..: Mimořádnosti a nehody v uplynulých dnech :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG Česká republika — Aniž bychom si to uvědomovali, každý den se odehrává na železnici nějaká mimořádná událost. Když nebudeme počítat drobné události, jako je závada na lokomotivě, technická závada na trati, stržená trolej, apod. Nejčastěji se bohužel jedná o srážku vlaku s automobilem na přejezdu, nebo s osobou v kolejišti. Přestože média jsou plná zpráv o těchto nehodách, Drážní inspekce a další státní i nestátní organizace varují před neuváženém jednání ve styku s dráhou, neustále se nacházejí řidiči, kteří nejenže riskují život svůj a pasažérů ve svém vozidle, ale i životy a zdraví cestujících ve vlacích. Důkazem tohoto hazardování jsou zejména statistiky DIČR tohoto roku, kdy v měsíci září dosáhly úrovně roku loňského. Také posledních několik dní česká železnice zaznamenala zvýšený počet podobných událostí, které se neobešly bez zranění a ztrát životů.

Srážka rychlíku s kamiónem mezi Valšovem a Bruntálem

V neděli 26. září v 7.45 se na přejezdu na trati 310 mezi Bruntálem a Valšovem střetl R 820 jedoucí z Krnova do Olomouce hl.n. s nákladním automobilem. Po srážce zůstaly první dva vozy mimo koleje, třetí zůstal na kolejích. V době nehody cestovalo vlakem asi třicet osob, z toho 12 osob muselo z vágónu vylézt za pomoci hasičů. Železniční přejezd mezi Valšovem a Moravskoslezským Kočovem, na kterém se nehoda udála, je vybaven světelnou výstražnou signalizací, jež byla v době nehody aktivní. Při nehodě byli zraněni tři lidé vážně a dva lehce. Provoz na trati byl zastaven a zavedena byla náhradní autobusová doprava. Škody na vlaku jsou 10 mil. korun, na kamiónu 2 mil. korun a na trati 400 tis. korun. Vlivem nehody na trati byla omezená jízda zvl. parního vlaku, taženého lokomotivami 486.007 a 498.022. Vlak měl původně jet z Olomouce hl.n. do Krnova a zpět, ale po nehodě na trati jel pouze do Valšova a zpět.

Nehoda u Valšova 1, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 2, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 3, foto: Tomáš Kubovec Nehoda mezi Bruntálem a Valšovem, foto: Drážní inspekce Nehoda mezi Bruntalem a Valsovem, foto: Drážní inspekce

Srážka prázdného vlaku s autobusem MHD Liberec

Tentýž den se střetla ráno kolem 8.30 na přejezdu v Liberci prázdná souprava s autobusem MHD. Přejezd, na kterém se srážka udála, je zabezpečen jen výstražnými kříži. Při srážce byla zraněna jedna osoba. Škoda na vlaku je 15 tis. korun, na autobuse 100 tis. korun.

Smrt v kolejích na Karvinsku

Opět v neděli se stala nehoda na Karvinsku na trati 320, poblíž stanice Chotěbuz. Sedmnáctiletého mladíka srazil vlak EuroCity jedoucí z Prahy do Čadce. Strojvedoucí srážku nezaregistroval a těla mladíka si všiml až strojvedoucí osobního vlaku, jedoucího za vlakem EuroCity. Sražená osoba bohužel podlehla smrtelným poraněním hlavy.

Řidič pod vlivem alkoholu způsobil vykolejení dvou vagónů

V neděli odpoledne v Ostravě narazil řidič, který měl v krvi 0,5 promile alkoholu, do pilíře mostu. Událost se stala ve Švermově ulici, řidič z místa srážky ujel. Po sléze policie řidiče vypátrala. Vlivem nárazu do mostu řidič vykolejil dva vagóny, které stály na mostě. Žádný člověk nebyl zraněn. Provoz v ulici Švermově byl zastaven, stav pilíře mostu posoudí statik.

Srážka dodávky a osobního vlaku v Olomouci

V úterý dopoledne se na železničním přejezdu na trati 301 srazila dodávka s osobním vlakem který jel z Olomouce směrem na Prostějov. Přejezd, který je zabezpečen zvukovou i světelnou výstražnou signalizací, leži v ulici Rybářská. Řidič dodávky vyvázl bez zranění, zraněna byla jeho sedmadvacetiletá žena. Důsledkem nehody bylo zastavení provozu na trati na dvě hodiny, provoz byl obnoven chvíli po poledni. Škoda na vlaku a trati byla vyčíslena na 400 tis. kč, na dodávce 600 tis. korun.

Nájezd vozu dráteníků do nákladního vlaku v Ústí nad Labem

Ve čtvrtek 23. září kolem 17 hodin najel ve stanici Ústí nad Labem – Střekov montážní vůz do nákladní soupravy. Při nehodě byli zraněni a převezeni do nemocnice dva lidé — strojvedoucí a vedoucí posunu. Několik hodin po nehodě byl ve stanici omezen provoz.

Zoufalý člověk si sedl do kolejiště, ale strojvedoucí stihl zpomalený vlak zastavit

Sebevrah na Svitavsku chtěl skoncovat život sednutím si do kolejí. O své myšlence informoval kamaráda, který následně podal informace výpravčímu, že v určitém úseku na kolejích bude sedět člověk. Výpravčí zajistil, aby vlak jel předpokládaným místem sebevraždy pomaleji. Strojvedoucí za pomalejší jízdy stihl vlak zastavit.

Vagón v plamenech v Dívčicích u Českých Budějovic

Ve středu kolem osmé hodiny ranní vzplál na rychlíku 1245 z Prahy do Českých budějovic vagón. Kvůli této události musel vlak mimořádně zastavit v Dívčicích u Českých Budějovic, kde vůz shořel. Vlivem ohně se vagón ve své půlce prolomil. Škoda na vagonu je 450 tis. korun, na trakčním vedení 20 tis. korun. Hasičům se podařilo do hodiny uhasit plameny. Při požáru nebyl nikdo poraněn. Příčinou požáru byla pravděpodobně závada na elektrickém topení.

Vůz zachvácený dýmem, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hasiči zasahují, foto: Jósef Rákos

Stržená trolej na trati 090 způsobila komplikace v provozu

V pátek 24. záři strhl vlak EC 171 Hungaria trolejové vedení poblíž stanice Hrobce. Pro rychlíky byla mezi stanicemi Roudnice nad Labem – Hněvice zavedena náhradní autobusová doprava. Trať se kompletně podařilo zprovoznit kolem jedenácté večerní. Některým lidem se poštěstilo a dostali nově vyplácené odškodnění od Českých drah.

Až na takovém přehledu si člověk uvědomí, kolik zbytečných i nečekaných neštěstí se během pouhých 7 dnů stane. Jsou to právě nehody na přejezdech, které můžeme označit za zbytečné. Stačí jediné — dodržovat pravidla silničního provozu, které jsme se v autoškole poctivě naučili. Přesto riskuje stále více řidičů a doufají, že mají před vlakem přednost. Nemají! Vlak má převahu jak v předpisech, tak ve fyzice! Doufejme, že právě začatý týden bude méně problémový.

Zdroj: Drážní inspekce, Mimořádnosti ČD, Novinky.cz, iDnes.cz


Filous Poslat mail autorovi | 4.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
04.10.2010 (22:40)  
EC 174: O tom, že lze osobu v kolejišti (má-li vhodný oděv - ne zrovna výstražnou vestu) dobře přehlédnout svědčí fotografie pendolina z přelomu let 2005/6...
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/39353/pendolino-privezlo-mrtvolu.html

Teď jsem si vzpoměl na jeden (docela krutý vtip):
"Paní Nováková, nevíte, kde je můj manžel?" "No, naposledy jsem ho viděla ráno v Olomouci na nádraží." "A co tam dělal, kam jel?" "Kam jel, to netuším, ale byl přilepený na nárazníku lokomotivy!" ...


Jinak hořící vůz v Dívčicích je opravdu na odpis (viz. můj odkaz v minulém příspěvku). Trolej byla v tomto případě vlivem vysokého žáru přepálena. Naštěstí byla vyplá - podmínka hašení požáru.

Co se týče vyšetřování: Při nějaké MU počítejte minimálně tak (i v případě banální události) cca 2,5 hodiny bez provozu...
04.10.2010 (22:39)  
Libcha : v televizích říkali, že se jednalo o stanici Dívčice na trati České Budějovice - Praha ... co se člověk „na stará kolena" nedozví. Historicky to je trať Vídeň - Cheb s odbočkou do Prahy (Franz-Jozefs-Bahn) ...

EC 174 : říká vám něco brzdná dráha vlaku. Co myslíte, že se stane, když strojvedoucí vlaku jedoucího rychlostí 100 km/h uvidí někoho na kolejích ve vzdáleností 400 metrů a začne brzdit ? Přesně totéž, jako když brzdit nebude. Z toho „někoho" bude v obou případech zákazník pohřebního ústavu ...

Rodny : já souhlasím s tím, nezastavit ... ale blekotat něco o tom smyslu "myslel" jsem není rozumné ... Prostě jsem neviděl ...
I když vlak zastaví ve vzdálenosti několika set metrů od místa střetu, tak musí strojvedoucí 0/0-S zajistit vozidlo proti ujetí, případně utáhnout potřebný počet brzd ... a pak se teprve vydá hledat zraněného ... ten mezitím - má-li úrazovou amputaci končetiny spolehlivě vykrvácí (ztráta zhruba 1/3 krve vede ke kolapsu organismu), pokud vlivem nárazu dojde k bezvědomí a zástavě dechu, tak mu po více jak 5 minutách je "první pomoc" k ničemu ...

M 474 003 : no vida, tak asi Usáma bin Ládínek se svojí Al-kajdá začal šířit zlo v Česku a vybral si k tomu železnici ...
registrovaný uživatel Sim 
04.10.2010 (22:02)  
Benpat > ja mel za to, ze nektery vlaky projizdi pres Bruntal z Ostravy do Olmika a zpatky, jine jsou v tom miste roztrzene. Ty co projizdi, je jasny, ze nema smysl asi nekde trhat - nicmene tohle je (aspon podle jizdniho neradu) vlak, ktery tu zacina.

I kdyz... ted na to koukam, souprava prijede do Krnova z Opavy jako osobak, kde vlak oficialne skonci. V realu vsak za ctvrt hodiny pokracuje na Olomouc jako rychlik... takze beru zpet, s timhle asi tezko jde neco delat, pokud nebudu mit dalsi soupravu navic.
04.10.2010 (21:43)  
R.U.R.: No, i takoví jsou fírové. Znám osobně několik fírů, mezi nimi jsou i mnohonásobní střelci. Po prvním smrťáku to buď fíra zvládne a bude jezdit dál a bude to mít na háku, nebo nezvládne a není jiná cesta, než změnit povolání. Nejhorší je, že když člověka sejmeš, tak ho musíš jít zkontrolovat, jestli to třeba náhodou nepřežil a pokud přežil, tak ještě dát první pomoc. No ale dávej první pomoc někomu, komu jsi ujel ruku nebo nohu, popřípadě obojí, ale dál žije... Mňamka...To už je opravdu lepší nebrzdit vůbec a prostě říct, že jsi si ničeho nevšiml. A v dnešní době se dá jednoduše vymluvit na to, že jsi si myslel, že je to nějaký šotouš a nejspíš tam skočil na poslední chvíli a ničeho jsi si nevšiml.
registrovaný uživatel Benpat 
04.10.2010 (21:42)  
Sime, ono jde "zdánlivě" o dvě spojená ramena Ostrava-Opava-Krnov(-Bruntál) a Moravský Beroun-Olomouc. Druhé rameno moc neznám, ale vlaky Krnov-Ostrava jsou plné hlavně ve špičce. Třeba odpoledne jede souprava 843+043+043 (z Olomouce) a souprava 843+043+943 (z Jeseníku) v Krnově se spojí/rozpojí a v úseku Krnov-Ostrava jedou spolu a plné. Ono jezdit část trasy jen s 843 prakticky nejde.
Podobné je to s 471 na Ostravsku. Mimo špičku a o víkendech se vozí vzduch, ale ve špičce se i stojí. Kvůli tomu taky nebudou vytahovat 071.
registrovaný uživatel Sim 
04.10.2010 (21:38)  
Michal75 > zakladnich variant je nekolik, pocitam s tim, ze vetsinou pujde o kombinace nekolika pricin:
- sberac se o trolej soupe, takze ta postupne ubyva
- trolej se dostane mimo sberac
- trolej se prepali
- trolej podlehne hmotnosti snehu, ledu, stromu nebo neceho podobneho
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.10.2010 (21:32)  
Že vlak přejede člověka v kolejišti je svým způsobem "v pořádku", asi tak, jako je "v pořádku", že někoho, kdo vyleze na stožár elektrického vedení, zabije elektrický proud... Jediné, co mě osobně na tom vadí, je to, že se to pak vyšetřuje a je zastaven provoz na trati třeba na několik hodin.
A slyšel jsem (nevím, jak moc je to pravda) od bývalého mašinfíry, který jezdil s nákladními vlaky, že když prvně uviděl na kolejích člověka, tak troubil a brzdil (jako) o život, ale prd platné, co si budeme povídat, nákladní vlak nezastaví na fleku... No tak příště už jen na chvíli zavřel oči.
04.10.2010 (21:31)  
Může někdo věci znalý vysvětlit laickému cestujícímu (mně), jak vlak strhne trolej a proč se to děje tak často (alespoň mně to tak přijde)? Díky
registrovaný uživatel Ross  mail  
04.10.2010 (21:30)  
Mně se takový seznam mimořadostí libí. Doufám, že bude každý týden. Chyběl tu. Musím souhlasi s redakcí, když píše v lomeném písmě ten text o přejezdech.
04.10.2010 (20:53)  
EC174: Tak to pak beru svou poznámku zpět a omlouvám se za útočný komentář, třeba toho sebevraha chtěl prostě sejmout a mít další zářez, čert ví... A s tím EC jsem snad někde četl, že to bylo brzo ráno, takže jsem předpokládal, že ještě za tmy. Netušíš náhodou, co to teda bylo za vlak? Nevím o žádném EC, které končí v Čadci, tipuju, že to byl nějaký vlak, který jede aspoň do Žiliny...
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko