..: Racionalizace trati Žďárec u Skutče – Svitavy dokončena :..

Vjezdové návěstidlo Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Svitavy/Žďárec u Skutče — Trať 261, vedoucí ze Svitav do Žďárce u Skutče, procházela od října 2008 takzvanou racionalizací, která zahrnovala především rozšíření zabezpečovacího zařízení a drobné úpravy trati, které si vyžádaly menší, ale i rozsáhlejší výluky s využitím náhradní autobusové dopravy. Ve všech stanicích byla instalována odjezdová návěstidla a stará vjezdová návěstidla ruského typu byla nahrazena novými. Pro potřeby posunu navíc přibyla na zhlavích některých stanic pomocná stavědla. Ve Svitavách pak proběhlo zřízení centrálního dispečerského stanoviště, ze kterého je celá trať nyní řízena. Pro případ mimořádností bylo realizováno nouzové dispečerské stanoviště ve Žďárci u Skutče.

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš DanielkaÚpravy zabezpečovacího zařízení si vyžádaly položení desítek kilometrů nových kabelů na této téměř třiapadesát kilometrů dlouhé trati. Opraveny byly mosty a propusti. Zvýšení bezpečnosti se dočkaly některé frekventovanější přejezdy, u kterých byly nahrazeny výstražné kříže světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením. Většina přejezdů však zůstává i nadále opatřena pouze výstražnými kříži. Z dispečerského stanoviště jsou řízeny nejen vlakové cesty, ale také například hlášení ve stanicích. Elektronicky jsou ovládány také některé výkolejky na kusých kolejích. Výjimečně používané koleje, respektive výhybky, jsou i nadále závislé na lidské síle. Některé z nich mají několikanásobné jištění a informace o jejich stavu se přenášejí také do dispečerského stanoviště. Dispečer má k dispozici i záznam z kamer, které nepřetržitě monitorují všechny stanice na této trati. Spuštění centrálního řízení celé trati proběhlo v pátek 12. listopadu ve večerních hodinách. Plně funkční bude od nového jízdního řádu, nicméně již nyní jsou vlaky řízeny centrálně.

Hlavní přínosem racionalizace je snížení počtu zaměstnanců, respektive mzdových nákladů, na výplatách výhybkářů a výpravčích, dále pak také drobné zvýšení bezpečnosti ve prospěch zaměstnanců drah i účastníků silničního provozu. Vliv na rychlost dopravy je minimální.

vlak Os 15358 ve Skutči 27.11.2010, foto: Matouš DanielkaS příchodem nového jízdního řádu nastává na této trati změna koncepce dopravy. Zvýší se počet vlaků jedoucích v celé délce trati a dojde k minimalizaci pobytů vlaků v Poličce. Zvýší se také počet přímých vlaků mezi Svitavami a Borovou u Poličky. Celkově se drobně rozšíří počet spojů. Zrušeny budou naopak přímé spěšné vlaky Polička – Pardubice hlavní nádraží, které jsou doprovázeny průvodčím. Nahradí je osobní vlaky jedoucí pouze z/do Žďárce u Skutče. Na trati se také nově už nebudou vyskytovat motorové jednotky Regionova, které byly řazeny převážně na těchto spěšných vlacích. Na všech spojích tak potkáme motorové vozy 810, na některých vlacích jedoucí s přípojnými vozy 010. Žádný z vlaků nebude doprovázen průvodčím, neboť bude zaveden takzvaný specifický způsob odbavování cestujících.

Video: Změny na trati Svitavy - Žďárec u Skutče

Zdroj: SŽDC, IDS PK, České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 30.11.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.11.2010 (15:58)  
Myslím, si, že je škoda, že se v rámci takovéto racioanalizace neudělají také třeba zvýšená nástupiště.
30.11.2010 (15:10)  
Není nad to nalít do infrastruktury těžký love a když už to je konečně hotový, tak odtud sebrat i to malé zlepšení, které ten Regiošuk představuje. Hlava fakt nebere.
registrovaný uživatel Sim 
30.11.2010 (15:09)  
Mno, takze uz je mi jasny, proc CD chtej udelat i par "jednodilnych" RN ... aby usetrily za pruvodci. Co na tom, ze tam lidi polezou po zebriku.
registrovaný uživatel thingie  mail  
30.11.2010 (15:06)  
Všechny vlaky nebudou doprovázeny průvodčím, neboť je zaveden takzvaný specifický způsob odbavování cestujících.


To mám číst tak, že…

Neplatí, že všechny vlaky by byly doprovázeny průvodčím, ale některé budou.
Neplatí, že by jakýkoliv vlak byl doprovázen průvodčím, žádné nebudou.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko