Praha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.
Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.
V případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.
Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál

To není zrovna vhodné přirovnání.
Nejsem sice odborník, ale za neplodnou ženu je z tohoto pohledu považována taková žena, která nemůže otěhotnět řekněme "přirozeným způsobem". Ale může porodit zdravé dítě "ze zkumavky" ... takových žen jsou na světě tisíce ... zpravidla - vzhledem k metodě - jsou na světě zdravá dvojčata nebo i vícerčata ...
Týden má třeba 40 pracovních hodin, po odečtení dovolených, svátků a nějaké té nemocnosti v průměru tak 35 bez přesčasů. Je to tedy při 60 zaměstnancích tak 2100 pracovních člověkohodin týdně. Jízda jančurovlaku trvá v průměru ke 4,5 hodinám když počítám nástup pár minut před odjezdem, ale žádné prostoje mezi vlaky. Vlaků je podle jízdního řádu za týden cca 120 tedy 540 vlakohodin. Tímhle syrovým způsobem docházím k číslu 3,88 stevarda na vlak, s přesčasy nebo krvavějším způsobem a bez doškolování 4.
Co počítám špatně?
.....______
2,7428571 stevardů/stevardek na vlak
pokud nebude mít třívozové IC vlaky, nebo nebude ze stevardů "dřít kůži" ... Vzdělání je právě to, s čím problém určitě nebude. Kdyby později vzal další je věc jiná.
Pochybuji, že by se to dalo takhle počítat. Stevard(ka) se projede vlakem s cestujícími a má víceméně vyděláno. Strojvedoucí s ním může strávit ještě hromadu času bez cestujících. Kromě toho na těch 9 mašin nebude hned 50 vagonů, nejdřív jen 20. Proč nabírat všechny stevard(k)y najednou? Plus všelijaké vzdělávání.
s 2ma příspěvkama pod tímto (tarten) naprosto souhlasím... RegioJet nemá podepsanou smlouvu s Astra Vagoane Calatori, zjistil to už někdo od iDnesu. Co mě však překvapuje že berou 170 zaměstnanců právě kvůli projektu RegioJet + rozšíření dovolena.cz --- tak co má Jan***** za luben fakt nevim, něco mi říká, že vyjede dříve paštikář.
odkazy:
Nepodepsané smlovy:(starší 11.12)http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-leo-express-budou-cerno-zlate-a-vyjdou-o-tretinu-levneji-nez-pendolino-1wg-/ekoakcie.aspx?c=A101210_182130_ekoakcie_vel
zaměstnanci SA:
http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/student-agency-prijme-170-zamestnancu
ze zprávy vyplívá, že na každý vagón nebude special stevard/ka ... "přijme 60 zaměstnanců palubního personálu, 25 strojvůdců"
==>na 1 strojvedoucího(1 vlak) připadá 2,4 stevardů
Myslíte tu krachující, vlastně už možná zkrachovalou továrnu, o které Jančura 20.9. prohlásil "Rumunská firma Astra Vagoane Calatori od nás zakázku nedostala. Výběrové řízení ještě nebylo ukončeno. Nejsme před podepsáním smlouvy"?
Podobně by to mohlo být i s komunikací 380 a RailJet hlavně teda s jeho řídícím vozem kde býv. československé speciality jako 25 Hz (myslím že už jen uzel Blava)...
Také III. koridor - Plzeň, IV. koridor - Veselí nad Lužnicí s okolím, a trať až někam k Jihlavě, a Kutná Hora na trati Kolín - Havlbrod - Brno (je to mimo I. koridor).
Dneska už se vozy nevyrábí ve 100 ks sériích tak jak za socializmu.
Vícedílná zakázka ÖBB na 67 RailJetů znamená 469 vozů s vysokou mírou unifikace.
I Francouzi kupují cosi, je toho prý něco přes 4 stovky.
Tuhle jsem zrovna padl na vysokorychlostní soupravy CRH.
Vyrobeno:
CRH3C - 80 souprav (640 vozů)
Ve výrobě:
CRH380B: 40 souprav (320 vozů)
CRH380BL: 113 souprav (1808 vozů)
CRH380CL: 25 souprav (400 vozů)
Vskutku, není to zrovna stokusové série... :o))
Farkač Karel: Pokud by se toto povedlo, tak bych to viděl jako když lékařsky potvrzená neplodná žena porodí krásné miminko.
Slyšel jsem o takových případech.
(A také trochu fantazie Qaws: Někde se také mluvilo, že ČD a RegioJet chtějí spolupracovat.. Nespolupracují náhodou právě na nákupu těch RailJetů??)
Snadná odpověď. Insider z ČD jménem Žaluda dementoval spolupráci s RJ. Ale potvrdil, že se ČD chovají tržně, a jsou ochotné odprodat 810 za rozumnou cenu, pokud bude zájem.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
