..: Mimořádnosti a nehody v uplynulých dnech :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG Česká republika — Aniž bychom si to uvědomovali, každý den se odehrává na železnici nějaká mimořádná událost. Když nebudeme počítat drobné události, jako je závada na lokomotivě, technická závada na trati, stržená trolej, apod. Nejčastěji se bohužel jedná o srážku vlaku s automobilem na přejezdu, nebo s osobou v kolejišti. Přestože média jsou plná zpráv o těchto nehodách, Drážní inspekce a další státní i nestátní organizace varují před neuváženém jednání ve styku s dráhou, neustále se nacházejí řidiči, kteří nejenže riskují život svůj a pasažérů ve svém vozidle, ale i životy a zdraví cestujících ve vlacích. Důkazem tohoto hazardování jsou zejména statistiky DIČR tohoto roku, kdy v měsíci září dosáhly úrovně roku loňského. Také posledních několik dní česká železnice zaznamenala zvýšený počet podobných událostí, které se neobešly bez zranění a ztrát životů.

Srážka rychlíku s kamiónem mezi Valšovem a Bruntálem

V neděli 26. září v 7.45 se na přejezdu na trati 310 mezi Bruntálem a Valšovem střetl R 820 jedoucí z Krnova do Olomouce hl.n. s nákladním automobilem. Po srážce zůstaly první dva vozy mimo koleje, třetí zůstal na kolejích. V době nehody cestovalo vlakem asi třicet osob, z toho 12 osob muselo z vágónu vylézt za pomoci hasičů. Železniční přejezd mezi Valšovem a Moravskoslezským Kočovem, na kterém se nehoda udála, je vybaven světelnou výstražnou signalizací, jež byla v době nehody aktivní. Při nehodě byli zraněni tři lidé vážně a dva lehce. Provoz na trati byl zastaven a zavedena byla náhradní autobusová doprava. Škody na vlaku jsou 10 mil. korun, na kamiónu 2 mil. korun a na trati 400 tis. korun. Vlivem nehody na trati byla omezená jízda zvl. parního vlaku, taženého lokomotivami 486.007 a 498.022. Vlak měl původně jet z Olomouce hl.n. do Krnova a zpět, ale po nehodě na trati jel pouze do Valšova a zpět.

Nehoda u Valšova 1, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 2, foto: Tomáš Kubovec Nehoda u Valšova 3, foto: Tomáš Kubovec Nehoda mezi Bruntálem a Valšovem, foto: Drážní inspekce Nehoda mezi Bruntalem a Valsovem, foto: Drážní inspekce

Srážka prázdného vlaku s autobusem MHD Liberec

Tentýž den se střetla ráno kolem 8.30 na přejezdu v Liberci prázdná souprava s autobusem MHD. Přejezd, na kterém se srážka udála, je zabezpečen jen výstražnými kříži. Při srážce byla zraněna jedna osoba. Škoda na vlaku je 15 tis. korun, na autobuse 100 tis. korun.

Smrt v kolejích na Karvinsku

Opět v neděli se stala nehoda na Karvinsku na trati 320, poblíž stanice Chotěbuz. Sedmnáctiletého mladíka srazil vlak EuroCity jedoucí z Prahy do Čadce. Strojvedoucí srážku nezaregistroval a těla mladíka si všiml až strojvedoucí osobního vlaku, jedoucího za vlakem EuroCity. Sražená osoba bohužel podlehla smrtelným poraněním hlavy.

Řidič pod vlivem alkoholu způsobil vykolejení dvou vagónů

V neděli odpoledne v Ostravě narazil řidič, který měl v krvi 0,5 promile alkoholu, do pilíře mostu. Událost se stala ve Švermově ulici, řidič z místa srážky ujel. Po sléze policie řidiče vypátrala. Vlivem nárazu do mostu řidič vykolejil dva vagóny, které stály na mostě. Žádný člověk nebyl zraněn. Provoz v ulici Švermově byl zastaven, stav pilíře mostu posoudí statik.

Srážka dodávky a osobního vlaku v Olomouci

V úterý dopoledne se na železničním přejezdu na trati 301 srazila dodávka s osobním vlakem který jel z Olomouce směrem na Prostějov. Přejezd, který je zabezpečen zvukovou i světelnou výstražnou signalizací, leži v ulici Rybářská. Řidič dodávky vyvázl bez zranění, zraněna byla jeho sedmadvacetiletá žena. Důsledkem nehody bylo zastavení provozu na trati na dvě hodiny, provoz byl obnoven chvíli po poledni. Škoda na vlaku a trati byla vyčíslena na 400 tis. kč, na dodávce 600 tis. korun.

Nájezd vozu dráteníků do nákladního vlaku v Ústí nad Labem

Ve čtvrtek 23. září kolem 17 hodin najel ve stanici Ústí nad Labem – Střekov montážní vůz do nákladní soupravy. Při nehodě byli zraněni a převezeni do nemocnice dva lidé — strojvedoucí a vedoucí posunu. Několik hodin po nehodě byl ve stanici omezen provoz.

Zoufalý člověk si sedl do kolejiště, ale strojvedoucí stihl zpomalený vlak zastavit

Sebevrah na Svitavsku chtěl skoncovat život sednutím si do kolejí. O své myšlence informoval kamaráda, který následně podal informace výpravčímu, že v určitém úseku na kolejích bude sedět člověk. Výpravčí zajistil, aby vlak jel předpokládaným místem sebevraždy pomaleji. Strojvedoucí za pomalejší jízdy stihl vlak zastavit.

Vagón v plamenech v Dívčicích u Českých Budějovic

Ve středu kolem osmé hodiny ranní vzplál na rychlíku 1245 z Prahy do Českých budějovic vagón. Kvůli této události musel vlak mimořádně zastavit v Dívčicích u Českých Budějovic, kde vůz shořel. Vlivem ohně se vagón ve své půlce prolomil. Škoda na vagonu je 450 tis. korun, na trakčním vedení 20 tis. korun. Hasičům se podařilo do hodiny uhasit plameny. Při požáru nebyl nikdo poraněn. Příčinou požáru byla pravděpodobně závada na elektrickém topení.

Vůz zachvácený dýmem, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hořící vůz 1, foto: Jósef Rákos Hasiči zasahují, foto: Jósef Rákos

Stržená trolej na trati 090 způsobila komplikace v provozu

V pátek 24. záři strhl vlak EC 171 Hungaria trolejové vedení poblíž stanice Hrobce. Pro rychlíky byla mezi stanicemi Roudnice nad Labem – Hněvice zavedena náhradní autobusová doprava. Trať se kompletně podařilo zprovoznit kolem jedenácté večerní. Některým lidem se poštěstilo a dostali nově vyplácené odškodnění od Českých drah.

Až na takovém přehledu si člověk uvědomí, kolik zbytečných i nečekaných neštěstí se během pouhých 7 dnů stane. Jsou to právě nehody na přejezdech, které můžeme označit za zbytečné. Stačí jediné — dodržovat pravidla silničního provozu, které jsme se v autoškole poctivě naučili. Přesto riskuje stále více řidičů a doufají, že mají před vlakem přednost. Nemají! Vlak má převahu jak v předpisech, tak ve fyzice! Doufejme, že právě začatý týden bude méně problémový.

Zdroj: Drážní inspekce, Mimořádnosti ČD, Novinky.cz, iDnes.cz


Filous Poslat mail autorovi | 4.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
07.10.2010 (12:50)  
Farkač Karel > klidne se tam zaradim, pokud uznate, ze svetlo samo o sobe nedokaze zastavit vubec nic. Rozhodne nezastavi ani auto, ani vlak.

Teprve ve chvili, kdy za volantem nebo rajcakama sedi nekdo, kdo vi, co to znamena a zaroven uznava, ze ma smysl se danym predpisem ridit, muze to fungovat tak jak ma.

Cervene svetlo nemusi vzdy znamenat stopku - je to mozna priklad nad vase chapani, ale presto se o to pokusim.

Mame prechod pres ulici a o kus dal bordel. U obojiho sviti cervena lucernicka. Jdou dva lide.

Jeden se zastavi na prechodu (pocka na zelenou) a pak kolem veseleho domu projde naprosto bez zajmu, protoze ma pocit, ze "sluzby spojene s touto cervenou lucernou" mu neprinasi takove vyhody, aby mu vubec stalo za pozornost resit, ze tam neco sviti.

Druhy clovek prejde prechod na cervenou, jen se podiva, jestli neco nejede (pokud jede, pocka, az bude volno). Protoze ma pocit, ze mu informacni hodnota tohoto svetla neprinasi tolik, aby mu stalo za pozornost, proste se na semafor ani nepodiva. Zato az pujde kolem bordelu, zahlidne svetylko a sup dovnitr - proc? Protoze ma pocit, ze tohle svetylko mu prinasi dokonce vic, nez vyda jeho penezenka :-)

Proste je to o prioritach. Docela by me zajimalo, jak dlouho byste zrovna vy dokazal jet za mnou v aute, aniz byste me predjel. Rychlost v obci se snazim dodrzovat, pokud to nepovazuji vylozene nebezpecne, snazim se jet plynule, aby to zbytecne nezralo a pritom zpravidla nejsem na konci mesta vyrazne pozdeji, nez ten, co projede dve cervene (tu zlutou jeste stihnu), predjizdi me na plne do zatacky a mit na tachometru raficku pod 80 v situaci, kdy ma pred sebou aspon 10 metru mista mu neprijde dost cool.


Tak a ted bez nadsazky. Pokud tak bezvyhradne vyznavate "cervenou stopku", co udelate v situaci, kdy fira projizdi cervenou (treba na zaklade pisemneho vyrozumeni o poruse) a vy si toho vsimnete jako cestujici? Pujdete za nim na pristi zastavce a date mu do cuni?

Kdyz pojedete autem nebo na kole po silnici a budete chtit odbocit doleva na svetelne krizovatce s cidlem, ktere vas nezaregistruje... budete cekat do te doby, nez to nekdo prijede opravit nebo se proste po par cyklech semaforu "bez vas" rozhlednete a projedete to?

A co udelate na prechodu, kde je semafor na tlacitko ... a pod tlacitkem napis "mimo provoz" (pod ktery nekdo napise "pouzijte tlacitko na druhe strane silnice") ... budete cekat na opravu nebo pujdete na jiny prechod? A nebo se na to proste vyprdnete, budete to povazovat za buzeraci a selskym rozumem vyhodnotite situaci tak, ze pokud nic nejede, proste to prejdu?

No a co udelat az doj(e)dete na prejezd, kde vlak nikde v dohledu neni, svetla blikaji a nehodlaji prestat? Otocite to a pojedete hledat nejblizsi nadjezd?

Cely problem je totiz zalozen na tom, ze vyse uvedene situace se stat muzou a tezko nekomu zazlivat, ze v dane situaci porusi pravidla za beznych okolnosti nedotknutelna. Jenze jak moc je situace zavazna, to je ciste subjektivni zalezitost - pro sanitku nebo hasice muze byt par minut na prejezdu fatalni, zrovna tak tam ale muze prebihat tesne pred vlakem nekdo, komu hori barak a bezi k nejblizsimu telefonu, aby hasice zavolal. Pak samosebou muze nastat situace, kdy jsem zaspal a chvatam do prace - pokud jsem urednik v kanclu, muze jit o houby, ale pokud delam na dispecinku zachranky, i zde to muze byt v realu dulezitejsi, nez dodrzovani pravidel za vsech okolnosti....

... a vlastnosti naseho naroda proste je si vse vztahnout na sebe tak, jak se to zrovna hodi. Kdyz on muze chvatat do prace, tak ja muzu chvatat na nakup. Kdyz on chvata na nakup, ja muzu chvatat cestou do hospody nebo na fotbal. Kdyz on chvata cestou do hospody... tak ja budu... ja budu chvatat jen proto, ze me to mozna nebavi, ale jsem na to navyklej... takze vlastne proto, abych pak nekde cekal. Ale povazuju to za stejne dulezity, jako kdyz jede sanitka na cervenou.
07.10.2010 (10:06)  
Ad SIM:
Zařaďte se prosím do skupiny více slaboduchých. Červené světlo je to od toho, aby zastavilo provoz v daném směru. To je bez diskuze a všechny jiné úvahy jsou liché a zcestné.
Pro SYN: Za provokace se v hospodě většinou dostane přes držku.
FRK
06.10.2010 (22:00)  
Sim, SYN, Tomáš Vrabec, Kofr: jo, tohle je mnohem konstruktivnější než první, snad provokativní, Koffrův hlod i některé jednostranné odsudky. Naprosto souhlasím, obě strany mají ve svých koutech co zametat. Souhlasím, že se na tom stavu podepsala dosti zhoubně bývalá doktrína. Jen se k té vzájemné úctě prokousáváme safraportsky pomalu...

Mmch: takový přejezdový příklad. Švédsko, stockholmská aglomerace, místní železnice v příměstské zástavbě (Saltsjöbaden): několik úrovňových přejezdů s PZZ světla + závory. Rozezvoní se to, závory jdou dolů, lidi poslušně zastaví, za CHVILKU projede vláček, závory se zase otevrou a jede se dál močálem černým kolem bílých skal (-: Interval ve špičce 15 minut / směr, jezdí se na jednokolejce obousměrně. Takže tak zhruba 8 vláčků do hodiny. Nikoho to nezdržuje. A nikdo se tam taky pod ten vlak nehrne. Takhle nějak bych si to tu přál.
registrovaný uživatel SYN 
06.10.2010 (20:02)  
SIM: Pěkné.
Dodal bych že tuším zrovna v této diskuzi párkrát padlo to že fíra za jistých okolností ani nezkouší brzdit a třeba ani nezjišťuje zda osoba přežila (protože se víceméně oprávněně domnívá že neměla šanci). Přitom jsem si naprosto jist že mu zákon i předpisy takovouto povinnost ukládají (a ojediněle se stane že osoba přežila, a první pomoc jí opravdu pomůže). Takže evidentně naprosto stejný přístup - zhodnotí situaci vlastním rozumem a dojde k tomu že je celkově rozumnější se na předpis vyfláknout. Doufám že všichni ti co tu kárali Koffra (který podle mě uvedl názor úmyslně provokační formou) tu též odsoudili každé nezastavení fíry, ja? Je to přece stejný přístup...
registrovaný uživatel koffr 
06.10.2010 (19:11)  
2 Sim: pěkně sepsáno, přesně takhle to je :/
06.10.2010 (18:37)  
Sim: pod Váš příspěvek se mohu s čistým svědomím podepsat.
registrovaný uživatel Sim 
06.10.2010 (16:48)  
Kofr > ja si (narozdil od zdejsi vetsiny) myslim, ze jste uhodil hrebicek na hlavicku. Nejde ani tak o to, co presne rikaji predpisy nebo kdo ma jaky pud sebezachovy.

Zadrhel je v tom, ze obcanstvo nasi zeme se za leta buzerace "shora" naucilo na predpisy prdet a jednat podle sveho uvazeni - vcetne vyhodnoceni rizika.

Pokud jedu na silnici a dojedu traktor (nebo cokoliv vyrazne pomalejsiho), radeji ho predjedu v miste, kde je predjizdeni zakazano, ale ja jsem presvedcen, ze mi nebezpeci nehrozi, nez tam, kde to je povoleno, ale 100% jistoty nemam.

Hlavni silnice znamena, ze mam teoreticky prednost, prakticky je ale vzdy vhodnejsi se podivat, jestli se na me neriti tatrovka. Na svetelne krizovatce je to nemlich to samy - tech co si reknou "tu zlutou jeste stihnu" vzdy bylo hodne a neubyva jich.

Pokud na jednokolejce, kde je zastavka tesne pred prejezdem (takze je na ni i na vlak videt) zacnou blikat svetla jeste pred tim, nez sukafon prijede do zastavky, pak probiha nastup a vystup okoreneny sem tam nejakymi problemy s nastupem cyklistu nebo vozickare, aby pote, co se vlak da do pohybu svoji sneci rychlosti prosvistel pres prejezd a teprv kdyz zmizi za obzorem svetla prestala blikat... automaticky to povede k tomu, ze lidi to blikani zacnou ignorovat. Nekdo v te bezpecnejsi podobe (prijedu, bez ohledu na to jestli blika nebo ne se podivam na koleje a pokud nic nejede, proj(e)du to), jiny to vezme zgruntu (vcera jsem to stihnul, tak to preci dnes musi vyjit taky).

Malokdo z nas zacne oficialni cestou resit, zda je mozna nejaka uprava daneho prejezdu tak, aby byl vice "user friendly", pokud se zrovna pohybuju jinak nez vlakem. Zrejme bude vetsina presvedcena (zda opravnene, to neresim) o tom, ze by to stejne k nicemu nevedlo.

I kdyz jsou v soucasnosti pocty nehod na prejezdech velmi vysoke, nezmeni se to ze dne na den. Sbirani ridicaku (nebo bodu) nepomuze - postizeny jedinec se bude citit ukrivdene, protoze to, co mu mnohdy zachranuje krk (spoleh hlavne na sve oci, bez ohledu na presne zneni predpisu) se mu zde nevyplatilo.

Stejne jako se doposud nepodarilo spoustu ridicu presvedcit o tom, ze prekracovanim rychlosti v obci (kde clovek vic casu ztrati stanim na pristim semaforu, nez ziska vyssi rychlosti) prinasi vic rizika nez uspory casu, nepodarilo se presvedcit "administrativu" o tom, ze je potreba myslet hlavou - vybirani pokut na 20ce pred skolkou je v pohode, pokud to nekdo neprovozuje v pul druhy v noci.

Na obou stranach barikady (jak na uzivatelich, tak na "spravcich" systemu) je proste potreba prirozenym vyvojem dojit ke stavu, kdy jedni nebudou buzerovat za blbosti a druzi se za blbosti nebudou citit buzerovani - presto obe strany budou mit respekt pred skutecnymi hodnotami. Pak bude mozne oznacit cloveka, co vedome porusi predpisy (at uz jako chodec, ridic, masinfira nebo kdokoliv jiny) za imbecila. Ale dokud prijde do fabriky kontrola bezpecnosti prace, bez povsimnuti mine ocividne porusovani bezpecnostnich predpisu a po zjisteni, ze je vse administrativne v poradku podepise protokol a spokojene odchazi, je takoveto oznaceni "vinika" na podobne urovni, jako cejch "tridniho nepritele" pred dobou relativne nedavnou. V relativne uzkem okruhu spriznenych dusi ho muzem odsoudit, ale vetsina naroda jeho jednani bude povazovat za prirozene a normalni.
registrovaný uživatel Hanys  mail  
06.10.2010 (12:52)  
Kofr:
všeho dočasu
06.10.2010 (12:07)  
Ad KOFR:
Já si myslím, že jste duševně retardovaný. Řidičský průkaz a volant zcela určitě do Vašich rukou nepatří. Pokud v tom přeci jen chcete pokračovat, tak jen tehdy, když budete v automobilu sám!!! Vlak v budoucnu rozmašíruje alespoň jen Vás.
FRK
06.10.2010 (8:20)  
Koffr: to si děláte srandu?! Nebudu tady přeříkávat nějaké poučky a tak, řeknu to krátce.
Pojedete stokrát přes přejezd u zastávky, na své pravidelné trase a nic se vám nestane, ale po stoprvní pojedete neznámým krajem, tam bude podobná zastávka ze stojícím vlakem, ale dvě koleje. Vy si řeknete, dyť co a pojedete. Ale zrovna pojede vlak po druhé koleji a vy si následně uděláte zájezd černým autíčkem......

743 010-1 to napsal velmi dobře. Takový řidiči-šílenci nemají na silnici co dělat!
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko