..: První nehoda na přejezdu v roce 2011 :..

Nehoda 3.1.2011 - Hříběcí, foto: Drážní inspekce ČR Hříběcí/SvitavyAktualizace 15.12 Nepěkně se obec Hříběcí zapsala do statistik nehod na železničních přejezdech pro rok 2011. Dnes, 3. ledna, se v 7.25 ráno na místním železničním přejezdu křížícím trať 224 Tábor – Horní Cerekev střetl osobní automobil s osobním vlakem. Přestože výstražné zařízení na železničním přejezdu fungovalo, řidič osobního automobilu jej nerespektoval a následně se střetl s vlakem Os 8382 vedeným motorovým vozem 810.634. Lehce zraněn byl řidič motorového vozidla, 5 cestujících v osobním vlaku vyvázlo bez zranění. Škoda na automobilu byla odhadnuta na 200 tisíc korun, na motorovém voze Českých drah pak na 12 tisíc korun. V době vyšetřování byla zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Dobrá Voda u Pelhřimova – Horní Cerekev; provoz na trati byl obnoven kolem 10 hodiny dopolední. Přestože se BESIP i Drážní inspekce pokouší o osvětu v oblasti bezpečnosti na železničních přejezdech, např. instruktážním videem v lednu 2010, byl uplynulý rok téměř rekordním v počtu nehod. Jen za prvních 7 dní roku 2010 zemřelo při nehodách na přejezdech 7 lidí. Můžeme jen doufat, že statistiky roku 2011 budou mnohem lepší. Doplněno. V pořadí druhá nehoda na přejezdu se stala ve stejný den na trati 261 Svitavy – Žďárec u Skutče. Vlak Os 15335 se střel s automobilem na přejezdu necelé 2 km od Svitav. V úseku Svitavy – Květná jezdí v současné chvíli náhradní autobusy a probíhá vyšetřování nehody.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy – Mimořádnosti, iDnes


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 3.1.2011 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Vysočina


registrovaný užívateľ jeffer 
03.01.2011 (22:11)  
Priecestie poznám, z dediny je to za zlomom svahu a za "zošupom" - proste v klesaní. Podľa fotiek ale išiel do dediny, čiže do kopca. Zastávka je tesne za priecestím, takže vlak už išiel dosť pomaly (šťastie pre vodiča). Výhľad na vlaky od Cerekve je celkom dobrý.
registrovaný užívateľ Sim 
03.01.2011 (18:16)  
krtecek > at tak nebo tak, jakekoliv preventivni zpomaleni, aspon sundani nohy z plynu a pripraveni na brzdu je porad lepsi nez nic a pak honem kde mam brzdy, kdyz vidim vlak ...
registrovaný užívateľ krtecek  mail  
03.01.2011 (17:10)  
Pro Jiřího Kocourka-30/30 už delší dobu neplatí. Je to 50 metrů při ryclosti 3O i 50km/h.
registrovaný užívateľ rpet  mail  
03.01.2011 (17:09)  
tak tak... xsara uz ma kulatejsi zadni lampy, tohle je xantia.
03.01.2011 (16:27)  
J. Kocurek: Ne, je to opravdu Xantia. Dobře to jde odlišit podle zadních světel. Víko kufru je také viditelně delší než u Xsary.
03.01.2011 (16:01)  
Oberleutnant: Je to Xsara II, rok výroby 2000 až 2004. Cenu 20 000 má tohle auto teď, po nehodě. Aby bylo prodáno v bazaru jako nebourané ... za cca trojnásobek, jak už je u nás zvykem.
03.01.2011 (15:36)  
Řekl bych, že brzdil, ale začal pozdě. Ono to pravidlo 30/30* není od věci a je třeba ho doržovat aspoň na zasněžené vozovce.
* Snížit rychlost na 30 km/h ve vzdálenosti 30 m od přejezdu.
03.01.2011 (15:20)  
To je, pokud se nemýlím, Citroen Xantia z devadesátých let. V bazaru k mání za nějakých dvacet až třicet tisíc. Těžko na něm bude škoda za 200 000 Kč.
03.01.2011 (14:41)  
Jen malý dotaz - ta škoda - 200 tisíc na mašině a 12 tisíc na autě...není to spíš naopak...?

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko