..: Tratě ŽSR se hemží stroji Siemensu. Kvůli schvalování :..

Vectron ELL 193.214, Leopoldov, foto: Kniha jazd.info, p. Kamenár Bratislava/Žilina — Tratě ŽSR zažívají nebývalou aktivitu exotických vozidel. Výrobce Siemens Mobility totiž v tomto týdnu testuje na slovenské železniční síti hned tři různé typy kolejové techniky. Schválení podstupuje netrakční vysokorychlostní jednotka Viaggio Comfort, lokomotiva EuroSprinter ES64U4-C, a nezávisle na tom byl k testům přistaven i o generaci novější stroj produktové řady Vectron. Právě posledně jmenované hnací vozidlo 193.214 v barvách rakouské lokomotivní půjčovny European Locomotive Leasing (ELL) ve středu 5. listopadu testovalo kompatibilitu palubní jednotky ETCS a správné fungování instalovaného palubního zabezpečovače MIREL VZ1 se systémy instalovanými na koridoru ŽSR. Zkušební jízdu Bratislava-Petržalka – Trenčín a zpět zajišťoval dopravce RegioJet. Ten, stejně jako státní ZSSK, budou v dohledné době lokomotivu podobných parametrů nutně potřebovat.

„Společnost Siemens požádala soukromého dopravce RegioJet o zajištění zkušební jízdy nové lokomotivy Vectron na území Slovenska. Předmětem zkoušky bylo ověření funkce mobilní části evropského zabezpečovače ETCS. Tyto zkoušky dopadly úspěšně,“ uvedla pro ŽelPage mluvčí Student Agency Petra Nováková. V situaci nedostatku vícesystémových lokomotiv československé provenience by přitom právě Vectron mohl být vhodným a dostupným kandidátem pro rozběh open-access linky Bratislava – Košice v režii žlutého dopravce. Nejnovější lokomotivní rodina od Siemensu ovšem má své kouzlo i pro ZSSK – společně se Škodou 109E jde o jediné dva stroje, jež splňují výkonové parametry výběrového řízení na nová hnací vozidla pro dálkové vlaky. Společnost ELL možné uplatnění svých strojů na slovenském trhu ani účel zkoušek komentovat nechtěla.

V průběhu jediného týdne ale rakouský Vectron nebyl na síti ŽSR tak úplně sám. Od pondělí do čtvrtka pobývala na Slovensku také vratná souprava ČD railjet čísla 004 společně s rakouskou lokomotivou 1216.234 ÖBB v barvách Českých drah, jak již bylo uvedeno na začátku. Čtyřdenní jízdy měly prověřit vliv jízdy vlaku na infrastrukturu ŽSR, mj. elektronické počítače náprav, kolejové obvody 25/50 Hz a další vlivy na celkovou elektromagnetickou kompatibilitu.

Harmonogram zahrnoval úseky Vrútky – Martin – Vrútky – Kraľovany – Vrútky – Košice – Žilina, Žilina – Skalité – Žilina – Ladce – Dubnica nad Váhom a Chotín. České dráhy upřesnily, že schválení jednotek railjet na Slovensku bylo jednou z podmínek smlouvy na první sérii souprav. „V jízdním řádu 2015 se s pravidelným provozem railjetů na Slovensku nepočítá, ale mohou se tam objevit v souvislosti s řešením mimořádností. Trať Břeclav – Kúty – Devínska Nová Ves – Vídeň se běžně využívá pro odklonovou vozbu v případě mimořádností na trase Břeclav – Hohenau – Vídeň, například při povodních, nehodách, poruchách atp.“ vysvětluje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zdroje: ELL, RegioJet, České dráhy, Siemens, URŽD SK, KnihaJázd.info, Railtrains.sk, Railpage.net


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 7.11.2014 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
08.11.2014 (18:46)  
například SA na lince Praha - Cheb nesmí vozit lidi v úseku KV - Cheb u některých spojů, které jsou v souběhu s objednanou dopravou
Podobne nesmi vozit lidi na vnitrokrajove Zlin-Kromeriz, ackoliv je nerychlejsi a nejlevnejsi (z mobilu)
08.11.2014 (18:13)  
omlouvám se příspěvek mimo téma, ale...
50% z nich netuší, že vlak vůbec musí mít nějakou lokomotivu, aby jel
kdysi mě děsilo, že se vlaky z Prahy v Třebové anebo v Přerově dělily a půlka jela na Ostravu a druhá někam do pr....
teď mě děsí, že modrý vlak může mít taky lokomotivu vzadu..

nerob z ľudí debilov..
ale asi nejsem sám
nedávno zastavily v Olomouci dva žluté vlaky na stejném nástupišti. A ten mladý pár co nastoupil, se strašně divil, že má svá místa obsazená. Až steward jim vysvětlil, že ten vlak skutečně nejede na Prahu, ale do Ostravy.. A bylo to v pátek, kdy je všude plno
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
08.11.2014 (14:42)  
Ani u nich to neplatí zcela.

Nerozporuji to.
08.11.2014 (14:24)  
P.Š. ... a nákladní dopravě závodoví dopravci (dopravci napojeni na výrazný a trvalý zdroj přeprav).

Ani u nich to neplatí zcela. Politik zreguluje způsob výroby elektřiny a už se energetické společnosti nevyplatí uhelnou elektrárnu provozovat. Nebo politik rovnou nařídí elektrárny zavřít. To kvůli strachu, že přijde dvacetimetrová tsunami ... Pardon, ale ta elektrárna je 100 m nad hladinou moře ... tak ne dvacetimetrová, ale stometrová a elektrárnu zaplaví!
A nebo si nějaký politik dá za cíl vypráskat oceláře pryč. Těžaře už se mu vypráskat podařilo.
08.11.2014 (13:34)  
matus7532: Dovolím si zařadit "zábavnou" historku ze City Elefantu.
Holčička, koukajíc na troleje: "Mamíí, co je to za dráty? Kampak asi vedou..."
Maminka: "Těmi dráty teče do mašinky benzín."
08.11.2014 (12:36)  
Martin Grill 50% z nich netuší, že vlak vůbec musí mít nějakou lokomotivu, aby jel. nerob z ľudí debilov, ľudia vedia, že vlak musí mať lokomotívu, dokonca ak ak ide ucelená jednotka tak hladajú lokomotívu...
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
08.11.2014 (9:32)  
ad Martin Grill: ano, přesně tak.

K tomu je potřeba přičíst výraznou administrativní náročnost pořízení si vlastních lokomotiv, včetně termínů dodání.

V komerční osobní dopravě navíc nikdy nevíte, kdy vám kdo zaškodí (hlavně pokud se v okolí vyskytuje jiný dopravce s tzv. dotačním polštářem), ani EU není zrovna komerčním dopravcům nakloněna (viz. různé snahy ochrany trhu, u železnice pořadí přídělu kapacity, nejasnost přístupu ke službám, které má v držení někdo jiný, dá se předpokládat budoucí omezování možnosti zastavování (to už vidíme v dopravě autobusové, kde například SA na lince Praha - Cheb nesmí vozit lidi v úseku KV - Cheb u některých spojů, které jsou v souběhu s objednanou dopravou), dá se předpokládat i výrazná změna v poplatcích za dopravní cestou (osobní dopravní cesta je politicky stanovena, nikoliv nákladově a je dotována z nákladní dopravy, což se nelíbí nákladním dopravcům, kterým to podvazuje podnikatelské plány), dá se předpokládat i navýšení spotřeby elektrické energie (opět paušální platba je nepřiměřeně nízká a je dotována z dopravy nákladní, kde je paušál nepřiměřeně vysoký).

Prakticky jsou pouze dva druhy dopravců, kteří mají jakous takous jistotu. To jsou v osobní dopravě dopravci pod dlouhodobou smlouvou a v nákladní dopravě závodoví dopravci (dopravci napojeni na výrazný a trvalý zdroj přeprav).
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
08.11.2014 (8:05)  
Každý rozumný dopravce, který je živ pouze z toho, co si vydělá, velmi dobře ví, že je nákup vlastního lokomotivního parku potenciální ekonomickou sebevraždou (bavíme-li se o nových strojích). Proč si je tedy nepůjčit od některého z poolů, jež disponují potřebným zázemím? Koneckonců i RegioJet půjčoval Peršingy ve chvíli, kdy je nepotřeboval všechny.

Pro rejpaly: Ne, 95% cestujících skutečně neví, že ta mašina nepatří dopravci. 50% z nich netuší, že vlak vůbec musí mít nějakou lokomotivu, aby jel. Takže nějaké image dopravce, postavené na vlastnictví vozového parku, je mýtus.
registrovaný uživatel Kakov 
08.11.2014 (7:53)  
Ešus nie, išiel Plecháčom napred:

to je to tajemství, taurus i řidičák jeli jako vagón, tj. nepotřebovali schválení, a mohli se vydat na cestu, činného taura by tam asi nepustili
07.11.2014 (23:52)  
Ešus nie, išiel Plecháčom napred.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko