..: Racionalizace trati Žďárec u Skutče – Svitavy dokončena :..

Vjezdové návěstidlo Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Svitavy/Žďárec u Skutče — Trať 261, vedoucí ze Svitav do Žďárce u Skutče, procházela od října 2008 takzvanou racionalizací, která zahrnovala především rozšíření zabezpečovacího zařízení a drobné úpravy trati, které si vyžádaly menší, ale i rozsáhlejší výluky s využitím náhradní autobusové dopravy. Ve všech stanicích byla instalována odjezdová návěstidla a stará vjezdová návěstidla ruského typu byla nahrazena novými. Pro potřeby posunu navíc přibyla na zhlavích některých stanic pomocná stavědla. Ve Svitavách pak proběhlo zřízení centrálního dispečerského stanoviště, ze kterého je celá trať nyní řízena. Pro případ mimořádností bylo realizováno nouzové dispečerské stanoviště ve Žďárci u Skutče.

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš DanielkaÚpravy zabezpečovacího zařízení si vyžádaly položení desítek kilometrů nových kabelů na této téměř třiapadesát kilometrů dlouhé trati. Opraveny byly mosty a propusti. Zvýšení bezpečnosti se dočkaly některé frekventovanější přejezdy, u kterých byly nahrazeny výstražné kříže světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením. Většina přejezdů však zůstává i nadále opatřena pouze výstražnými kříži. Z dispečerského stanoviště jsou řízeny nejen vlakové cesty, ale také například hlášení ve stanicích. Elektronicky jsou ovládány také některé výkolejky na kusých kolejích. Výjimečně používané koleje, respektive výhybky, jsou i nadále závislé na lidské síle. Některé z nich mají několikanásobné jištění a informace o jejich stavu se přenášejí také do dispečerského stanoviště. Dispečer má k dispozici i záznam z kamer, které nepřetržitě monitorují všechny stanice na této trati. Spuštění centrálního řízení celé trati proběhlo v pátek 12. listopadu ve večerních hodinách. Plně funkční bude od nového jízdního řádu, nicméně již nyní jsou vlaky řízeny centrálně.

Hlavní přínosem racionalizace je snížení počtu zaměstnanců, respektive mzdových nákladů, na výplatách výhybkářů a výpravčích, dále pak také drobné zvýšení bezpečnosti ve prospěch zaměstnanců drah i účastníků silničního provozu. Vliv na rychlost dopravy je minimální.

vlak Os 15358 ve Skutči 27.11.2010, foto: Matouš DanielkaS příchodem nového jízdního řádu nastává na této trati změna koncepce dopravy. Zvýší se počet vlaků jedoucích v celé délce trati a dojde k minimalizaci pobytů vlaků v Poličce. Zvýší se také počet přímých vlaků mezi Svitavami a Borovou u Poličky. Celkově se drobně rozšíří počet spojů. Zrušeny budou naopak přímé spěšné vlaky Polička – Pardubice hlavní nádraží, které jsou doprovázeny průvodčím. Nahradí je osobní vlaky jedoucí pouze z/do Žďárce u Skutče. Na trati se také nově už nebudou vyskytovat motorové jednotky Regionova, které byly řazeny převážně na těchto spěšných vlacích. Na všech spojích tak potkáme motorové vozy 810, na některých vlacích jedoucí s přípojnými vozy 010. Žádný z vlaků nebude doprovázen průvodčím, neboť bude zaveden takzvaný specifický způsob odbavování cestujících.

Video: Změny na trati Svitavy - Žďárec u Skutče

Zdroj: SŽDC, IDS PK, České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 30.11.2010 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.11.2010 (15:58)  
Myslím, si, že je škoda, že se v rámci takovéto racioanalizace neudělají také třeba zvýšená nástupiště.
30.11.2010 (15:10)  
Není nad to nalít do infrastruktury těžký love a když už to je konečně hotový, tak odtud sebrat i to malé zlepšení, které ten Regiošuk představuje. Hlava fakt nebere.
Registrierter Benutzer Sim 
30.11.2010 (15:09)  
Mno, takze uz je mi jasny, proc CD chtej udelat i par "jednodilnych" RN ... aby usetrily za pruvodci. Co na tom, ze tam lidi polezou po zebriku.
Registrierter Benutzer thingie  mail  
30.11.2010 (15:06)  
Všechny vlaky nebudou doprovázeny průvodčím, neboť je zaveden takzvaný specifický způsob odbavování cestujících.


To mám číst tak, že…

Neplatí, že všechny vlaky by byly doprovázeny průvodčím, ale některé budou.
Neplatí, že by jakýkoliv vlak byl doprovázen průvodčím, žádné nebudou.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko