..: Tratě ŽSR se hemží stroji Siemensu. Kvůli schvalování :..

Vectron ELL 193.214, Leopoldov, foto: Kniha jazd.info, p. Kamenár Bratislava/Žilina — Tratě ŽSR zažívají nebývalou aktivitu exotických vozidel. Výrobce Siemens Mobility totiž v tomto týdnu testuje na slovenské železniční síti hned tři různé typy kolejové techniky. Schválení podstupuje netrakční vysokorychlostní jednotka Viaggio Comfort, lokomotiva EuroSprinter ES64U4-C, a nezávisle na tom byl k testům přistaven i o generaci novější stroj produktové řady Vectron. Právě posledně jmenované hnací vozidlo 193.214 v barvách rakouské lokomotivní půjčovny European Locomotive Leasing (ELL) ve středu 5. listopadu testovalo kompatibilitu palubní jednotky ETCS a správné fungování instalovaného palubního zabezpečovače MIREL VZ1 se systémy instalovanými na koridoru ŽSR. Zkušební jízdu Bratislava-Petržalka – Trenčín a zpět zajišťoval dopravce RegioJet. Ten, stejně jako státní ZSSK, budou v dohledné době lokomotivu podobných parametrů nutně potřebovat.

„Společnost Siemens požádala soukromého dopravce RegioJet o zajištění zkušební jízdy nové lokomotivy Vectron na území Slovenska. Předmětem zkoušky bylo ověření funkce mobilní části evropského zabezpečovače ETCS. Tyto zkoušky dopadly úspěšně,“ uvedla pro ŽelPage mluvčí Student Agency Petra Nováková. V situaci nedostatku vícesystémových lokomotiv československé provenience by přitom právě Vectron mohl být vhodným a dostupným kandidátem pro rozběh open-access linky Bratislava – Košice v režii žlutého dopravce. Nejnovější lokomotivní rodina od Siemensu ovšem má své kouzlo i pro ZSSK – společně se Škodou 109E jde o jediné dva stroje, jež splňují výkonové parametry výběrového řízení na nová hnací vozidla pro dálkové vlaky. Společnost ELL možné uplatnění svých strojů na slovenském trhu ani účel zkoušek komentovat nechtěla.

V průběhu jediného týdne ale rakouský Vectron nebyl na síti ŽSR tak úplně sám. Od pondělí do čtvrtka pobývala na Slovensku také vratná souprava ČD railjet čísla 004 společně s rakouskou lokomotivou 1216.234 ÖBB v barvách Českých drah, jak již bylo uvedeno na začátku. Čtyřdenní jízdy měly prověřit vliv jízdy vlaku na infrastrukturu ŽSR, mj. elektronické počítače náprav, kolejové obvody 25/50 Hz a další vlivy na celkovou elektromagnetickou kompatibilitu.

Harmonogram zahrnoval úseky Vrútky – Martin – Vrútky – Kraľovany – Vrútky – Košice – Žilina, Žilina – Skalité – Žilina – Ladce – Dubnica nad Váhom a Chotín. České dráhy upřesnily, že schválení jednotek railjet na Slovensku bylo jednou z podmínek smlouvy na první sérii souprav. „V jízdním řádu 2015 se s pravidelným provozem railjetů na Slovensku nepočítá, ale mohou se tam objevit v souvislosti s řešením mimořádností. Trať Břeclav – Kúty – Devínska Nová Ves – Vídeň se běžně využívá pro odklonovou vozbu v případě mimořádností na trase Břeclav – Hohenau – Vídeň, například při povodních, nehodách, poruchách atp.“ vysvětluje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zdroje: ELL, RegioJet, České dráhy, Siemens, URŽD SK, KnihaJázd.info, Railtrains.sk, Railpage.net


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 7.11.2014 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ešus 
07.11.2014 (21:38)  
Matej Landl: Zřejmě jel taurem napřed, což by podle mě valdit nemělo.
07.11.2014 (21:33)  
Tolik peněz Jančura nemá, aby kupoval nové lokomotivy. Vypadá to na pronájem Traxxu nebo něčeho od Siemensu.
07.11.2014 (20:23)  
zaujimave je ze ked isli naposledy odklony cez DNV a kuty tak railjet nemusel byt schvalený :D
registrovaný uživatel Kakov 
07.11.2014 (10:39)  
Astartoth:

já bych to formuloval jinak, stojí Jančura o 380?? tipoval bych, že Jančura půjde spíše do pronájmu...
07.11.2014 (10:38)  
Skodovka 380 pro Jancuru vyrobit nechce?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko