..: Mimořádnosti a nehody v uplynulých dnech :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG Česká republika — Aniž bychom si to uvědomovali, každý den se odehrává na železnici nějaká mimořádná událost. Když nebudeme počítat drobné události, jako je závada na lokomotivě, technická závada na trati, stržená trolej, apod. Nejčastěji se bohužel jedná o srážku vlaku s automobilem na přejezdu, nebo s osobou v kolejišti. Přestože média jsou plná zpráv o těchto nehodách, Drážní inspekce a další státní i nestátní organizace varují před neuváženém jednání ve styku s dráhou, neustále se nacházejí řidiči, kteří nejenže riskují život svůj a pasažérů ve svém vozidle, ale i životy a zdraví cestujících ve vlacích. Důkazem tohoto hazardování jsou zejména statistiky DIČR tohoto roku, kdy v měsíci září dosáhly úrovně roku loňského. Také posledních několik dní česká železnice zaznamenala zvýšený počet podobných událostí, které se neobešly bez zranění a ztrát životů.

Srážka rychlíku s kamiónem mezi Valšovem a Bruntálem

V neděli 26. září v 7.45 se na přejezdu na trati 310 mezi Bruntálem a Valšovem střetl R 820 jedoucí z Krnova do Olomouce hl.n. s nákladním automobilem. Po srážce zůstaly první dva vozy mimo koleje, třetí zůstal na kolejích. V době nehody cestovalo vlakem asi třicet osob, z toho 12 osob muselo z vágónu vylézt za pomoci hasičů. Železniční přejezd mezi Valšovem a Moravskoslezským Kočovem, na kterém se nehoda udála, je vybaven světelnou výstražnou signalizací, jež byla v době nehody aktivní. Při nehodě byli zraněni tři lidé vážně a dva lehce. Provoz na trati byl zastaven a zavedena byla náhradní autobusová doprava. Škody na vlaku jsou 10 mil. korun, na kamiónu 2 mil. korun a na trati 400 tis. korun. Vlivem nehody na trati byla omezená jízda zvl. parního vlaku, taženého lokomotivami 486.007 a 498.022. Vlak měl původně jet z Olomouce hl.n. do Krnova a zpět, ale po nehodě na trati jel pouze do Valšova a zpět.

Nehoda u Valšova 1, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 2, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 3, foto: Tomáš Kubovec Nehoda mezi Bruntálem a Valšovem, foto: Drážní inspekce Nehoda mezi Bruntalem a Valsovem, foto: Drážní inspekce

Srážka prázdného vlaku s autobusem MHD Liberec

Tentýž den se střetla ráno kolem 8.30 na přejezdu v Liberci prázdná souprava s autobusem MHD. Přejezd, na kterém se srážka udála, je zabezpečen jen výstražnými kříži. Při srážce byla zraněna jedna osoba. Škoda na vlaku je 15 tis. korun, na autobuse 100 tis. korun.

Smrt v kolejích na Karvinsku

Opět v neděli se stala nehoda na Karvinsku na trati 320, poblíž stanice Chotěbuz. Sedmnáctiletého mladíka srazil vlak EuroCity jedoucí z Prahy do Čadce. Strojvedoucí srážku nezaregistroval a těla mladíka si všiml až strojvedoucí osobního vlaku, jedoucího za vlakem EuroCity. Sražená osoba bohužel podlehla smrtelným poraněním hlavy.

Řidič pod vlivem alkoholu způsobil vykolejení dvou vagónů

V neděli odpoledne v Ostravě narazil řidič, který měl v krvi 0,5 promile alkoholu, do pilíře mostu. Událost se stala ve Švermově ulici, řidič z místa srážky ujel. Po sléze policie řidiče vypátrala. Vlivem nárazu do mostu řidič vykolejil dva vagóny, které stály na mostě. Žádný člověk nebyl zraněn. Provoz v ulici Švermově byl zastaven, stav pilíře mostu posoudí statik.

Srážka dodávky a osobního vlaku v Olomouci

V úterý dopoledne se na železničním přejezdu na trati 301 srazila dodávka s osobním vlakem který jel z Olomouce směrem na Prostějov. Přejezd, který je zabezpečen zvukovou i světelnou výstražnou signalizací, leži v ulici Rybářská. Řidič dodávky vyvázl bez zranění, zraněna byla jeho sedmadvacetiletá žena. Důsledkem nehody bylo zastavení provozu na trati na dvě hodiny, provoz byl obnoven chvíli po poledni. Škoda na vlaku a trati byla vyčíslena na 400 tis. kč, na dodávce 600 tis. korun.

Nájezd vozu dráteníků do nákladního vlaku v Ústí nad Labem

Ve čtvrtek 23. září kolem 17 hodin najel ve stanici Ústí nad Labem – Střekov montážní vůz do nákladní soupravy. Při nehodě byli zraněni a převezeni do nemocnice dva lidé — strojvedoucí a vedoucí posunu. Několik hodin po nehodě byl ve stanici omezen provoz.

Zoufalý člověk si sedl do kolejiště, ale strojvedoucí stihl zpomalený vlak zastavit

Sebevrah na Svitavsku chtěl skoncovat život sednutím si do kolejí. O své myšlence informoval kamaráda, který následně podal informace výpravčímu, že v určitém úseku na kolejích bude sedět člověk. Výpravčí zajistil, aby vlak jel předpokládaným místem sebevraždy pomaleji. Strojvedoucí za pomalejší jízdy stihl vlak zastavit.

Vagón v plamenech v Dívčicích u Českých Budějovic

Ve středu kolem osmé hodiny ranní vzplál na rychlíku 1245 z Prahy do Českých budějovic vagón. Kvůli této události musel vlak mimořádně zastavit v Dívčicích u Českých Budějovic, kde vůz shořel. Vlivem ohně se vagón ve své půlce prolomil. Škoda na vagonu je 450 tis. korun, na trakčním vedení 20 tis. korun. Hasičům se podařilo do hodiny uhasit plameny. Při požáru nebyl nikdo poraněn. Příčinou požáru byla pravděpodobně závada na elektrickém topení.

Vůz zachvácený dýmem, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hasiči zasahují, foto: Jósef Rákos

Stržená trolej na trati 090 způsobila komplikace v provozu

V pátek 24. záři strhl vlak EC 171 Hungaria trolejové vedení poblíž stanice Hrobce. Pro rychlíky byla mezi stanicemi Roudnice nad Labem – Hněvice zavedena náhradní autobusová doprava. Trať se kompletně podařilo zprovoznit kolem jedenácté večerní. Některým lidem se poštěstilo a dostali nově vyplácené odškodnění od Českých drah.

Až na takovém přehledu si člověk uvědomí, kolik zbytečných i nečekaných neštěstí se během pouhých 7 dnů stane. Jsou to právě nehody na přejezdech, které můžeme označit za zbytečné. Stačí jediné — dodržovat pravidla silničního provozu, které jsme se v autoškole poctivě naučili. Přesto riskuje stále více řidičů a doufají, že mají před vlakem přednost. Nemají! Vlak má převahu jak v předpisech, tak ve fyzice! Doufejme, že právě začatý týden bude méně problémový.

Zdroj: Drážní inspekce, Mimořádnosti ČD, Novinky.cz, iDnes.cz


Filous Poslat mail autorovi | 4.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lbc 
05.10.2010 (19:02)  
Dobrý den.
Jsem častý cestující v Libereckém kraji. Ale i bývalí absolvent železniční průmky. Píši ohledně železniční dopravy v Libereckém kraji. A to ohledně trati 036. Dříve spoje na této trati jezdili celkem na čas. Byl jsem spokojen. V poslední době občas tomu tak ale není. Nepočítám výluku, povodně, náhlé napadání sněhu minulí rok v říjnu atd. Musím bohužel konstatovat a pravdivě, že jsem se spolehlivostí jednotek a s dodržováním jízdních dob občas velmi nespokojen. A mělo by se v tomto směru začít něco dělat. Proč? Posuďte sami. Zrovna dnes. U okénka slyším, že od rána mají vlaky občas i 20 zpoždění. Slyším, že Regionovy se opět klouzají na listí. Možná dle info, že automatická regulace spolu s nedostatečnou adhezí dělá ,,cirkus´´ v hornatém terénu. Ona se totiž někdy klouže i když mrholí. Přijíždí 843+943 skoro na čas. Hurá myslím si, ale neraduji se na dlouho.
V Jablonci n N hl n chytneme 10 minut zpoždění čekáním na protijedoucí vlak. A to ještě vidím, že tam paní v oranžové vestě běží k vyhybce. Říkám si, to si snad dělají srandu, že zde v roce 2010 přehazují vyhybku ještě ručně. Kdyby to bylo v zimě v době napadaného sněhu, tak se to dá asi pochopit. Raději tam nekoukám. Před Prosečí už několik měsíců projíždíme u nechráněných přejezdů pomalou jízdou jen v tomto směru. Za Prosečí zvyšujeme zpoždění. Jedeme u každého funkčního signalizačního přejezdu - dle pohledu zdá se 10 km h. Za 1:20 v opačném směru už projíždím traťovou rychlostí 50 km h. Před Vescem u Liberce čekáme na postavení traťové cesty. Vlakem do Liberce přijíždím o 22 minut déle. Spoj směr Hrádek pryč. Jedu dalším. Vyjíždím kombinací 810 +010. Za Liberecem za vyhybkami a mostem vlak zastavuje. Po 20 minutách se vracíme zpět do Liberce. Sleduji, že koukají na propojovací kabely mezi vozy. Takže el. nebo vzduch. Tyto události jsou pro cestujícího dojíždějícího do práce zničující kombinací přinášející akorát problémy.
05.10.2010 (18:22)  
"Zoufalý člověk si sedl do kolejiště, ale strojvedoucí stihl zpomalený vlak zastavit"

To se mi líbí. Takové případy by měly být častěji, bohužel je to naopak no...
registrovaný uživatel Hanys  mail  
05.10.2010 (17:50)  
Drahoš:
Je to přesně tak.Pěší zona.V Otrokovicích sem čuměl jako tele.Že lidi přecházej koleje je bohužel normální,ale co jich ještě přelejzalo tu zeď za nima?Starý nebo mladý úplně jedno.Až pak sem si všimnul,že za tou zdí je parovod či co a tak to maj trochu lehčí.Ale od kolejí to není nic moc.
05.10.2010 (17:27)  
Na trati 221 máme za poslední týden tři přejeté/sražené, z nich ten jeden čutálista zřejmě po flámu a dneska jeden sebevrah pod R 632. Zajímavé je, že všechny střety se udály ráno v rozmezí od půl sedmé do půl osmé. A ta doba přerušení provozu je velmi různá, dnes cca 40 minut, u čutálisty 80 minut, u sraženého v Hostivaři bez zastavení dopravy (jen sníženou rychlostí). Zajímavé také je, pokud jsem se tedy dopátral správně, že dvakrát vlak nezastavil, jelikož o sražení osoby nevěděl.
05.10.2010 (16:29)  
K tématu osoby v kolejišti: jednoznačně se ztotožňuji s myšlenkou, že pohyb lidí po trati je pro strojvedoucího velký problém. Mohou být vidět až na poslední chvíli a pak se nedá dělat nic, i když fíra brzdí, co to dá. Ale v případech, kdy je vidět dál, nemohl bych, být fírou, chladnokrevně projet, třebaže rozum velí "neměl tam co pohledávat, kašli na něj, jeď". Pokud totiž uvažuji pouze takhle a mé jednání nemá tu druhou, citově morální stránku, ocitám se už v psychopatologické zóně. Ne nadarmo se strojvůdci (podobně jako třeba piloti nebo letoví dispečeři) podrobují náročným zdravotním kontrolám - právě z toho důvodu, aby si v takové situaci uměli správně a podle nejlepšího svědomí poradit. Aby bylo minimalizováno riziko, že z toho někdo bude dělat počítačovou hru naostro. Stačí, když si takhle "hrají" motoristi na přejezdech. A fírové by měli být snad ještě více hrdí na to, že jsou jiní než ti "počítačoví hráči", jenž jezdí na ty blikající či dokonce zavřené přejezdy a myslí, že mají víc životů nebo zapnutou nesmrtelnost.

Ke komentáři M. Zikmunda: uvažujme situaci, že fíra rozpozná překážku v podobě osoby v kolejích. Hrábne po rychlobrzdě a počítá ty předlouhé vteřiny. Když zastaví, letí zpátky podívat se, jak to vypadá, případně si vyžádá pomoc z řad vlakového doprovodu či z řad cestujících. Předpokládám, že brzdič ponechal bez další manipulace až do úplného zastavení a ani pak s tím nehýbal. Takže vlak je snad proboha ZABRZDĚN. Tak jaké další utahování brzd????
05.10.2010 (14:13)  
Autorovi bych chtěl poděkovat za přínosný článek,který by však bylo lépe umístit na nějaký web,který je hojně navštěvován příznivci automobilismu.Můžu jen potvrdit z vlastní praxe,že to co se poslední dobou děje na přejezdech,je naprosto neuvěřitelné a navíc se to neustále zhoršuje.Měly by se značně přitvrdit postihy a přejezdy vybavit kamerami,to by snad mohlo trochu pomoci.Ale dramaticky se zhoršuje i chování lidí všeobecně-z kolejiště se stává něco jako pěší zóna.Jako kdyby lidi ztratili pud sebezáchovy.A samozřejmě přibývá i těch,kteří jdou do kolejiště s jediným záměrem-ničit a krást.Prakticky na každé šichtě se člověk s něčím takovým setká...
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
05.10.2010 (11:27)  
Slyšel jsem i názor ve stylu "proč se snažit zachraňovat sebevrahy, když se chtějí zabít, tak ať se zabijou" (tohle bylo obecně, ne konkrétně na železnici). Nicméně neznám žádnou statistiku ohledně toho, jaké procento zachráněných sebevrahů je následně rádo, že byli zachráněni.
Ovšem obecně jistě platí, že lidstvo degeneruje, a alespoň nějaký přirozený výběr by asi měl být zachován - myš která vleze krokodýlovi do tlamy taky nejspíš nepřežije.
05.10.2010 (8:34)  
Já bych jenom dodal, že pokud v Rusku srazí fíra osobu v kolejišti v rychlosti nad 110 km/h, nemusí ani brzdit, stačí když to nahlásí... tím samozřejmě neodmítám snahu předejít nehodám v těch racionálních případech.
registrovaný uživatel SYN 
05.10.2010 (8:16)  
Hmm, vida, tak on je ten vlak ještě víc smrtelně nebezpečnej než jsem si myslel, když uznávaná filozofie je jak se zdá "nebrzdím, stejně to nemá cenu"...
Takže tratě pěkně obehnat plotem z obou stran, a na ploty navěsit lebky a zkřížené hnáty. Plus doprovodný text "nevstupovat, tady jste lovná zvěř".
A raději je rovnou řádně zredukovat, aby nám takovýchhle životu nebezpečných oblastí citelně ubylo...

Bohužel, toto je moje osobní reakce na ta chladnokrevná konstatování, buďte rádi že se tato nešíří mezi prostý lid, jinak má fíra automaticky nálepku řezníka co se s tím nepáře...
registrovaný uživatel EC 174  mail  
04.10.2010 (22:54)  
Miroslav Zikmund:
Nezlobte se na mě, ale nemůžu s Vámi souhlasit. Ať je zde řeč o jakémkoliv tématu, vždycky se od Vás dočkáme obsáhlé analýzy, proč to či ono "není možné, nefunguje, je stejně zbytečné" a podobně. Předpokládám, že i toho chlapa, co si v Ostravě sedl do kolejiště, byste tam nechal sedět a o nic se nepokusil, se slovy, že to nemá cenu a že si tam příště stejně sedne zase.
Pokud se nepletu, pracujete u drah (jako výpravčí?). Měl byste jít aspoň trochu příkladem a uvažovat více zodpovědně než "nikoho jsem v kolejišti neviděl, souhlasím s tím nezastavit" atd.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko