..: Legios General - schválený v ČR, výroba začne na jaře :..

LOSTR Maxima 30CC, foto: Dominik Jaroš Louny — Již na jaře tohoto roku začne v Lounech výroba nové nákladní diesel–hydraulické lokomotivy. O výrobu se postará tamní společnost Legios (s původním názvem LOSTR Louny), která pod názvem General bude vyrábět v licenci společnosti Voith jejich lokomotivu Maxima 30CC. V rámci licence je pak bude nabízet různým dopravcům středoevropského regionu. Společnost Legios bude kromě motorů a hydraulické převodovky zajišťovat všechny díly a zbytek montáže. Již v prvním čtvrtletí letošního roku by měl první stroj procházet zkouškami. První vyrobené lokomotivy nebudou dodávány dopravcům přímo, ale budou v rámci zkušebního provozu jednotlivým zájemcům pronajímány.

V červnu roku 2010 jsme mohli Legios General vidět na ostravském veletrhu Czech Raildays a později také na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích. V nedávné době jezdila pod hlavičkou společnosti Railtransport (RTT) a tahala převážně vyrovnávací kontejnerové vlaky z Prahy do bavorských přístavů. Byla nasazena hlavně z důvodu porovnání s ostatními lokomotivami, které RTT na tyto výkony využívá — Siemens ER20 Hercules a dvojici MaK V100. V rámci zkušebního provozu vozila i běžný kontejnerový NEx do Emmerichu, ale došlo k havárii motoru a tak byl stroj vrácen výrobci a další srovnávací jízdy zrušeny.

Podle vyjádření společnost Railtransport pro ně nemá v současné době nájem nebo koupě lokomotivy Legios General opodstatnění, neboť spotřeba paliva je vyšší, než u provozovaných strojů ER20 a V100 a pořizovací cena je také větší. Nasazení lokomotivy by bylo možné pouze tam, kde by již porovnávané lokomotivy své výkony nezvládly a takový výkon u zmiňované společnosti zatím není.

Legios General - dopravce AWT, foto: K-reportLegios General - Praha, foto: K-reportLegios General - Praha, foto: K-reportVlak společnosti Railtransport, Česká Kubice, 16.11.2010, foto: Pavel MikuleckýVlak společnosti Railtransport, Neubäu, 16.11.2010, foto: Pavel MikuleckýLegios General, Praha-Uhříněves, dopravce Railtransport, foto: Jan Špička
Základní charakteristika lokomotivy Legios General
Délka přes nárazníky23 200 mm
Hmotnost126-135 t
Maximální rychlost120 km/h (možno zvýšit až na 160 km/h)
Objem nádrže10 000 l
Přenos výkonuHydrodynamický
Výkon dieselového motoru2 750 kW
Výkon hydrodynamické brzdy2 500 kW
Minimální poloměr oblouku80 m

Jako hlavní výhody lokomotivy Legios General uvádí výrobce velký jízdní dosah, možnost mezinárodního provozu, vysokou spolehlivost a nízké náklady na údržbu. Lokomotiva je uzpůsobena k zajištění maximální bezpečnosti strojvedoucího a splňuje současné hlukové i emisní limity. Vysoký výkon dodává středně rychloběžný dieselový motor s 12 válci a převodovka TurboSplit se selektivním ovládáním podvozků.

Z informací od výrobce víme, že se zatím jedná s několika zájemci o koupi, před podepsáním smluv však firma nechce zveřejňovat konkrétní informace. Můžeme se tedy jen dohadovat, pod hlavičkou kterých dopravců budou nové lokomotivy jezdit. Nová lokomotiva bude stát od tří do čtyř milionů eur, v závislosti na počtu objednaných kusů a výbavy lokomotivy. Firma Legios je díky nové výrobní hale a modernímu vybavení připravena i na zvýšenou poptávku po nových lokomotivách.

V současné době je již lokomotiva Legios General/Voith Maxima schválena k provozu na síti SŽDC a tak se jí možná v rámci „podpory domácího průmyslu“ dočkáme i u státního dopravce ČD Cargo. Mohl by s ní totiž jezdit i do všech sousedních států, což zatím žádná jiná motorová lokomotiva české výroby neumožňuje.

Maxima 30CC - stanoviště strojvedoucího, foto: Matouš DanielkaVOITH Maxima 40CC, foto: bazala68

Společnost Legios je výrobce železničních vozů, náhradních dílů a nyní i lokomotiv. Vagony z její produkce můžeme potkat v České i Slovenské republice, ve Francii, Německu, Itálii či Švýcarsku. Společnost navázala na dlouhou tradici výroby kolejových vozidel v Lounech, která započala již roku 1872. V současné době firma zaměstnává asi 900 osob a patří tak mezi největší zaměstnavatele regionu.

Zdroj: ČT24, Legios, Railtransport, ŽelPage

 

JiříK. , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 21.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
21.02.2011 (17:45)  
Lokomotiva se tváří zajímavě, její parametry i předpoklady jsou solidní. Otázka však je, jaká bude její kvalita a spolehlivost. Havárie motoru první lokomotivy po necelém roce provozu nic dobrého nevypovídá. Výrobce nemá s výrobou lokomotiv tohoto typu příliš zkušeností, proto nad touto lokomotivou visí spousta otazníků. Těžko říct, v jakém světle se nové lokomotivy ukážou, doufejme, že v tom nejlepším.

Filip J.: Nevíte náhodou, kdo má být v Česku výrobcem těchto komponent? Přímo Legios?
21.02.2011 (17:11)  
muže mi někdo vysvětlit jaktože se u nás stahovali šestinápravové stroje a najednou se tady objevuje takováto mašina?díky
21.02.2011 (16:38)  
Zajímavé je také to, že firma Legios nebude odebírat moc komponentů od matky této lokomotivy, přímo od firmy Voith.Takže to bude taková česká kopie s licencí, s především českými komponenty.
registrovaný uživatel M 
21.02.2011 (16:24)  
:-)
Je to lokomotiva. Nakladni (asi nejak primarne nebo co). Vzhled je v zebricku podstatnych vlastnosti na 27.miste...
registrovaný uživatel Radiat 
21.02.2011 (16:02)  
Josef Petrák) Já neříkám, že by nad tím nedali práci. Ale osobně bych dal přednost nějakému méně ostrému a provokujícímu tvaru, samozřejmě ale z pohledu běžného diváka vlak sledujícího.
21.02.2011 (15:56)  
Radiat) Naopak, tenhle design je příjemná geometrická hříčka. Jak docílit klamu, že čelo má negativní sklon a přitom mít sklo pozitivní, si museli designeři notnou chvíli lámat hlavu. Ale mezi námi – stejně je to jen kastle vytvořená pro již hotový motor a převodovku, nic víc.
registrovaný uživatel Radiat 
21.02.2011 (15:53)  
To je teda na můj vkus dost hnusná mašina. Výkon teda dost dobrej, ale designově se mi třeba takovej Kyklop líbí mnohem víc.
registrovaný uživatel bugear 
21.02.2011 (15:11)  
Pohledem na mapu http://www.szdc.cz/soubory/prohlaseni-o-draze/11-12/m07.pdf se pak dá zjistit, že až na trať Jihlava-Znojmo-Břeclav, Veselí-Velenice, HB-Žďárec a pár nevýznamných cancourků se jedná od podmnožinu elektrifikovaných tratí.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
21.02.2011 (13:19)  
21.02.2011 (13:14)  
bugear: mohu poprosit stručnou vysvětlivku pro neznalého, co obnáší traťová třída C? díky
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko