Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.
Nejpozději v roce 2013
Výběrové řízení na tyto vlaky by mělo být vyhlášeno na přelomu srpna a září s tím, že do provozu budou nasazeny nejpozději v roce 2013. Odhadovaná cena za 5 souprav je zhruba 685 milionů korun (137 milionů za soupravu). České dráhy podle v březnu zveřejněných plánů chtějí letos vypsat výběrová řízení na celkem 23 jednopatrových elektrických jednotek v jedno– a dvojsystémovém provedení také například pro kraj Ústecký, Jihočeský nebo Moravskoslezský. V současnosti je v regionální dopravě na Pardubicku podíl moderních vozidel zhruba 40 %. Jedná se například o 14 modernizovaných souprav RegioNova, nebo dvoupatrové jednotky CityElefant nasazované na osobní vlaky z Pardubic přes Kolín až do Prahy. Do roku 2013 by po dodání nových vlaků měl tento podíl stoupnout až na 75 %. Na nová vozidla budou České dráhy čerpat finance z ROP Severovýchod, který však momentálně bojuje se ztrátou financování ze strany vlády.
Kde lze počítat s novými vozidly?
- Nasazení 4 nových motorových vozů
- Česká Třebová - Lanškroun
- Pardubice - Hlinsko v Čechách
- Nasazení 5 nových elektrických jednotek
- Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř
Zdroj: Regionální příloha MF DNES
Tak pro mě je informace kolem +/- 10%, ale jak říkáš, je to věc individuální. Jančura je soukromník a vše dělá za svoje prachy, takže i kdyby nevypsal VŘ tak nikdo nemůže říct ani pumpička :)
Jinak ano, i z té formulace v tomto článku vyplývá že ta cena má být KOLEM 1M € bez DPH, a to je dost volná formulace... je 1,5M kolem 1M? Pro mě docela jo... Ale to bude asi dost individuální. A to ještě nevíme jak moc přesně byla RegioJet citována...
No však uvidíme kolik to nakonec bude. Ale Jančura není státní, tedy si ve výběrovém řízení může dovolit podstatně větší volnost, zodpovídá se prakticky jen sám sobě.
Má informace pramení z tohoto článku, citace:
Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. - Regiojet poptává 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu, Želpage, 6. 7. 2010
Z tohoto jasně vyplývá, že vůz buce stát cca 1 mil €, 50 vozů děleno 50 mil € je 1 mil €. Stejně tak i to, že se bude jednat o nové vozy.
---------------------------------------------------
Pozn. pod čarou :) Nejsem tak starý aby se mi muselo vykat :)
Wikipedia: míst k sezení ... 71–101 míst (dle uspořádání)
pamatujete na aféru kdy málem upadl tažný čep u ř. 471? Tažný čep je jako co ? A byla to kusová chyba nebo konstrukční, která se objevila na všech vozidelch ? A nechci být rýpal, ale nepraskla jinému světovému výrobci náprava? A nepraskaly svého času u nových vozidel měchy vzduchového vypružení atd.. ? Neříkám, že je dobře, že k závadám dochází, ale tvrdit, že vozidla od škodovky jsou šmejdy a vše ostatní od Alstomu, Siemensu, Bombardieru atd je zlaté je taky poněkud přehnané..
A co se Ti tak nezdá na cenách vozidel ze Škodovky? A s čím je porovnáváš ?
A proč by neměla, pokud nabídne za slušný peníz slušné vozidlo a další služby? A co další hráči na trhu, Siemens, Alsom, nebo třeba PESA atd. :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.