..: Mimořádnosti a nehody v uplynulých dnech :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG Česká republika — Aniž bychom si to uvědomovali, každý den se odehrává na železnici nějaká mimořádná událost. Když nebudeme počítat drobné události, jako je závada na lokomotivě, technická závada na trati, stržená trolej, apod. Nejčastěji se bohužel jedná o srážku vlaku s automobilem na přejezdu, nebo s osobou v kolejišti. Přestože média jsou plná zpráv o těchto nehodách, Drážní inspekce a další státní i nestátní organizace varují před neuváženém jednání ve styku s dráhou, neustále se nacházejí řidiči, kteří nejenže riskují život svůj a pasažérů ve svém vozidle, ale i životy a zdraví cestujících ve vlacích. Důkazem tohoto hazardování jsou zejména statistiky DIČR tohoto roku, kdy v měsíci září dosáhly úrovně roku loňského. Také posledních několik dní česká železnice zaznamenala zvýšený počet podobných událostí, které se neobešly bez zranění a ztrát životů.

Srážka rychlíku s kamiónem mezi Valšovem a Bruntálem

V neděli 26. září v 7.45 se na přejezdu na trati 310 mezi Bruntálem a Valšovem střetl R 820 jedoucí z Krnova do Olomouce hl.n. s nákladním automobilem. Po srážce zůstaly první dva vozy mimo koleje, třetí zůstal na kolejích. V době nehody cestovalo vlakem asi třicet osob, z toho 12 osob muselo z vágónu vylézt za pomoci hasičů. Železniční přejezd mezi Valšovem a Moravskoslezským Kočovem, na kterém se nehoda udála, je vybaven světelnou výstražnou signalizací, jež byla v době nehody aktivní. Při nehodě byli zraněni tři lidé vážně a dva lehce. Provoz na trati byl zastaven a zavedena byla náhradní autobusová doprava. Škody na vlaku jsou 10 mil. korun, na kamiónu 2 mil. korun a na trati 400 tis. korun. Vlivem nehody na trati byla omezená jízda zvl. parního vlaku, taženého lokomotivami 486.007 a 498.022. Vlak měl původně jet z Olomouce hl.n. do Krnova a zpět, ale po nehodě na trati jel pouze do Valšova a zpět.

Nehoda u Valšova 1, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 2, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 3, foto: Tomáš Kubovec Nehoda mezi Bruntálem a Valšovem, foto: Drážní inspekce Nehoda mezi Bruntalem a Valsovem, foto: Drážní inspekce

Srážka prázdného vlaku s autobusem MHD Liberec

Tentýž den se střetla ráno kolem 8.30 na přejezdu v Liberci prázdná souprava s autobusem MHD. Přejezd, na kterém se srážka udála, je zabezpečen jen výstražnými kříži. Při srážce byla zraněna jedna osoba. Škoda na vlaku je 15 tis. korun, na autobuse 100 tis. korun.

Smrt v kolejích na Karvinsku

Opět v neděli se stala nehoda na Karvinsku na trati 320, poblíž stanice Chotěbuz. Sedmnáctiletého mladíka srazil vlak EuroCity jedoucí z Prahy do Čadce. Strojvedoucí srážku nezaregistroval a těla mladíka si všiml až strojvedoucí osobního vlaku, jedoucího za vlakem EuroCity. Sražená osoba bohužel podlehla smrtelným poraněním hlavy.

Řidič pod vlivem alkoholu způsobil vykolejení dvou vagónů

V neděli odpoledne v Ostravě narazil řidič, který měl v krvi 0,5 promile alkoholu, do pilíře mostu. Událost se stala ve Švermově ulici, řidič z místa srážky ujel. Po sléze policie řidiče vypátrala. Vlivem nárazu do mostu řidič vykolejil dva vagóny, které stály na mostě. Žádný člověk nebyl zraněn. Provoz v ulici Švermově byl zastaven, stav pilíře mostu posoudí statik.

Srážka dodávky a osobního vlaku v Olomouci

V úterý dopoledne se na železničním přejezdu na trati 301 srazila dodávka s osobním vlakem který jel z Olomouce směrem na Prostějov. Přejezd, který je zabezpečen zvukovou i světelnou výstražnou signalizací, leži v ulici Rybářská. Řidič dodávky vyvázl bez zranění, zraněna byla jeho sedmadvacetiletá žena. Důsledkem nehody bylo zastavení provozu na trati na dvě hodiny, provoz byl obnoven chvíli po poledni. Škoda na vlaku a trati byla vyčíslena na 400 tis. kč, na dodávce 600 tis. korun.

Nájezd vozu dráteníků do nákladního vlaku v Ústí nad Labem

Ve čtvrtek 23. září kolem 17 hodin najel ve stanici Ústí nad Labem – Střekov montážní vůz do nákladní soupravy. Při nehodě byli zraněni a převezeni do nemocnice dva lidé — strojvedoucí a vedoucí posunu. Několik hodin po nehodě byl ve stanici omezen provoz.

Zoufalý člověk si sedl do kolejiště, ale strojvedoucí stihl zpomalený vlak zastavit

Sebevrah na Svitavsku chtěl skoncovat život sednutím si do kolejí. O své myšlence informoval kamaráda, který následně podal informace výpravčímu, že v určitém úseku na kolejích bude sedět člověk. Výpravčí zajistil, aby vlak jel předpokládaným místem sebevraždy pomaleji. Strojvedoucí za pomalejší jízdy stihl vlak zastavit.

Vagón v plamenech v Dívčicích u Českých Budějovic

Ve středu kolem osmé hodiny ranní vzplál na rychlíku 1245 z Prahy do Českých budějovic vagón. Kvůli této události musel vlak mimořádně zastavit v Dívčicích u Českých Budějovic, kde vůz shořel. Vlivem ohně se vagón ve své půlce prolomil. Škoda na vagonu je 450 tis. korun, na trakčním vedení 20 tis. korun. Hasičům se podařilo do hodiny uhasit plameny. Při požáru nebyl nikdo poraněn. Příčinou požáru byla pravděpodobně závada na elektrickém topení.

Vůz zachvácený dýmem, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hasiči zasahují, foto: Jósef Rákos

Stržená trolej na trati 090 způsobila komplikace v provozu

V pátek 24. záři strhl vlak EC 171 Hungaria trolejové vedení poblíž stanice Hrobce. Pro rychlíky byla mezi stanicemi Roudnice nad Labem – Hněvice zavedena náhradní autobusová doprava. Trať se kompletně podařilo zprovoznit kolem jedenácté večerní. Některým lidem se poštěstilo a dostali nově vyplácené odškodnění od Českých drah.

Až na takovém přehledu si člověk uvědomí, kolik zbytečných i nečekaných neštěstí se během pouhých 7 dnů stane. Jsou to právě nehody na přejezdech, které můžeme označit za zbytečné. Stačí jediné — dodržovat pravidla silničního provozu, které jsme se v autoškole poctivě naučili. Přesto riskuje stále více řidičů a doufají, že mají před vlakem přednost. Nemají! Vlak má převahu jak v předpisech, tak ve fyzice! Doufejme, že právě začatý týden bude méně problémový.

Zdroj: Drážní inspekce, Mimořádnosti ČD, Novinky.cz, iDnes.cz


Filous Poslat mail autorovi | 4.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
04.10.2010 (20:52)  
EC 174: no vono na pendolinu na kapotě spřáhla onehdá přijel do Pardubic z chlapa taky víceméně jen baloňák. Taky za dne a taky fíra neviděl že do něčeho vrazil.
registrovaný uživatel JK ml. 
04.10.2010 (20:49)  
Sebevrah na Svitavsku chtěl skoncovat život sednutím si do kolejí. O své myšlence informoval kamaráda, který následně podal informace výpravčímu, že v určitém úseku na kolejích bude sedět člověk. Výpravčí zajistil, aby vlak jel předpokládaným místem sebevraždy pomaleji. Strojvedoucí za pomalejší jízdy stihl vlak zastavit....
No ještě že ho mašinfíra neumlátil k smrti, to by hned měla policie co vyšetřovat :-)
registrovaný uživatel EC 174  mail  
04.10.2010 (20:46)  
Rodny:
Ta moje příhoda v Ostravě se stala v 15:04 za dobré viditelnosti.
A v případě té Chotěbuzi to také bylo ve dne (šlo o vlak EC, navíc strojvedoucí dalšího vlaku tělo viděl).
04.10.2010 (20:24)  
EC174: Jel jsi někdy na mašině v noci, že tak přesně víš, co fíra vidí při průjezdu osvětlenou stanicí ala Svinov kor někde mimo hlavní osvětlení až na vexlích? Klidně se zrovna mohl dívat na hodinky, což znamenalo rožnout si na stanovišti, nebo aspoň zmáčknout nějaké tlačítko na hodinkách, kouknout a zase zvednout hlavu. To pár sekund zabere, a pokud to provedl někde v prostoru peronů, kde večer, pokud se neblíží nějaký vlak moc lidí není, tak vás na kolejích mohl zmerčit až třeba od přechodu. No a že v ECčku nabereš člověka nemusíš vůbec poznat, rožneš si na stanovišti, vezmeš sešiťák, koukneš na časovou polohu v nejbližší stanici, koukneš na hodinky, najednou 10-15 sekund pryč a nějaký náraz na mašině nepoznáš... Klidně to mohla být srnka. Holt co je dva a půl metru od osy kolejnice je lovná zvěř a nemá tam nikdo co dělat.
registrovaný uživatel Sim 
04.10.2010 (20:19)  
Miškin > jestli jsem to pochopil spravne, byla to tedy dodavka (pisou Iveco, takze klidne i pres 3,5 tuny), takze to uz nejakou energii ma.

Ovsem kdyz se kouknu na mapu, jak to presne vypada ve zminovane Svermove ulici (obcas tudy jezdim, moc si to ale nevybavuju, ktery most ma pilire a ktery ne - ze silnice stejne neni videt, co presne je nahore), jsou tu mosty tri - od severu petikolejny, dvoukolejny a ctyrkolejny s vyhybkami. At tak nebo tak, stejne si nedovedu predstavit, jakym zpusobem je mozne takovouto konstrukci trefit, nahore vyhodit vagony a jeste s tim autem odjet... teda dovedu, ale ze by to bylo pravdepodobne, to ne: mohlo mu to ustrelit, pretocit ho to, takze by do konstrukce vrazil zadni casti, kde neni motor.

Kuba > mezi Bruntali a Krnovem je obsazenost obvykle vyssi? Nebo by stacilo, aby z Krnova vyjel samostatny motor, v Moravskem Beroune si pripojil ridicak (pripadne s vlozenym vozem a v posilene kapacite dojel do Olmika?
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
04.10.2010 (20:17)  
Jo souhlasím, že většina mimořádností je zbytečná. Zbytečná jsou úmrtí na železnici, komlikace a škody tím vzniklé. Nejhorší je to v případě sebevražd-zbytečně komlikují dopravu a pro strojvůdce to také není příjemný zážitek. Ale to není žádná minořádnost podobného typu. Včera třeba opět srážka vlaku s osobou a podle ČD na špatně přístupném místě pro NAD. Omlouvám se, že jsem se rozepsal, ale to si myslím co se týče mimořáností hlavně typu zavinění človekem.
registrovaný uživatel EC 174  mail  
04.10.2010 (19:50)  
Opravdu se mi líbí, jak strojvedoucí nezaregistroval mladíka v Chotěbuzi, srazil ho a jel dál.
Ze srpna mám podobný zážitek - v Ostravě Svinov si sedl chlap na koleje, až na konci nástupiště těsně před výhybkami směr Bohumín. Uviděl to jeden vlakvedoucí a já, tak jsme ho okamžitě začali z těch kolejí tahat pryč. Od Studénky přijížděl nákladní vlak. Na rovné koleji nás musel strojvedoucí už dlouho vidět. Myslíte snad, že začal brzdit nebo aspoň houkat nebo něco? NIC! Jel plnou rychlostí dál. Klidně by toho chlapa přejel a nás dva taky. Odtáhli jsme ho na poslední chvíli.
Tím chci říct, že NĚKTEŘÍ strojvedoucí jsou snad úplně hloupí nebo nevím, co při jízdě dělají, ale rozhodně se nedívají na trať před sebe. Takové lidi opravdu patří vyházet pryč.
registrovaný uživatel Kuba 
04.10.2010 (19:02)  
Sim: ber to tak, že byla neděle ráno, sychravo, zima a úsek Bruntál - Moravský Beroun nepatří zrovna mezi ty úseky, kde by bylo narváno a ta souprava prostě musí někde projet.
04.10.2010 (18:32)  
Neonym) Spíš už je účetně z části nebo úplně odepsaný a uvedená cena = cena šrotu.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
04.10.2010 (18:30)  
Jakto, že škoda na shořelém vagonu je jen 450tis??? To je cena toho vagonu tak nízká nebo se bude ještě opravovat?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko