Harrachov/Szklarska Poręba — Jak jsme vás již dříve informovali, od 3. července měl být obnoven pravidelný vlakový provoz v přeshraničním úseku (Kořenov –) Harrachov – Jakuszyce – Szklarska Poręba G., avšak kvůli některým problémům byl odložen na neurčito. Těmi problémy byla kromě hledání vhodného vozidla také vzájemná komunikace českého a polského výpravčího. Zatímco české straně stačil mobilní či satelitní telefon, jak je běžné i na jiných tuzemských tratích, polský drážní úřad trval na zřízení samostatné drážní telefonní linky.
Nakonec se však problém zdárně vyřešil podepsáním nového místního pohraničního ujednání (MPU), které platilo i při první zahajovací jízdě. Avšak po polských problémech přišly problémy i na české straně, jelikož se dle SŽDC nepodařilo sehnat druhého výpravčího do Tanvaldu, který by trať do Harrachova a dále do Polska řídil. Proto se vlaky v celé délce zrekonstruované trati svezeme až v sobotu 28. srpna. Avšak pravidelný provoz podle jízdního řádu bude trvat jen 4 dny. Potom je totiž naplánována nepřetržitá výluka z důvodu stavby zastávky Desná-Riedlova vila a pravidelné vlaky ČD do Harrachova budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou (NAD). Ta však nebude zajíždět na odlehlé harrachovské nádraží, a proto bude na celé trati platit výlukový jízdní řád a všechny vlaky z Polska budou z důvodu zajištění návazností na autobusy NAD zajíždět až do Kořenova.
Už se také vyřešila problematika vhodných vozidel. Původně zde měla jezdit soukromá lokomotiva 730.613 a dva vozy řady Bm od společnosti Railtransport. Tato souprava však nejde vytápět a v koncových stanicích by se musela objíždět, a tím pádem by nebylo možné končit vlaky v Harrachově. Proto nakonec na tyto vlaky vyjedou jednotky SA134 dopravce Przewozy Regionalne. Ve vlacích bude platit tarif společností Viamont a Przewozy Regionalne.
Zdroje: Železniční společnost Tanvald, ŽelPage
v 9:30 z Trutnova přes Lubawku do Walbrzychu.
Ve 13:21 z Walbrzychu do Jelení Hory a pak přes Szklarskou Porebu do Kořenova. Nejlepší jízdenka SoNe+Polsko a měli jste výlet jak vyšitej.Místo těch blbin,které se tady probírají a stejně nevyřeší.
Teď jsem se díval na ten předpis, a dočetl jsem se, že VZ a živák jsou vyřazeny (fíru chodila pravidelně kontrolovat za jízdy vlakvedoucí). Jak je to se záchrannou brzdou, by možná mohl poodkrýt někdo seznalý.
Strojvůdce: s tou rychlobrzdou je to zajímavé a snad logické, ale je na trati Tanvald - Harrachov tedy překlenuta i záchranná brzda? Jak je to vyřešeno? To by byly přece úplně stejné sáňky.
SMall42: Ten ozubnicový úsek, podle místních fírů, vyjedou za průměrných adhezních podmínek i 810;) Za ztížených podmínek pak jen většinou (cca 95 %). Když to nevyjde, musí se vlak vrátit do Tanvaldu z trati.
PS: Zajímavostí je, že se v úseku Tanvald - Kořenov nesmí používat rychlobrzda (dle SŽDC D40), aby z vlaku nebyly sáňky :))
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.