..: Rozlučkové jízdy :..

Pan strojvedoucí před zastavením provozu, foto: uživ. Belinea / K-report.netO nadcházejícím víkendu skončí objednávka pravidelné osobní dopravy na několika dalších tratích České republiky. Jde například o tratě Velká Kraš - Vidnava, Chrudim město - Heřmanův Městec. Na několika dalších pak zbývá posledních několik dní provozu, například z Moravských Budějovic do Jemnice už jen do konce roku a z Dívčic do Netolic až do 28.II. Na několika tratích připravily železniční spolky symbolické rozloučení s pravidelným provozem lokálky.

sobota 11. prosince

První akcí je dlouho dopředu avizovaná jízda s M 262.0209 (830.209-3) z Kolína do Malé Morávky na trať 312 Bruntál - Malá Morávka, po které již řadu let jezdí pouze rekreační víkendová doprava. Ani s tou se již nepočítá.

V olomouckém kraji je připraveno rozloučení s tratí Velká Kraš - Vidnava, jde o krátkou odbočnou trať 296 Velká Kraš - Vidnava, jejíž provoz nebylo ČD schopno efektivně zajistit.

Z nového jízdního řádu také zmizely tratě, po kterých byly provozovány pouze výletní vlaky, konkrétně například Bošice - Zásmuky - Bečváry, Čelákovice - Mochov, Lovosice - Most, Děčín - Oldřichov. U řady z nich zároveň ministerstvo vede správní řízení na jejich zrušení, přestože původně deklarovalo zájem o jejich převedení na jiné subjekty. To se přes nepřehlednost agendy skutečně v některých případech nakonec asi podaří, o věci vás budeme ještě informovat. Nicméně dnes vás především pozveme na Zvláštní vlaky s 830.056 do Zásmuk po trati 013 Bošice - Zásmuky - Bečváry.

neděle 12. prosince

Nová koncepce obsluhy pardubického kraje již neobjedná vlaky na trati 017 Chrudim město - Heřmanův Městec. Jelikož obce jeví zájem o její předělání na cyklostezku, jsou možná jízdy M 262.0209 (830.209-3) mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem jednou z posledních možností se sem podívat vlakem.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.12.2010 (10:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.12.2010 (22:33)  
Chary: no dobře, ale když jsou jenom 2 motory spojené, tak jede ten druhý snad uveze sám a kabel na dveře tam je tak jako tak ne?
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
10.12.2010 (22:28)  
Frantisek: 810 nemá vícečlenné řízení, takže celá ta pasáž o tom, že se druhý fíra veze zbytečně, padá na to konto, že ten druhý fíra prostě "tahá za plyn" u druhý mašiny a není tam jen kvuli nějakému předpisu.
10.12.2010 (19:48)  
Nebude někdo ve Vidnavě pořizovat kompletní videozáznam tratě ze stanoviště strojvedoucího?
10.12.2010 (19:46)  
MZ: Však netvrdím, že by to nešlo, naopak :). Automatické spřáhlo je sice automatické spřáhlo, ale ony tři minuty už by tady stejně asi nikoho nerozhodily. Jen nevím, jak je to s obsazováním soupravy 2x810 strojvedoucími, zda to může jet jen s jedním (do Moldavy onehdy jezdili dva, z nichž vždy jen ten na čele pracoval, druhý se vzadu vezl, inu efektivní provoz...), s RS snad mohou jezdit po jednom, když mají propojené řízení. Nevím, zda ono dvojí obsazení bylo jen kvůli nějakému předpisu nebo protože 810 nemají propojeno vše, co by potřebovaly k řízení jedním člověkem, nejsem v tomto znalý věci.
10.12.2010 (19:00)  
Frantisek : v rakouském Traisenu do zítřejšího večera umí spojovat / rozpojovat dvě 5047 na kupli + dva propojovací kabely za tři minuty. Proč by to nemohli stíhat ve Velké Kraši ?
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.12.2010 (18:50)  
Frantisek: přesně tak, jenom se všechno ruší, všechno končí co fungovalo 150 let, ale nic se nerozvíjí.
10.12.2010 (18:47)  
je škoda že se ruší další trať,před nšjakou dobou taky zrušili přes týden trať Rumburk-Mikulášovice a jezdí se jen o víkendu,strašná škoda
10.12.2010 (18:08)  
radekedar: No já nevím, jestli by se mi jako běžnému cestujícímu chtělo při již tak celkem zdlouhavé cestě do Javorníka ještě zajíždět do Vidnavy a zpět, nicméně přímé spoje alespoň z Lipové lázní (lépe však z Jeseníku, při lepší vazbě nádraží na město pomocí MHD, když už se tam asi nepodaří přesunout uzel "ČSAD") by to chtělo. Napadá mě jedině souprava dvou motorových vozů, které se ve Velké Kraši rozpojí (na což by byly optimální nové Regioshuttle, pokud by ČD netrvaly na náhradě spřáhla šroubovkou). Jenže u nás se na železnici spíš vše ruší než rozvíjí, a podle toho to vypadá. Přitom z nádraží je to do Vidnavy kousek. Mimochodem, KŽC na svých stránkách burcuje za aktivitu při záchraně tratí, tak třeba nějaký protest, k němuž se budou moci připojit jednotlivci (aby jejich hlas vůbec někdo vyslyšel), zorganizují. Zatím stále ještě nedošlo u většiny tratí na nejhorší, takže je co zachraňovat. A kamiony se budou těžko přesouvat na vytrhané koleje...
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.12.2010 (16:55)  
Smutný obrázek bohužel z každého konce grafikonu. Jestli to takto půjde dál, tak opravdu zbydou jenom koridory.
A jak někdo někde napsal, za 5 let bude ta mapka v KJŘ vypadat jak oškubanej stromeček po Novém roce :-(
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.12.2010 (14:48)  
Docela mě mrzí zastavení provozu do Vidnavy, které se nemuselo vůbec stát. Pokud nahlédnete do KJŘ 2011, zjistíte, že se podařilo přesunout křižování rychlé vrstvy na trati 292 do stanic Hanušovice (z Rudy nad Moravou) a Lipová-lázně (z Horní Lipové), což přináší mnoho výhod. Tedy byly by to výhody, pokud by byly patřičně využity.

Křižování v Lipové-lázních umožňuje odjet s Os vlaky směr Javorník podstatně dříve (avšak není tomu tak), a tak by bylo možné při cestě do Javorníka udělat zajížďku do Vidnavy bez navýšení počtu potřebných motorových vozů.

Leč nestalo se, takže nezbývá, než se s vidnavkou rozloučit a doufat, že hned v pondělí nepřijedou trhat.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko