..: CFL objednává nové dvoupodlažní jednotky :..

Stadler KISS, foto: Stadler Rail Lucemburk — Société nationale des chemins de fer luxembourgeois (CFL) objednaly 8 třívozových dvoupodlažních jednotek KISS. Součástí smlouvy je dále opce na dalších 31 jednotek. Jedná se o dvousystémové jednotky (25 kV, 50 Hz pro Lucembursko a 15 kV, 16,7 Hz pro Německo), vybavené systémem ETCS. Jsou konstruovány pro rychlost 160 km/h. 80 m dlouhé soupravy budou mít kapacitu 300 míst k sezení, 3 místa pro umístění invalidních vozíků a 24 míst pro převoz jízdních kol. Nechybí ani zázemí pro vlakovou četu. Zakázka má hodnotu zhruba 60 milionů euro (zhruba 184 milionů korun za jednotku). CFL uvedlo, že řešení bude obdobné, jako jednotky pro švýcarskou společnost BLS. Interiér nabízí velkorysý prostor pro nohy pro všechny cestující a velmi komfortní 1. třídu.

Soupravy budou nasazeny v Lucembursku a počítá se rovněž s jejich zajížděním do Německa. Od roku 2014 by měly být nasazovány v hodinovém intervalu mezi Lucemburkem a Koblenzem, třetím největším městem oblasti Porýní–Falc.

Nezáviďte ale Lucemburčanům, že při nástupu do nové soupravy KISS budou políbeni krásnou stevardkou, resp. dámy sympatickým stevardem. KISS nemá s polibkem nic společného, skrývá se za ním jen zkratka z německého označení: "komfortabler innovativer spurtstarker S–Bahn–Zug”

„S touto objednávkou se nám opět dostalo potvrzení, že neustálý vývoj koncepce stávajících vozidel je správná cesta,“ řekl Michael Daum, ředitel Stadler Pankow GmbH. „Jsme potěšeni, že stejně jako ve Švýcarsku, Rakousku a Německu budou cestující v Lucembursku nyní moci cestovat našimi moderními a pohodlnými vlaky.“

Jednotky KISS, odvozené z jednotek Flirt, se vyrábějí od roku 2008. Od té doby obdržela společnost Stadler objednávky na více než 125 souprav, připomeňme některé dřívější kontrakty:

  • 50 ks šestidílných souprav pro SBB, které budou nasazeny v okolí Curychu,
  • 7 ks šestidílných souprav pro soukromého rakouského dopravce Westbahn, který je nasadí na komerčních vlacích InterCity mezi Vídní a Salcburkem,
  • 16 ks čtyřdílných jednotek pro německé ODEG bude nasazeno mezi Berlínem a Brandenburgem,
  • 28 ks čtyřdílných jednotek pro švýcarské BLS můžete časem potkat v okolí Bernu,
  • 24 ks čtyřvozových souprav pro SBB.

Zdroje: Eisenbahnjournal Zughalt, International Railway Journal, Railway Gazette, publics.bg, Stadler Rail Group


Vlad Poslat mail autorovi | 19.10.2010 (17:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Evropa


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
20.10.2010 (6:22)  
Hm, takže tu máme něco co je velikostí, kapacitou, uspořádáním hodně podobné jako Slony, akorát je to úplně nové (což zajisté samo o sobě neznamená nic ale lze vcelku očekávat že to bude o pár let "vymakanější" než Slony), dvousystémové (oba střídavé systémy, případné dodání ss by zřejmě neměl být problém), na 160 a ještě k tomu jako bonus vybavené ETCS (které je údajně samo o sobě dost drahé a zabere nemálo místa?) a za to celé chtějí okolo 184MKč? No pokud to není cena zaváděcí nebo jinak vyjímečná tak se mi zdá že tu máme praktické potvrzení toho co se tu opakovaně tvrdí - že Slony jsou předražené...

P.S. Ty jednotky ve čtyřvozové konfiguraci mají (podle prospektu) dva vozy hnací, 4MW a 50% trakci, netuší někdo jestli tyhle třídílné KISS zkrátí o jeden hnací nebo vložák?
19.10.2010 (18:31)  
Patra KISS BLS (zatím) nemají ... těch 28 souprav bude teprve dodáno - do konce roku 2014.
viz
http://www.stadlerrail.com/media/uploads/KISS_DOBLS0710d.pdf
19.10.2010 (18:24)  
Když už se píše, že první třída bude vypadat kvalitně, tak nemá někdo obrázky, které ukazují na vzhled jedničky?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko