..: České dráhy přes Vánoce revidují výběrová řízení :..

CZ-ČD 50 54 82-78 033-3 BDbmsee v nátěru Najbrt, Praha–Libeň, foto: Michal Tvrdík Praha — (Aktualizováno 27. prosince 18.18) České dráhy těsně před Vánoci vyhlásily další výběrové řízení na modernizaci osobních vagonů. Bohužel, další dvě výběrová řízení byla naopak zrušena. Taková je bilance dle obchodního věstníku. Nově vyhlášeným tendrem je již předem ohlášená modernizace celkem 64 víceúčelových osobních vozů BDbmsee/BDbmrsee (od listopadu 2011 jsou nově přeznačovány na BDhmsee/BDbmsee). Celá zakázka v odhadované hodnotě 1,53 miliardy korun (23,9 milionu za vůz) má být hotova do šestatřiceti měsíců od podepsání kontraktu. Není bez zajímavosti rychlost, s jakou se tento tendr má uzavírat. Obálky s nabídkami se mají na generálním ředitelství otevírat již 28. ledna příštího roku, tedy sotva měsíc po vyhlášení výběrového řízení. Jeden podobný modernizační projekt takových vozů jsme již představili – první exemplář řady Bdghmeer obdržel dopravce ZSSK od ŽOS Trnava již koncem února tohoto roku.

České dráhy doposud nezveřejnily podrobnosti o této rekonstrukci, dá se ale předpokládat, že půjdou v duchu nejnovějších modernizací. Vozy tedy nejspíš dostanou klimatizaci, vakuová WC, zásuvky na 230 V, audiovizuální informační systém včetně rezervačního, podvozky budou upraveny dosazením kolejnicové brzdy. Podle dřívějších informací mají být vozy nově ve velkoprostorovém uspořádání s plošinou pro vozíčkáře a uzpůsobeny pro převoz jízdních kol. Takto modernizované vozy by měly dostat plánované označení Bbdmpsee. V podobném duchu bychom se v nejbližší době měli dočkat ještě vyhlášení výběrového řízení na modernizaci vozů Bmee.

Zrušená výběrová řízení

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Současně s vyhlášením výše zmíněného výběrového řízení byla jiná dvě zrušena. První se týká vybavení 600 železničních kolejových vozidel Českých drah vozidlovými radiostanicemi GSM–R. Toto výběrové řízení bylo zrušeno z důvodu, že jediná přijatá nabídka byla ze zadávacího řízení vyřazena kvůli nesplnění ekonomických kvalifikačních předpokladů. Druhým zrušeným tendrem je pořízení čtyř nových nízkopodlažních motorových vozů pro Pardubický kraj. Toto zrušení souvisí s úpravou dopravního konceptu na území Pardubického kraje. V této souvislosti se tak zvýšil počet potřebných vozidel ze čtyř na devět. Nové výběrové řízení tak bude vyhlášeno již v průběhu ledna 2011.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách – uveřejňovací subsystém (IS VZ US), Železničář 12/2010


JiříK. | 27.12.2010 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
27.12.2010 (14:47)  
MZ, ...: Takto, nešel bych tak daleko (jako jiný diskutující) abych řekl že JAKÁKOLIV reko je blbost. To určitě ne. Jen si to myslím takto (třeba to nemám správně sesumírované anebo se radikálně mění počet (polo-)služebáků které jsou potřeba) - máme tu řádově dvě stovky Ds a starších BDs, pak asi padesát novějších BDxmsee. Já osobně bych napřed buďto spravoval ty starší (pokud akutně nemám peníze na nic jiného) a novější jen lehce (=levně) pospravil v duchu dehumusace, nebo (pokud je peněz víc) bych staré vyhazoval, novější dehumusoval a k tomu nakupoval fungl nové. Takto je to tak nějak napůl mezi, budou pořád staré šroty v dost hrozném stavu a k nim jen pár "skoro nových" (které ovšem reálně budou mít už půl života za sebou). Řekl bych že takových 10-20 let to jakžtakž bude fungovat, ale pak buďto tuto třídu ČD opustí úplně, nebo budou těch nových muset nakoupit dvakrát tolik než by jich stačilo dnes...
A jestli fakt Astra Arad dokáže vyrobit nové vozy v řádu 30M za kus tak proč pořád tak intenzívně rekonstruovat? Jako že by vydržely MÍŇ než tyhle rekonstrukce? To snad ani není možné...
27.12.2010 (14:09)  
Přestává ex-BDmee má rozhodně smysl. Hlavně, když si uvědomíme, kolik kvalitních víceúčelových vozů máme pro vlaky vyšší kvality... doufám, že jste se té nuly dopočítali stejně jako já.
27.12.2010 (13:59)  
Miroslav Zikmund: netvrdím, že v zmiňovaných zemích jsou ekonomičtí neználci. Ale vy si snad taky necháte rekonstruovat 30 let starou Škodu 120 a očekáváte, že z ní bude Octavie třetí generace s nejvyšší výbavou....??? Asi těžko, že...?
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
27.12.2010 (13:53)  
For MZ: Opravdu si myslíte, že peníze je nutno nacpat do těchto, relativně nových vozů? Nebylo by logičtější začít od toho nejhoršího? Ale vedle "B" koženky se bude opravený vůz s celýmí šesti kupé vyjímat náramně. Zvláště cestující v prastarých přemalovaných jedničkách jistě dojme, že v levnější dvojce je zásuvka a klidnější svezení.
27.12.2010 (13:29)  
Tomáš Palíšek) Dnes dopoledne k tomu vyšla tisková zpráva, viz www.ceskedrahy.cz. Popisované uspořádání zhruba odpovídá projektu ŽOS Trnava, tj. zachování kupé, ale vybudování velkoprostoru v oblasti plošiny, např. pro lepší dohled na kola nebo lepší umístění imobilního cestujících. Ta zpráva MfD/iDnes je jen lehce zkrácená tisková zpráva. :) až na přehnaně urejpané komentář přímo typické pro autora.
27.12.2010 (13:20)  
Tomáš Kamenár: Díky moc za opravu, komentář jsem psal narychlo.

Pro všechny: Pokud si redaktoři iDnes opravdu nevymýšlí, vagony by opravdu měly mít kupéčka. http://ekonomika.idnes.cz/ctvrt-stoleti-stare-vagony-drah-ceka-modernizace-budou-mit-i-zasuvky-1jv-/eko-doprava.aspx?c=A101227_102041_eko-doprava_vem
27.12.2010 (13:09)  
Tomáš Palíšek: posledný príde v januári roku 2012;) Práve služobné vozne sú najväčším nedostatkom ZSSK, ale chvalabohu už bude mať len modernizované Bdghmeer a BDsheer tým pádom sa z veľa vlakov stanú vlaky radené výhradne s klimatizovaných vozňov.
27.12.2010 (12:59)  
SYN : DB několikrát "upgradovaly" vozy vyrobené podle štítku v roce 1962 !!!

TTtrain : skutečně je k mání samostatný vagon pro RailJet spojovatelný s čímkoli nebo si musíte koupit celou sadu a jako bonus ještě pořídit nebo upravit lokomotivu ...

Jiří Horáček : "nemůže se ekonomicky vyplatit ..." , jinými slovy v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Norsku, Francii řídi železniční společnosti ekonomičtí Neználci, když investují do "rekonstrukce a moderniace" vozů ...
27.12.2010 (12:31)  
Petr Lešek) Jako souvisí jazykové korektury zpráv a editace fotek, kterou mají na starosti výhradně galeristé (naprostá většina není současně správci galerie)?
27.12.2010 (12:28)  
Petr LEŠEK: Kdybys trochu uvažoval, tak ti dojde, že šlo nejspíš o překlep. A ve svém příspěvku máš chybu. Můžeš ji zkusit najít.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko