..: Legios General - schválený v ČR, výroba začne na jaře :..

LOSTR Maxima 30CC, foto: Dominik Jaroš Louny — Již na jaře tohoto roku začne v Lounech výroba nové nákladní diesel–hydraulické lokomotivy. O výrobu se postará tamní společnost Legios (s původním názvem LOSTR Louny), která pod názvem General bude vyrábět v licenci společnosti Voith jejich lokomotivu Maxima 30CC. V rámci licence je pak bude nabízet různým dopravcům středoevropského regionu. Společnost Legios bude kromě motorů a hydraulické převodovky zajišťovat všechny díly a zbytek montáže. Již v prvním čtvrtletí letošního roku by měl první stroj procházet zkouškami. První vyrobené lokomotivy nebudou dodávány dopravcům přímo, ale budou v rámci zkušebního provozu jednotlivým zájemcům pronajímány.

V červnu roku 2010 jsme mohli Legios General vidět na ostravském veletrhu Czech Raildays a později také na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích. V nedávné době jezdila pod hlavičkou společnosti Railtransport (RTT) a tahala převážně vyrovnávací kontejnerové vlaky z Prahy do bavorských přístavů. Byla nasazena hlavně z důvodu porovnání s ostatními lokomotivami, které RTT na tyto výkony využívá — Siemens ER20 Hercules a dvojici MaK V100. V rámci zkušebního provozu vozila i běžný kontejnerový NEx do Emmerichu, ale došlo k havárii motoru a tak byl stroj vrácen výrobci a další srovnávací jízdy zrušeny.

Podle vyjádření společnost Railtransport pro ně nemá v současné době nájem nebo koupě lokomotivy Legios General opodstatnění, neboť spotřeba paliva je vyšší, než u provozovaných strojů ER20 a V100 a pořizovací cena je také větší. Nasazení lokomotivy by bylo možné pouze tam, kde by již porovnávané lokomotivy své výkony nezvládly a takový výkon u zmiňované společnosti zatím není.

Legios General - dopravce AWT, foto: K-reportLegios General - Praha, foto: K-reportLegios General - Praha, foto: K-reportVlak společnosti Railtransport, Česká Kubice, 16.11.2010, foto: Pavel MikuleckýVlak společnosti Railtransport, Neubäu, 16.11.2010, foto: Pavel MikuleckýLegios General, Praha-Uhříněves, dopravce Railtransport, foto: Jan Špička
Základní charakteristika lokomotivy Legios General
Délka přes nárazníky23 200 mm
Hmotnost126-135 t
Maximální rychlost120 km/h (možno zvýšit až na 160 km/h)
Objem nádrže10 000 l
Přenos výkonuHydrodynamický
Výkon dieselového motoru2 750 kW
Výkon hydrodynamické brzdy2 500 kW
Minimální poloměr oblouku80 m

Jako hlavní výhody lokomotivy Legios General uvádí výrobce velký jízdní dosah, možnost mezinárodního provozu, vysokou spolehlivost a nízké náklady na údržbu. Lokomotiva je uzpůsobena k zajištění maximální bezpečnosti strojvedoucího a splňuje současné hlukové i emisní limity. Vysoký výkon dodává středně rychloběžný dieselový motor s 12 válci a převodovka TurboSplit se selektivním ovládáním podvozků.

Z informací od výrobce víme, že se zatím jedná s několika zájemci o koupi, před podepsáním smluv však firma nechce zveřejňovat konkrétní informace. Můžeme se tedy jen dohadovat, pod hlavičkou kterých dopravců budou nové lokomotivy jezdit. Nová lokomotiva bude stát od tří do čtyř milionů eur, v závislosti na počtu objednaných kusů a výbavy lokomotivy. Firma Legios je díky nové výrobní hale a modernímu vybavení připravena i na zvýšenou poptávku po nových lokomotivách.

V současné době je již lokomotiva Legios General/Voith Maxima schválena k provozu na síti SŽDC a tak se jí možná v rámci „podpory domácího průmyslu“ dočkáme i u státního dopravce ČD Cargo. Mohl by s ní totiž jezdit i do všech sousedních států, což zatím žádná jiná motorová lokomotiva české výroby neumožňuje.

Maxima 30CC - stanoviště strojvedoucího, foto: Matouš DanielkaVOITH Maxima 40CC, foto: bazala68

Společnost Legios je výrobce železničních vozů, náhradních dílů a nyní i lokomotiv. Vagony z její produkce můžeme potkat v České i Slovenské republice, ve Francii, Německu, Itálii či Švýcarsku. Společnost navázala na dlouhou tradici výroby kolejových vozidel v Lounech, která započala již roku 1872. V současné době firma zaměstnává asi 900 osob a patří tak mezi největší zaměstnavatele regionu.

Zdroj: ČT24, Legios, Railtransport, ŽelPage

 

JiříK. , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 21.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.02.2011 (15:17)  
K výkonu mašiny jsem kdysi psal názor. Nyní když na kameře v Chocni vidím, že většina nákladů, které něco skutečně vezou má dvě Bobiny+ (stejnosměrné neumím), tak si nedovedu představit, že by se tu kodrcala nějaká srágora s výkonem menším, než měly poslední parní mašiny před 50 lety.

A laicky když si vezmu, že spotřeba není závislá na objemu motoru, tak proč nemít mašinu velikosti Sergeje avšak s dvojnásobným výkonem, který prostě použiju když musím.
Doma mám gumokol, který má pětinový výkon Desira (nebo 2/3 krabičky810) a spotřebu nafty 6 litrů/100km při jízdě město/venkov-50/50. Samozřejmě na dálnici při 140km/h to je o 2 litry více.

Stejně tak u mašiny - buď pořídím dva repasované Brejlovce nebo jednu tuto a pofrčím. Když budu mít jednoho Brejlovce, tak mně dispečer pustí na trať až v noci, protože se s tím nerozjedu a tedy nevejdu do grafikonu.

A ještě k té elektrizaci: Vydrátováno máme, ale nemáme na mnoha místech kapacitu díky rozvoji příměstské dopravy a nulových investicích do kapacity tratí. Praha je problém, Brno po ODSunu rovněž. Než čekat na drátizaci objezdů (nebo na noc), tak si pořídím tuhle mašinu a jedu.
22.02.2011 (14:15)  
ona je taky otázka, kam je s ohledem na dopravní toky železničního carga účelné nasazovat nový "superdiesel", když je prakticky mezi všemi velkými jádrovými oblastmi průmyslu kompletní elektrifikace (a opravdu abstrahuji od myšlenek jako jsou cargovlaky kamsi do Zittau, kolem Chebu nebo třeba na Vlárský průsmyk apod., neboť zde vskutku nečekám masivní cargo využití) a celkově u ČD/ČDC panuje dlouhodobý nedostatek hlavně elektrických mašin.
registrovaný uživatel kade  mail  
22.02.2011 (13:07)  
Havárie motoru (ke které došlo při jedné ze zpátečních jízd z Bavorska, nikoliv na rotterdamském kontejneráku) se přičítá dlouhé nečinnosti této konkrétní lokomotivy, která před pronájmem RTT kromě pár výletů jinak od konce jara akorát stála nečinná v Lounech. V běžném provozu ostatních lokomotiv v Německu (a Polsku) doposud snad žádný takový problém nebyl.
Jinak k "do všech sousedních států" - umožňuje Herkules vozbu do Německa, Rakouska a na Slovensko, diesel Traxx do Německa, Polska a na Slovensko. Je to o tom samém, co RTT, jestli by ČD Cargo tak silnou loko potřebovalo, diesel Traxx taky utáhne hodně. A když už , tak dnes lze i s ES64F4 ("189") a Traxxem elektrickým jet do Německa, Polska a Rakouska. Ale s ohledem na dosavadní chování a vyjádření ČD Carga myslím že to jsou beztak zcela akademické a hypotetické úvahy.
22.02.2011 (12:23)  
Lokomotivní skříň je určitě působivější než Škoda Messerschmith a myslím si, že konstrukčně i stavebně jednodušší při zachování nynějších předpisů TSI.
FRK
22.02.2011 (9:39)  
Mi se design libi velmi, je takove nevkusne, kdyz je naklad tahne rychle vyhlizejici stroj jako Re465, nebo obcas u nas 150/1. Na naklady patri takove brutalistni kubisticke stroje.
21.02.2011 (22:25)  
Já se vůbec neodvažuji hodnotit konkurenceschopnost Maximy 30CC, ale předseda představenstva tvrdí, že se nechystají na slabší, ale naopak na silnější 40CC:

http://www.profit.cz/clanek/radek-rybacek-legios-vitezi-diky-inovacim.aspx

Každopádně fandím každému českému podniku, který něco tvoří a dává tak práci lidem a případně subdodavatelům...
21.02.2011 (22:14)  
bugear: To stoprocentně. Design však nedělá všechno, důležité je, co má pod kapotou, obzvlášť v nákladní dopravě.

EDIT: Když už jsme u těch Vosslohů, tohle už je designově lepší :) až na ta světla, ta jsou mírně staromódní. Jinak tvar čumáku je parádní. : http://4rail.eu/swe/sve_railcare_c68nr901_vossloh_euro4000_abisko_2009_L.jpg
registrovaný uživatel bugear 
21.02.2011 (21:43)  
Mi osobně přijde design celkem povedený. Srovnejte třeba s čtyřkolovým konkurentem Vossloh G2000 (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vossloh_G_2000_BB_im_Essener_Hauptbahnhof.jpg )
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
21.02.2011 (21:12)  
Myslím, že Legios by asi více uspěl (minimálně v ČR) a verzí 20BB (čtyřnápravová verze - 2200 Kw), zatím asi jen na papíře, zatim se nedělá, nevím přesně..
21.02.2011 (17:56)  
dedaluis: Staré šestinápravové lokomotivy mají mnohem horší vliv na trať. Tyto nové už mají účinky srovnatelné se čtyřnápravovými lokomotivami.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko