Olomouc/Zlín — Po Vysočině a Libereckém kraji se vypsání výběrových řízení na nákup nových regionálních železničních vozidel dočká i Olomoucký a Zlínský kraj. České dráhy se zde chystají nakoupit 7 nízkopodlažních jednotek za přibližně 1 miliardu korun. Financovány budou ze 40 % Regionálním operačním programem (ROP) Střední Morava, zbylých 60 % částky pokryjí ČD ze svých zdrojů, bankovního úvěru, popř. dluhopisů, pokud jejich vydání nebude definitivně zablokováno Ministerstvem dopravy. Jednotky budou působit na tratích Olomouc – Nezamyslice (301), Šumperk – Zábřeh na Moravě (291), Vizovice – Otrokovice (331), Otrokovice – Hulín (330) a Kojetín – Kroměříž – Holešov – Valašské Meziříčí (303), z čehož vyplývá, že budou jak v elektrické, tak i v motorové trakci. Nasazení jednotek je plánováno nejdříve od poloviny roku 2012. V úvahu přichází řada vozidel evropských výrobců, pokud se je podaří v ČR homologovat, stejně nemůžeme také vynechat domácí společnost Škodu Transportation, která má ve svém portfoliu patrové elektrické jednotky řady 471, resp. řady 671, a ve fázi příprav jednopodlažní elektrickou jednotku.
Vláda České republiky však nečekaně s platností od roku 2011 škrtla 7,5% kofinancování projektů z Regionálních operačních programů státem. Tento krok byl učiněn bez předchozího varování či diskuze s kraji, jež s tímto krokem zásadně nesouhlasí a obávají se problémů s chybějícími financemi. Regionální operační programy dnes nejlépe čerpají finance ze strukturálních fondů Evropské unie. Díky nim dochází k rozvoji měst, obcí, cestovního ruchu a také například ke zkvalitňování dopravy. Jen z 16. výzvy ROP Severovýchod schválené v druhé polovině června tohoto roku mají České dráhy čerpat přes 600 milionů na pořízení vozidel Stadler RS1 pro Liberecko a Vysočinu, resp. nových elektrických nízkopodlažních jednotek pro aglomerační linku Pardubice – Hradec Králové. Také 17. a 18. výzva se týká dopravy — přijímány jsou projekty na financování městské dopravy, integrovaných systémů a ekologizace dopravy.
Zdroj: Olomoucstred.naseadresa.cz, ROP Střední Morava, Asociace krajů ČR/Pardubický kraj, Vláda ČR, ŽelPage
Kdyby se z té tabulky udělal váženej průměr, bude to pod 5%. A počítat zisk před zdaněnim vůči obratu je blbost, musí se to srovnat se základnim jměnim nebo lépe souhrnnou aktuální cenou akcií.
Vždyť je škoda nevyužít evropských dotací.
Koupím za 1,00 > prodám za 1,20 = marže 20 %, z čehož musím zaplatit náklady (mzdy, osvětlení), včetně zdravotního a sociálního pojištění za své zaměstnance ... a to co zbude podléhá zdanění ...
A je úplně jedno, jakým koeficientem ty hodnoty 1 nebo 1,20 násobíte. Čím vyšší koeficient, tím více lidí ... I když se dělá pro stát, tak stát negarantuje zhotoviteli díla cenu nafty pro stavební stroje. Takže když se vláda rozhodla, že se zvýši spotřební daň z nafty, aby naplnila státní kasu, tak zvýšení jistě nebylo provázeno navýšením ceny díla, ale s tím se musí vyrovnat zhotovitel v rámci své marže ...
Ona ta stavební firma má taky náklady, které se nevidí. Například SUBTERRA dlabající tunelu kolem Olbramovic samozřejmě zahrne do nákladů stavby i to co musí zaplatit za ubytování pracovníků na ubytovně v Benešově, cesťáky lidem - i když jim zaplatí "jen" jízdné vlakem na IN-KARTU > čili zákaznické jízdné, byť třebas jedou svým autem.
K "zázemí" stavby se musí postavit - byť provizorní příjezdové komunikace, které se po skončení stavby zlikvidují, pronájmy pozemků ...
Prostě je tam spousta výdajů model "100 krát nic umořilo osla", např. v rámci tunelu Blanka výstavba dřevěného nástupiště GYMNASIJNÍ ....
Z hlediska "zločinných firem" by směrodatná měla být ziskovost, nikoli marže ...
Tvrdím, že ministr nemluví pravdu, když říká, že má kasu prázdnou, že nejsou peníze. Peníze v objemu cca 40 miliard Kč na pozemní komunikace jsou, ale vláda je prostě NECHCE VYINKASOVAT v rámci odstranění nejvyšší daňové diskriminace a hodlá si to vynahradit zdaňováním stravenek a benefitů "v ceně obvyklé" s přijmem ve výši zlomku mnou uvedené částky...
Jak ty peníze získat jsem ministerstvu dopravy i financi popsal asi tak před dvěma roky ...
Firmy jako Metrostav, Skanska, AŽD jsou se ziskem hluboko pod 10% (před zdaněním). Logicky je teda třeba nejvíc ušetřit na železnici a převést peníze firmám, které mají ty marže nejvyšší, tedy těm, co stavějí dálnice a silnice. Jo a na ty marže v ABL se radši ani neptejte. Příklad jsem uváděl v oné sousední diskusi o zastavení investic na železnici.
Vy jste taky provokatér?
Vážený pan ministr si neuvěduje, že "marže obchodníka není zisk! Zisk je marže snížená o náklady spojené s prodejem zboží či služby, jako například mzdové náklady, nájemné, elektřina atd."
Docela by mne zajímalo, s jakou marží pracovala firma ABL pod jeho vedením, resp. zda pan ministr ví, s jakou marží pracuje provozovatel kantýny a závodní jídelny v budově ministerstva dopravy ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.