychom se měli setkat na kolejích již od letošního Silvestra.

ČD ICE - nová značka symbolu komfortu a kvality

Máme za sebou roky úvah o několika možných konceptech: od rozšíření vozového parku o další jednotky s aktivním naklápěním skříně, přes možnost pořízení ojetých vagonů ze zahraničí, až po nákup zcela nových netrakčních jednotek. Definitivní rozhodnutí ale padlo na čtvrtou možnost, jejíž definitivní podobu už známe. Nově se budeme v dálkové dopravě setkávat s ucelenými patrovými jednotkami. Ty budou odvozeny od známých příměstských cityelefantů z vítkovické vagonky. Ostatně České dráhy přistoupily k přímému nákupu bez výběrového řízení ze dvou důvodů - tím je právě jednak spokojenost s provozem dosavadních jednotek řady 471 CityElefant a zadruhé podpora domácího průmyslu. K tomu tiskový mluvčí českých drah Slávek Kolík dodává: "Nákup bez výběrového řízení byl možný i proto, že tyto vozidla budou zajišťovat provoz na našich zcela komerčních spojích, bez jakékoliv finanční účasti státu či krajů. Z tohoto důvodu jsme nebyli povinni vypisovat žádné výběrové řízení a mohli rovnou přistoupit na nejlepší možnou nabídku." V první fázi se počítá s nákupem 10 šestivozových souprav nové řady 675, která nově ponese obchodní označení InterCityElefant - zkráceně ICE

Komfort zcela nevídaný

Renovované jednotky ICE, foto: Duhy

Vozidla budou vycházet ze známých jednotek řady 471. Oproti nim ale doznají řadu změn: Kromě vícesystémového provedení to bude zejména interiér uzpůsobený pro dálkovou dopravu. Soupravy budou průchozí i v horním patře, kde budou sedačky výhradně v uspořádání 2+1. Celé horní patro má být navíc koncipováno jako tichá část a spodní naopak bude určena všem ostatním. Soupravy nebudou postrádat nic ze současných standardů, od zásuvek 230 V počínaje, až po LCD monitory v sedačkách konče. Součástí vozu bude také barový oddíl s kuchyňkou pro přípravu jídel. Rodiče s dětmi budou mít navíc k dispozici oddělený oddíl s možností promítání pohádek tak, jak známe z některých zahraničních vozidel.

První ze sériových souprav by se měla na kolejích objevit již v průběhu letošního roku, kdy podstoupí sérii zkoušek na zkušebním okruhu u Cerhenic. Do provozu by pak měla být zařazena na letošního Silvestra a do 30. února 2012 by jich mělo být v provozu již 5 kusů. Cestující se s nimi setkají nejdříve na trase z Prahy do Ostravy a České dráhy plánují, že s jejich přibývajícími počty budou nasazovány i na další, zejména vnitrostátní, ramena. Uvidíme tedy, jak se ČD poperou s nastupující konkurencí.

Zdroj: JPP


JiříK. | 1.4.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


registrovaný uživatel Honza  mail  
02.04.2011 (0:42)  
S City elefanty na věčné časy a nikdy jinak!
registrovaný uživatel gribik  mail  
01.04.2011 (22:25)  
a já na to skočil... :) , hezkej Apríl... povedlo se :)))))
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
01.04.2011 (20:56)  
Addams: Informace o tom, že slovní ochrannou známku ICE má v Česku registrována společnost DEUTSCHE BAHN AG, samozřejmě máme.
http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.ozs.det?pozk=207063&plan=cs
Když se ale detailně podíváte na představené logo, zjistíte, že není kompletní (v pravé části). Respektujeme přání českého dopravce a do doby registrace ochranné známky (jak slovní, tak grafické) u Úřadu průmyslového vlastnictví logo nezveřejníme v plné podobě. Děkujeme vám za pochopení.
registrovaný uživatel Addams 
01.04.2011 (19:56)  
InterCityElefant - moze byt
ICE - urcite nemoze byt - je to chranena znacka fy DB AG. Je sice mozne, ze by to snad slo na tratiach krajin, kde sucasne ICE DB nejazdia, ale raz urcite sa objavia ICE DB na SZDC, PKP, MAV, atd., a potom by bol z toho riadny problem ...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.04.2011 (17:49)  
Busman : Pan kolega má zřejmně na mysli systém Flexx Tronic WAKO a Flex Tronic ARS od Bombardieru na jednotkach Twindexx Swiss Express
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
01.04.2011 (16:37)  
Naklopení bude řešeno přesunem cestujících z jedné strany na stranu druhou stejně jako ve Slunce, seno, jahody. Alespoň tohle vydala agentura Jeden fíra povídal.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
01.04.2011 (16:07)  
Busman: Já slyšel, že se má v této jednotce použít koncept naklápění z býv. Sovětského svazu, který spočívá v mírném naklopení skříně se senzory v sedadlech, které naklápí i obsazená sedadla > Tím je docíleno naklopení vozidla (mírné - vozidlo nepřesahuje průjezdní průřez) a zároveň jsou nepříjemné síly vykompentovány společným naklopením sedadel.
registrovaný uživatel Busman 
01.04.2011 (15:58)  
Doufám, že to bude naklápět, Švýcaři už klopení patráků vyvíjí. Ale žádnou technologii bych od nich nekupoval, pak by to nebylo český, my to vymyslíme líp, i kdyby to mělo trvat o dekádu dýl.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko